2021-03-09, 11:04
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Vaddå "rundat hörnet på trottoaren"?, "jag sneddade in mot insidan av trottoaren " säger han ju, 20 meter från mordplatsen. Det är mannen som Fauzzi mötte, den förmodade gärningsmannen, det vill säga herr Engström i 182 cm egen hög person.

https://www.youtube.com/watch?v=m9OkNV9Q4TY&t=160s

"hon verkade efter omständigheterna behärskad, hon var inte hysterisk och skrek så"
"det finns andra personer som säger att hon skrek, det hörde inte du?"'
"nä det har jag aldrig gjort".

Du kan inte mena på allvar att du fortfarande tror på SE:s (inövade) sagor i detta upplysta tidevarv?

Då måste den nyktre NF vara färgblind och se fel på modellen på jacka också om det är SE han möter. Men det spelar väl ingen roll för de redan frälsta i SEkten.

Att TP har hittat ett gammalt PM från PH fullt med gissningar och felaktiga spekulationer och skrivit en fantasifull bok om detta är inte att förväxla med upplysning utan snarare dumhet och desinformation.

SE säger att LP rör sig så obehindrat vid mordplatsen så han hade lite svårt att tro att hon var skjuten. Typiskt sånt mördaren aldrig kunnat lägga märke till och bevisar att SE fanns på mordplatsen efter att mördaren lämnat den.

Att SE inte hörde LP ropa på hjälp vid skottögonblicket tyder dock på att SE inte var i närheten av mordplatsen när skotten föll.
Citera
2021-03-09, 11:24
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Om du inte kan SE igenom hans lögner och strategi är det ditt problem, för mig är fallet löst. Gjordes egentligen redan 2018, tyvärr hade jag som så många andra snöat in på på vittnesspåret och gav inte Filters lösning den uppmärksamhet den förtjänade. Borde gjort det eftersom Mattias Göransson varit med och fört avslöjandet av en annan stor havererad rättsskandal i mål.

Det är väl problemet att SEkten har svårt att skilja på Thomas Q och SE. Grundhypotesen i förordet avslöjar MG. Hans grundhypotes är att polisen alltid gör fel, eftersom de bevisligen gjort fel vid enstaka andra tillfällen. Och sedan havererar boken.
Citera
2021-03-09, 11:31
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Vaddå "rundat hörnet på trottoaren"?, "jag sneddade in mot insidan av trottoaren " säger han ju, 20 meter från mordplatsen. Det är mannen som Fauzzi mötte, den förmodade gärningsmannen, det vill säga herr Engström i 182 cm egen hög person.

"hon verkade efter omständigheterna behärskad, hon var inte hysterisk och skrek så"

Du kan inte mena på allvar att du fortfarande tror på SE:s (inövade) sagor i detta upplysta tidevarv?

Består detta "beviset" i att SE säger att han gick diagonalt på trottoaren? Hur många mördare har fällts på denna typ av "bevis"? Det låter inte ens som en svag skugga av ett halvbakat indicium i mina öron.
Citera
2021-03-09, 11:35
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det är väl problemet att SEkten har svårt att skilja på Thomas Q och SE. Grundhypotesen i förordet avslöjar MG. Hans grundhypotes är att polisen alltid gör fel, eftersom de bevisligen gjort fel vid enstaka andra tillfällen. Och sedan havererar boken.
Ja det är möjligt att många kastat skit på den föredömliga M/86-utredningen utan att det finns fog för det. Inte bara MG, TP och KP utan även den här mannen
https://www.youtube.com/watch?v=RbT5KuhrU38&t=440s
Citera
2021-03-09, 11:42
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ja det är möjligt att många kastat skit på den föredömliga M/86-utredningen utan att det finns fog för det. Inte bara MG, TP och KP utan även den här mannen
https://www.youtube.com/watch?v=RbT5KuhrU38&t=440s

Det ligger i sakens natur att poliserna som träffade SE och dessutom visste exakt hur frågorna hade ställts innan förhören sammanfattades hade ett större underlag än TP som aldrig ens träffat SE i livet hade för att bedöma SE.

