2021-03-09, 13:13
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Och så det vanliga "kvinnor ljuger aldrig".

Det har denna gång modifierats till "kvinnor ljuger extremt sällan". :P
Citera
2021-03-09, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det har denna gång modifierats till "kvinnor ljuger extremt sällan". :P

Fast vi vet ju att nästan 100% av alla våldtäktsmän ljuger om vad de har gjort.
Rätt patetiskt då när män utmålar kvinnor för att vara "lögnare".
Citera
2021-03-09, 13:20
Medlem
Citat:
Även om inte "försäkringen" täcker fängelsedomar så tror jag att Cissi vill få fängelse. För att försöka bli relevant igen.
Men Cissi behöver givetvis ingen försäkring då hennes man är mångmiljonär.

Kanske är det så. Hon lär väl få öppen anstalt eller möjligen boja om hon fortsätter. Det skulle inte vara helt omöjligt att hon "straffar upp" sig och hamnar på tvåa. Och då får hon möjligen sitta isolerad så ingen misshandlar henne. Hon verkar nästan vara en rubbad rättshaverist.
Citera
2021-03-09, 13:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Fast vi vet ju att nästan 100% av alla våldtäktsmän ljuger om vad de har gjort.
Rätt patetiskt då när män utmålar kvinnor för att vara "lögnare".
Det du skriver är befängt. Självklart är det vanligt att brottslingar ljuger.
Men att påstå att "kvinnor aldrig ljuger" är fullständigt sinnessjukt.
Citera
2021-03-09, 13:24
Medlem
Citat:
Det du skriver är befängt. Självklart är det vanligt att brottslingar ljuger.
Men att påstå att "kvinnor aldrig ljuger" är fullständigt sinnessjukt.

Jag har påstått att typ 100% av alla våldtäktsmän ljuger. Då blir det ju rätt patetiskt att sitta och kalla deras offer för lögnare.
Citera
2021-03-09, 13:24
Medlem
För 10-15 år sedan, kanske mer, kunde du teckna en försäkring mot fortkörningsböter som betalade hela beloppet om du åkte dit. Mig veterligen förbjöds den omgående. Det är olagligt att betala andras böter, eller låta andra ta ditt straff. Kan inte lagen perfekt så rätta mig gärna om det är fel.
Senast redigerad av Tompa81 2021-03-09 kl. 13:31.
Citera
2021-03-09, 13:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
För 10-15 år sedan, kanske mer, kunde du teckna en försäkring mot fortkörningsböter som betalade hela beloppet om du åkte dit. Mig veterligen förbjöds den omgående. Det är olagligt att betala andras böter, eller låta andra ta ditt straff. Kan inte lagen så rätta mig gärna.
Det där har jag också ett svagt minne av.
Citera
2021-03-09, 13:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Jag har påstått att typ 100% av alla våldtäktsmän ljuger. Då blir det ju rätt patetiskt att sitta och kalla deras offer för lögnare.
Men den som blir falskeligen beskylld är ju per definition ingen brottsling & behöver således inte heller ljuga.
Citera
2021-03-09, 13:29
Medlem
LuluBrooksies avatar
Kan Ebba Busch få ta del av den kassan om hon förlorar sitt mål?

Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
För 10-15 år sedan, kanske mer, kunde du teckna en försäkring mot fortkörningsböter som betalade hela beloppet om du åkte dit. Mig veterligen förbjöds den omgående. Det är olagligt att betala andras böter, eller låta andra ta ditt straff. Kan inte lagen så rätta mig gärna.
Det är ju planka.nu's hela idé...
Citera
2021-03-09, 13:30
Medlem
tkhasis avatar
Som vanligt får man skämmas över att tillhöra det kvinnliga könet. Kvinnor ska alltså kunna kasta ur sig vilka anklagelser som helst utan bevis, och sedan blir de sura när de blir förtalsanklagade och gnäller över det? Otippat. Det jag inte förstår med sånt här: de flesta kvinnor har fäder, bröder, söner, makar/pojkvänner som kan råka ut för falska anklagelser. Tänker de inte så långt? Blir det syntax error i skallen på dem om något sådant händer?
Citera
2021-03-09, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det är ju planka.nu's hela idé...
Det är väl ändå inte samma sak. Plankas ide går väl ut på att strunta i att betala kostnaden för transport. Det vore som om bilägare skulle strunta i att betala bensinen.
Citera
2021-03-09, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tkhasi
Som vanligt får man skämmas över att tillhöra det kvinnliga könet. Kvinnor ska alltså kunna kasta ur sig vilka anklagelser som helst utan bevis, och sedan blir de sura när de blir förtalsanklagade och gnäller över det? Otippat. Det jag inte förstår med sånt här: de flesta kvinnor har fäder, bröder, söner, makar/pojkvänner som kan råka ut för falska anklagelser. Tänker de inte så långt? Blir det syntax error i skallen på dem om något sådant händer?

Män borde skämmas över sig själva inklusive vårt patriarkala rättsväsende. Först begå sexuella övergrepp och våld mot kvinnor och barn. Sedan motanmäla kvinnor för förtal när de berättar sanningen om dem. Vilka ynkliga, fega jävla män det finns.

Fler kvinnor har fäder, bröder, söner, makar, pojkvänner som är våldtäktsmän, än dito som har blivit "falskanklagade". Våldtäktsmän ljuger alltid om vad de har gjort. En del kvinnor tror dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in