2021-03-07, 23:31
Medlem
tomatlarss avatar
Dom vill väl inte skaka galler så dom håller det för sig själva. I sverige räcker det med att visa upp hakkorset för att bli kastad i finkan är väl inte värt besväret helt enkelt.
Citera
2021-03-08, 07:41
Medlem
Kaptagons avatar
Vet inte om den varit uppe i tråden. Men här är två dokumentärer där medlemar ur Stockholm skins blir intervjuade 1987 och 25 år senare.

Dokumentär 1

https://m.youtube.com/watch?v=-kf-7eGeBzQ

Dokumentär 2

https://m.youtube.com/watch?v=zdImhRU4_PM
Citera
2021-03-08, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Blev dagens SD.

https://www.instagram.com/p/Bermu5cB...d=dhutbi9uxuky

Tjejen med bomberjacka som vevar mot motdemonstranterna ser ju mer eller mindre exakt ut som gemene 20-årig vänsterbrud idag.
Kulturell appropriering av vänsterslynglarna!

Till trådens ämne:
Vet en som är 59 bast, alkoholist och tjackis, har hemtjänst och en enorm Sverigeflagga på väggen.
Åker permobil och är i regel jävligt trevlig och snäll. Full av hepatit pga missbruket tyvärr.

Saknar faktiskt skinsen lite, båge höger och punkarskins. Finns inga subkulturer kvar, var lite mer känsla och gemenskap förr.
Sen att de spöa på både blattar och svenskar som kom i vägen på fyllan väljer jag att bortse nu när jag romantiserar lite - låt mig leva!

Snygg stil som fan oavsett.
Idag ser alla äckelungdomar likadana ut, svenskar som utländska. Alla vill se ut som ortenkrigare.

Nej, tillbaka med skins, punkare, synthare, hårdrockare och alla de andra!
Senast redigerad av Gary.Glitter 2021-03-08 kl. 13:27.
Citera
2021-03-08, 14:30
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Vet inte om den varit uppe i tråden. Men här är två dokumentärer där medlemar ur Stockholm skins blir intervjuade 1987 och 25 år senare.
Dokumentär 2https://m.youtube.com/watch?v=zdImhRU4_PM
Ja, det var den jag menade (FB) Vad hände med nynazisterna och skinheadsen från 80- och 90-talet?
Citera
2021-03-08, 14:32
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Stämmer nog ganska bra. 1-200 st skulle jag tro. Manifestationer som t ex Karl XII, som vi var med på samlade de flesta och då var vi kanske femtio i Lund och ett hundratal i Stockholm.

De flesta var med i BSS och inte NRP.

Var inte det några punkare som försökte lägga ned kransen, första året
efter att vänstern kastat sten på finlandsveteranerna.
Citera
2021-03-08, 15:38
Medlem
Nr 1 dom var inte Nazister för att dom såg landet gå under av massinvandring och all skit det fört med sig svikna av Folkhems Såssarna som dom var.
- Kloka och förutseende skulle jag kalla dem!
Senast redigerad av Tomatji 2021-03-08 kl. 15:42.
Citera
2021-03-08, 17:02
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Var inte det några punkare som försökte lägga ned kransen, första året
efter att vänstern kastat sten på finlandsveteranerna.

Jag kommer inte att svara på frågor som kan koppla mig mer till plats och tid än det jag redan avslöjat.
Citera
2021-03-08, 20:07
Medlem
Inget har ändrat sig, Sverige är i ännu värre skick nu, har bytt VAM uniformen mot en annan uniform idag och kommer aldrig ändra mig. Sverige är under attack från islamister, globalister, liberaler och vänsterextremister. De svenska män som gett upp är fega fjollor och förlorare, beta cucks.
Citera
2021-03-08, 23:08
Medlem
Borasare1980s avatar
Det mesta pekar mot att dåtidens nynazister och skinheads gick till miljöpartiet och blev miljöfascister istället. Det är ju i allra högsta grad i fascistisk och odemokratiskt anda ett parti med knappt 4% väljarstöd nästlar sig in i regering och styr och ställer över hela folket. De trivs säkert väldigt bra där.

Nordfront har väl grön logga med gran? Jag tolkar det som en miljöfascistisk symbol de använder för att visa sitt broderskap med gröna partiet i regeringen.
Senast redigerad av Borasare1980 2021-03-08 kl. 23:17.
Citera
2021-03-09, 05:39
Medlem
Black-butts-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Kanske har att göra med att du var ung och ute på kvällarna på den tiden när det knappt fanns babbar i sverige. Och nu är du en gammal gubbe som sitter och fiser i soffan istället för att hänga nere på stan.

Nåja. Riktigt så gammal är jag inte, och tarmen är intakt. Med detta sagt, vad är din poäng? Tycker du det är skönare att bli skallad av en nationalist än av en neger?
Senast redigerad av Black-butts-matter 2021-03-09 kl. 05:42.
Citera
2021-03-09, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-butts-matter
Nåja. Riktigt så gammal är jag inte, och tarmen är intakt. Med detta sagt, vad är din poäng? Tycker du det är skönare att bli skallad av en nationalist än av en neger?

Nja, menar bara att ungdomar idag är så jävla mer rättfärdigat rädda för babbegäng när dom är ute på kvällarna. Jag fattar att mycket misshandel hände på 90-talet, men det har att göra med att ungdomar var ute varje jävla kväll i grupper fulla som a-lagare för det var tråkigt hemma, ni hade knappt dator.

Ingen idag känner igen sig i det du säger. Idag aktar man sig för invandrargäng.

Sen så var knappast skinskallarna nationalister på riktigt, dom ville bara ha en anledning för att slåss med punkare (som låtsades vara kommunister). I nazi tyskland hade dom där skinnskallarna och punkarna blivit inspärrade på mentalsjukhus.
Senast redigerad av bidet2 2021-03-09 kl. 07:58.
Citera
2021-03-09, 11:23
Medlem
Black-butts-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Nja, menar bara att ungdomar idag är så jävla mer rättfärdigat rädda för babbegäng när dom är ute på kvällarna. Jag fattar att mycket misshandel hände på 90-talet, men det har att göra med att ungdomar var ute varje jävla kväll i grupper fulla som a-lagare för det var tråkigt hemma, ni hade knappt dator.

Ingen idag känner igen sig i det du säger. Idag aktar man sig för invandrargäng.

Sen så var knappast skinskallarna nationalister på riktigt, dom ville bara ha en anledning för att slåss med punkare (som låtsades vara kommunister). I nazi tyskland hade dom där skinnskallarna och punkarna blivit inspärrade på mentalsjukhus.

Jag tycker inte jag påstått att nån känner igen sig idag. Tråden handlar ju om ett åttio- nittiotalsfenomen. Huruvida den tidens nynazister var ”nationalister på riktigt” eller inte, kan jag inte uttala mig om. Men de har banne mig inget att vara stolta över 25 år senare, de var ett j-a pack. Fullt jämförbara med det pack vi sedan dess importerat mot bättre vetande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in