Att SE var "mytoman" enligt polisen 1986 var knappast något de bara hittade på.

Det är något som SEktmedlemmarna inte klarar av att ta till sig tydligen.
Citera
2021-03-09, 11:46
Medlem
Citat:

Lyssnar man på SE i inspelningen du länkar till så passar hans sätt att tala som handen i handsken på LL beskrivning av den person som han säger skulle kunna vara SE (när polisen frågar specifikt om det i förhör 27 april, s8):

”När jag satt i bilen och ringde, då kom det en man och frågade mig har ni biltelefon. Och han hade visserligen glasögon men om han hade keps det vet jag inte... han talade mycket lugnt och lågt och lågmält och så där...”

Detta är inte JÅS som LL beskriver, det gör han tidigare i samma förhör.

Röstinspelningen du länkar till matchar även ”han vart skjuten” som kan höras på LAC-bandet, och som placerar SE på platsen efter GM avvikit.
Citera
2021-03-09, 11:59
Medlem
sankmarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Lögnen ligger i att SE ville placera sig närmare mordplatsen än han var. Då vill han inte berätta att han pratade med väktarna i några minuter heller utan ljuger om det också.

Hur mycket han än ljuger så kommer han aldrig på att LP ropade på hjälp efter mordet, eftersom han aldrig hörde det.

Lämnade han Skandia 23.20 så hade han så klart gott om tid till tunnelbanan precis som KP sade på pressträffen. Tåget ska ha gått 23.45 från T-centralen.

Att SE hade bråttom är en lögn från hans sida, för att placera honom närmare mordet än han var för att göra honom mer intressant. Polisen genomskådade detta redan 1986.

Men nu skulle han ju inte till Tcentralen utan till Hötorget/Kungsgatan, med avgångstid 23.31(nån minut efter halv tolv) Så visst har Engström lite bråttom. Den som ljuger i det här fallet är ju KP som påstår/hittar på att Engström ska till Tcentralen. Det mesta Engström säger verkar stämma. Han slirar lite på utstämplingstiden efter flera år...men varför ska han komma ihåg den? Utstämplingstiden är ju heller inget han ser. Däremot kommer han ihåg vad han gjort och sett på och runt mordplatsen...
Citera
2021-03-09, 12:02
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AggeAgent
Lyssnar man på SE i inspelningen du länkar till så passar hans sätt att tala som handen i handsken på LL beskrivning av den person som han säger skulle kunna vara SE (när polisen frågar specifikt om det i förhör 27 april, s8):

”När jag satt i bilen och ringde, då kom det en man och frågade mig har ni biltelefon. Och han hade visserligen glasögon men om han hade keps det vet jag inte... han talade mycket lugnt och lågt och lågmält och så där...”

Detta är inte JÅS som LL beskriver, det gör han tidigare i samma förhör.

Röstinspelningen du länkar till matchar även ”han vart skjuten” som kan höras på LAC-bandet, och som placerar SE på platsen efter GM avvikit.
https://magasinetfilter.se/kommentar/det-avgorande-misstaget/

"Den person Jan Andersson talade om var emellertid vittnet Jan-Åke Svensson. Han hade stannat framför Chevan med sin BMW och enligt sitt eget vittnesmål pratat med Ljungqvist och Andersson strax därefter. Han var tunnhårig, hade glasögon och bar en ljus rock, och hade på så sätt vissa drag gemensamt med Engström. Jan-Åke Svensson gick också att identifiera via det så kallade LAC-bandet där trion Ljungqvist, Andersson och Svensson var fullt hörbara. Men istället för att kontrollera den saken summerade Ström och Hamrén utredningsinsatserna med att det kunde »hållas för visst att Engström uppehållit sig på brottsplatsen i enlighet med sin förhörsutsago«."

