2021-03-09, 09:15
Medlem
Hur långt ifrån närmsta stig hittades han?
Vila i frid❤️
Citera
2021-03-09, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chicc90
Finner fortfarande det underligt att hans byxor fanns hela med byxbenen sticka upp ur ”grottan”..Hur i hela friden har hans ben lyckats sprängas i luften men inte hans byxor?

Jag vet inte om detta skulle vara benet tycker mer att det ser ut som axelledens anatomi. Men som jag sa i andra tråden igår efter min spekulation så tycker jag även de kan se ut som en hel del är själva berget som det ligger på. I färg och form. Tänker inte spekulera mer i detta och jag tror inte vi får veta vad som hänt fullt ut.
Citera
2021-03-09, 09:17
Avslutad
Förstår inte vad som är problemet med alla dessa konspirationsteoretiker här på forumet?

DA har ju bevisligen rekat området innan, han har helt enkelt valt ut en plats för sitt självmord!
(Att det skulle varit en olycka eller ett mord utesluts ju fullständigt därav.)
Detta har han ju dessutom planerat väldigt noga under en tid, vilket passar in helt och hållet på personligheten DA hade!

Så enda frågan är hur tog han sitt liv?
(Sprängde han sej eller tog han sitt liv där på annat sätt.)
Senast redigerad av LawNumberSix 2021-03-09 kl. 09:20.
Citera
2021-03-09, 09:20
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
jag tror att bombteamet kallades dit för att det låg kroppsdelar utspridda... kan vara djur som sprider ut.

Jag tror inte att det var självmord... varför bryr sig om att gå och träna om man ska ta livet av sig eller handla på ICA??
Den sista måltiden. Hade köpt lyxkött.
Citera
2021-03-09, 09:20
Medlem
Ingen annan som intresserar sig för hur FM kommer att hantera ett eventuellt självmord? Kommer man att halvt erkänna självmord eller mörka ett helt och hållet?
Rentav låta förstå att mord har skett och/eller främmande makt är inblandad?
Citera
2021-03-09, 09:21
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
jag tror att bombteamet kallades dit för att det låg kroppsdelar utspridda... kan vara djur som sprider ut.

Jag tror inte att det var självmord... varför bryr sig om att gå och träna om man ska ta livet av sig eller handla på ICA??

Allt tyder på ett minutiöst planerat självmord. Någon slarver var han inte.
Men jag tycker inte att vi ska ägna för mycket tid åt dödssättet. Han sprängde sig antagligen. Jag föreslår handgranat.
Citera
2021-03-09, 09:22
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyus
Jag har själv gjort en del av de utbildningar som Deniz gjort.

Vågar lova en sak. Om det var en olycka så måste han slagit i huvudet och blivit medvetslös eller avlidit direkt eller fåt ten kraftig blodförlust fort.

Hade det varit skador på armar så hade han gått till baka till civilisationen och hade det var ett ben som var brutet eller liknade så hade han lätt klarat att krypa 5-6km på ren vilja.

En biologisk chock leker du inte med oavsett utbildning . Då fryser du och söker skydd och skyl och andra delar av hjärnan tar över . Sådana situationer simulerar du inte genom träning och du härdas definitivt inte mot det . Går inte att jämföra med något som sker under relativt säkra förhållanden med övningsledare/utbildningsledares goda minne . Där finns en livlina . Ensam och utan att lämna färdplan så är du helt utlämnad åt dig själv .
Citera
2021-03-09, 09:24
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Fast går visa ben ur led/bryts typ höften, en arm ett ben samtidigt, tänk att du ligger med en väska som trycker ner dig, med huvudet ner för en sluttning, legat däckat 20-30 min, nerkissad, blöt och blod i lungan och nedsatt syn och hjärnskakning/ev blödning i totalt mörker. Ja då mår man så illa att man vill spy och kan inte röra sig för adrenalin och chock har gått ur dig. Nedkylning gör att ditt fungerande ben och kropp inte kan ta sig fram i terrängen/ta dig ur en klyka/sluttning som trycker ner dig.

Han kan inte lyfta sin egen kroppsvikt med en arm som är nedkyld och som sprungit 2.5 mil redan.Det finns lixom inget handtag att ta tag i son på gymmet. Ska du dra blöta kläder ca 100 kg vikt nedkyld på samma hala massa man trilla på. Räkna med att du klarar max 15 puls när du är i det tillståndet. Kanske färre pga smärta/vinkel osv. Man kanske ger upp/ sparar kraften istället. Att stoppa blödning/hålla värmen blir prio över stt ev riskera att inte förbättra sin position avsevärd. Stenarna va de som gick att nå som inte blåser lika mkt. Mr den rörelseförmåga han hade. De va lite träskigt nedanför kanske, inte värt att hamna i vattnet o dö för att ta sig till en gran. Du kommer inte upp om du faller i träsket.
Du överlever inte ens natten i 25 cm vatten.m liggandes.

