2021-03-09, 13:11
Medlem
Mortsubites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Mattias Lindberg har tydligen tagit position för ägarna, mot ledningen.

Tror det här slutar antingen med att man lägger ned eller att Neuding, Arpi, Gudmundson och Teodorescu får gå. Blir nog också svårt att hitta en ny chefredaktör som accepteras av resten av arbetsstyrkan.

Lindberg är nog ingen tung spelare här. Utgår från att han gör vad Sanandaji säger till honom.

Jag tippar på att nedläggning offentliggörs inom två månader. Konflikterna verkar för djupa. Och även om man begravde stridsyxan ser jag inte hur man ska kunna tas på allvar efter alla dessa turer.
Citera
2021-03-09, 13:13
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
Är det någon som vet vad Neudlings krönika som avpublicerades handlade om?

Inte hennes krönika. Hon avpublicerade den.
En av ägarna som lagt upp den utan hennes vetskap.
Citera
2021-03-09, 13:14
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Mattias Lindberg har tydligen tagit position för ägarna, mot ledningen.
(min fetstil)
Tror det här slutar antingen med att man lägger ned eller att Neuding, Arpi, Gudmundson och Teodorescu får gå. Blir nog också svårt att hitta en ny chefredaktör som accepteras av resten av arbetsstyrkan.

Var framgår det jag fetstilat? Har du en länk till det ställningstagandet/diskussionen?
Citera
2021-03-09, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bedlund
Skittrist med en sån utveckling i en tidning som VERKLIGEN behövs i PK-Sverige!! Vi får hoppas det bara är inkörningsproblem.

https://www.expressen.se/nyheter/konflikt-pa-bulletin-oppet-brak-mellan-agarna-och-ledningen/

Bulletin är ett ypperligt exempel på vad som brukar kallas kontrollerad opposition. Mer kontrollerad opposition behövs inte i Sverige.

Ju förr shill-blaskan går i graven desto bättre!
Citera
2021-03-09, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Låter som ett rimligt scenario när ett gäng "blattar" med stora egon ska försöka samarbeta.

Jag undrar om det finns en marknad för nyheter egentligen. De som sett genom och bortom publik service och gammelmedias ensidiga vinkling blir initialt glada när man hittar en något mer oblyg beskrivning av verkligheten. Men efter ett tag bryr man sig ändå inte för de flesta svenskar sitter så djupt ner i träsket att det finns inget hopp, och världen blir ändå som den blir oavsett hur den beskrivs.

Ja det är ganska många som redan lämnat landet. Tino som har samma efternamn som sin hemby tror att mentaliteten i Iran kan fungera i Sverige. Mångkultur har aldrig någonsin fungerat, det är bara att studera finnarna i Sverige. Hälften har supit ihjäl sig. Adopterade barn har mycket mer ohälsa. I stort sett alla politiker och journalister lever i en stor lögn att det går att blanda folk från olika kulturer. Det har aldrig fungerat och kommer aldrig fungera. Historien berättar sanningen.
Citera
2021-03-09, 13:17
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortsubite
Lindberg är nog ingen tung spelare här. Utgår från att han gör vad Sanandaji säger till honom.

Jag tippar på att nedläggning offentliggörs inom två månader. Konflikterna verkar för djupa. Och även om man begravde stridsyxan ser jag inte hur man ska kunna tas på allvar efter alla dessa turer.
De gånger jag upplevt den här typen av infekterade arbetsplatser så har det bara fungerat när det fanns en ledare som var fysiskt stor & hotfull. Man kunde hoppats att Arpi hade kunnat ta denna rollen bland de övriga sillmjölkarna, transvestiterna & kärringarna.
Citera
2021-03-09, 13:18
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Var framgår det jag fetstilat? Har du en länk till det ställningstagandet/diskussionen?

Finns skärmdumpar postade av Jack Werner på Twitter. @kwasbeb
Citera
2021-03-09, 13:22
Medlem
Vilken är den avpublicerade krönikan?

Kan någon få fram den?

Vem är knösen Tino Sanandaji som enligt uppgifter skriker åt folk på möten?
Vem gör sånt 2021?
Citera
2021-03-09, 13:23
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mio666
Vilken är den avpublicerade krönikan?

Kan någon få fram den?

Vem är knösen Tino Sanandaji som enligt uppgifter skriker åt folk på möten?
Vem gör sånt 2021?

Ivar Arpi har verkligen stärkt sina aktier och Timo verkar ha tappat det totalt.
Citera
2021-03-09, 13:27
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Nja.. det står i Journalistens artikel, att artikeln i fråga hade godkänts av en redaktör.

Trots att Journalisten lägger fokus på Paulina Neudings roll som ansvarig utgivare, så avgick hon inte som ansvarig utgivare - utan som chefredaktör.
Godkänd av en redaktör, men Neuding avpublicerade den? Kan det vara något plagierat eller är det bara del i en fejd mellan Neuding och någon av de andra? Arpi var väl politisk redaktör innan han blev chefredaktör, eller har jag fel?
Citera
2021-03-09, 13:30
Moderator
Meijis avatar
Tino Sanandaji vill riva av plåstret med brio.

Paulina Neuding vill försiktigt, försiktigt peta lite i kanten på plåstret. (Plåstret är en metafor för ngt kontroversiellt ämne, vet inte vad det kan röra sig om konkret i detta fall.)

Kan det vara förklaringen till konflikten?

Från Mattias Lindbergs Facebook:
Det var ju ingen nyhetsartikel det handlade om. Utan opinionsbildning som ägarna vill driva på tidningen.

Det här handlar ju om hur en chefredaktör suttit på opinionsbildande texter väldigt länge och haft svårt att få ut aktuella texter och stoppat en massa projekt.

Det är klart att ägarna har åsikter när tidningen inte lyckas publicera tillräckligt bra texter, och först försöker de påverka tidningens ledning innan de sparkar dem. Hade det varit bättre att bara sparka ledningen istället för att försöka få dem att leverera bättre?

Jag har ju sett det här inifrån.
Ledningen ville uppenbarligen bygga ett nytt Kvartal, men det ville inte ägarna.
Ägarna är missnöjda, de börjar titta efter en ny ledning, och ledningen går ut och omoget vräker ut sitt missnöje i media. Patetiskt

Självklart har ägarna åsikter om vilken slags opinionsbildning en tidning ska driva. I slutändan får de väl sparka ledningen om de inte driver tidningen på det sätt ägarna vill. Det är väl det som kommer hända, och ledningen blir sura och går ut och försöker svartmåla ägarna. Det är ju patetiskt agerande av ledningen. Omogna människor. De borde ju bara säga upp sig om de inte vill driva tidningen på det sätt som ägarna vill.

Det är ju inte nyhetsartiklar bråket handlar om.
Citera
2021-03-09, 13:31
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Dom var väl 8 som skrev brevet till ägarna? Hur många blir kvar då?
Vilka åtta handlar det om?

Arpi, Teodorescu, Ekelund, Gudmundsson, Dahlberg och...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in