Du tror alltså inte KP:s utredning har lyssnat på det här? Tipsa polisen, kanske förundersökningen återupptas och SE avskrivs som misstänkt.
Citera
2021-03-09, 12:08
Medlem
Citat:
https://magasinetfilter.se/kommentar/det-avgorande-misstaget/

"Den person Jan Andersson talade om var emellertid vittnet Jan-Åke Svensson. Han hade stannat framför Chevan med sin BMW och enligt sitt eget vittnesmål pratat med Ljungqvist och Andersson strax därefter. Han var tunnhårig, hade glasögon och bar en ljus rock, och hade på så sätt vissa drag gemensamt med Engström. Jan-Åke Svensson gick också att identifiera via det så kallade LAC-bandet där trion Ljungqvist, Andersson och Svensson var fullt hörbara. Men istället för att kontrollera den saken summerade Ström och Hamrén utredningsinsatserna med att det kunde »hållas för visst att Engström uppehållit sig på brottsplatsen i enlighet med sin förhörsutsago«."

Du tror alltså inte KP:s utredning har lyssnat på det här? Tipsa polisen, kanske förundersökningen återupptas och SE avskrivs som misstänkt.

Som jag skrev; LL beskriver flera personer i sitt förhör, detsamma gäller JA. Läs förhören istället för Filter.
Citera
2021-03-09, 12:14
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AggeAgent
Som jag skrev; LL beskriver flera personer i sitt förhör, detsamma gäller JA. Läs förhören istället för Filter.
Låt mig säga så här: KP har inte lyckats bevisa att SE är mördaren. Däremot har man garanterat minutiöst gått igenom om det skulle kunna finnas ett alibi . Om du har hittat ett sådant så ska du absolut påtala det för polisen.

Det fanns ett alibi men det höll inte vid en närmare granskning. KP använde orden "häpnadsväckande och obegripligt" om slutsatserna som drogs 1986 angående "alibit".
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-03-09 kl. 12:17.
Citera
2021-03-09, 12:15
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sankmark
Men nu skulle han ju inte till Tcentralen utan till Hötorget/Kungsgatan, med avgångstid 23.31(nån minut efter halv tolv) Så visst har Engström lite bråttom. Den som ljuger i det här fallet är ju KP som påstår/hittar på att Engström ska till Tcentralen. Det mesta Engström säger verkar stämma. Han slirar lite på utstämplingstiden efter flera år...men varför ska han komma ihåg den? Utstämplingstiden är ju heller inget han ser. Däremot kommer han ihåg vad han gjort och sett på och runt mordplatsen...

Framför allt det SE ser på mordplatsen efter att mördaren försvunnit cementerar honom som varande på mordplatsen efter mordet. Nej, inget som SE säger verkar direkt felaktigt och det mesta han säger konfirmeras av andra vittnen. Men det glömmer SEktbibeln att ta upp så klart.

Sedan finns det väl ingen tidtabell i världen som gör SE till mördare. Gick tåget kl 23.31 från Hötorget är det nog lämpligt att SE börjar bege sig runt 23.22 efter ett litet samtal med väktarna på Skandia och ta vänster utanför på gatan för att hinna till tåget utan direkt brådska.

Allt går ihop om man lägger pusslet och då kommer SE lite för sent ut på gatan för att se eller höra själva mordet.
Citera
2021-03-09, 12:32
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Om du inte kan SE igenom hans lögner och strategi är det ditt problem, för mig är fallet löst. Gjordes egentligen redan 2018, tyvärr hade jag som så många andra snöat in på på vittnesspåret och gav inte Filters lösning den uppmärksamhet den förtjänade. Borde gjort det eftersom Mattias Göransson varit med och fört avslöjandet av en annan stor havererad rättsskandal i mål.

Helt utan teknisk bevisning, utan att något vittne pekar ut SE som gärningsman, inget motiv, med ett oreggat vapen som ingen visste han hade. 52 år, reumatiker, med fast bra tjänst, gift, bor i fin villa i Täby, rör sig i fina kretsar där prestige o anseende är viktigt, har aldrig blivit anmäld för brukande av våld varken före lr efter MOP, social o timid i sin läggning, kan inte slå ihjäl en fluga enl. frun. LP är säker på CP (rimligen ngn som är hyfsat lik). Två vittnen säger mössa med upprullad kant.

Du e rolig du, känns som att det är en bit kvar till mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in