Utan månen/landmärken/himmel är det svårt att veta riktningar. När det är mörkt är de jättesvårt att orientera sig om man tappar kalibreringen. Han kan ha kommit från vägen/ställe ha hittar/förstår sig ritningarna på. Då Ridge-en är tydlig / rak.

han kanske dog direkt eller försökte stanna några meter från där han föll.
Sen kanske man har övertro till att polisen ska komma med värmekamera och hitta dig.
Jag vet hur det är att svimma från kraftiga slag i betonggolv eller att lyfta mig själv när jag är kall/skadad osv. Jag kunde när jag vägde mindre lyfta mig le en arm flera gånger. Men väger man 85 och har fördelat muskelmassa är de svårt då han väger rätt mkt. Deniz du ska bli mind för allt bra du gjort för dig själv och andra. Är de så att han tog sitt liv med så är det hans val och jag respekterar den som inte vill vara kvar.
Senast redigerad av Asb3rger1337 2021-03-09 kl. 09:38.
Citera
2021-03-09, 09:25
Medlem
Starbacks avatar
Jag har redan gått igenom det med er. För att friskas upp ert minne så ska ni inte vara oroliga för den allt intensivare övervakningen. Ty - det är viktigt - de hårdast övervakade är övervakarna själva vilket betyder de höga vederbörandena. I den gruppen inbegriper jag även högt uppsatt militärpersonal. Detta betyder ingenting mindre än att Denniz främst var tvungen att skaka av sej de överrockar som ständigt övervakade honom, även på fritiden.

Det var därför han var så tydlig med att han skulle ut på en flera mil lång löprunda genom Sörmlandsleden. Det var mycket smart att vara tydlig med det. Ingen av hans "överrockar" kände sej lockad av att offra sig för en så lång strapats med en tydlig risk att avslöjas eftersom objektet hade kunnat gömt sej var som helst längs vägen för att avslöja sina "plåsterlappar".

Förresten skulle ju Denniz dyka upp vid "den långa marchen" som skulle gå av stapeln några dagar därefter - en stor övning för eliten. Det var han också tydlig med. Denniz la mycket intelligent ut dimridåer som effektivt dolde hans egentliga planer. Hans överrockkar enades om att det räckte med en man vid start och en vid ankomst till. Katrineholm eller var det Nyköping? Nåja. För mitt resonemang här har det ingen betydelse ty som vi alla vet med facit i hand kom han inte fram till någondera stället. Behöver jag tillägga att det var inte meningen heller.
Senast redigerad av Starback 2021-03-09 kl. 09:28.
Citera
2021-03-09, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
En biologisk chock leker du inte med oavsett utbildning . Då fryser du och söker skydd och skyl och andra delar av hjärnan tar över . Sådana situationer simulerar du inte genom träning och du härdas definitivt inte mot det . Går inte att jämföra med något som sker under relativt säkra förhållanden med övningsledare/utbildningsledares goda minne . Där finns en livlina . Ensam och utan att lämna färdplan så är du helt utlämnad åt dig själv .

Antar att det du kallar biologisk chock är hypotermi.

Jo jag är utbildad så jag är fullt medveten om vad hypotermi gör och hur det känns.
Citera
2021-03-09, 09:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Han var säkert en elitsoldat men på SVT stod det att han var fyra kurser ifrån att bli jägarsoldat.

Det är fel.
Han har följande:
Treudden - Kustjägare
Örnen - Fallskärmsjägare
Hoppvingen - Fallskärmsjägare
Jägarbågen - ArméJägare
Flygbasjägare
Flygledare.

Så detta är i allra högsta grad en elitsoldat.
Själv kan jag mäta mig med En av hans utmärkelser, och det var 94-95, men har man lyckats
få en meritlista som Deniz, så skojar man inte bort den med att han
har gjort nån "saft o Bulle utbildning" eller endast "gjort Lumpen som alla andra"
Nä, hans utmärkelser aviserar om en mycket väl-utbildad och kompetent Svensk Elitsoldat.
Citera
2021-03-09, 09:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Jag har redan gått igenom det med er. För att friskas upp ert minne så ska ni inte vara oroliga för den allt intensivare övervakningen. Ty - det är viktigt - de hårdast övervakade är övervakarna själva vilket betyder de höga vederbörandena. I den gruppen inbegriper jag även högt uppsatt militärpersonal. Detta betyder ingenting mindre än att Denniz främst var tvungen att skaka av sej de överrockar som ständigt övervakade honom, även på fritiden.

Det var därför han var så tydlig med att han skulle ut på en flera mil lång löprunda genom Sörmlandsleden. Det var mycket smart att vara tydlig med det. Ingen av hans "överrockar" kände sej lockad av att offra sig för en så lång strapats med en tydlig risk att avslöjas eftersom objektet hade kunnat gömt sej var som helst längs vägen för att avslöja sina "plåsterlappar".

Förresten skulle ju Denniz dyka upp vid "den långa marchen" som skulle gå av stapeln några dagar därefter - en stor övning för eliten. Det var han också tydlig med. Denniz la mycket intelligent ut dimridåer som effektivt dolde hans egentliga planer. Hans överrockkar enades om att det räckte med en man vid start och en vid ankomst till. Katrineholm eller var det Nyköping? Nåja. För mitt resonemang här har det ingen betydelse ty som vi alla vet med facit i hand kom han inte fram till någondera stället. Behöver jag tillägga att det var inte meningen heller.

Och varför tror du såhär ?
Varför har han dessa "Överrockar" efter sig ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in