2021-03-09, 00:11
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilfredoParitet
explosion != brand

Fett >protein>ben.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Normalt språkbruk att använda orden 'kvarlevor' och 'kroppsdelar' när det rör sig om en upphittad avliden som legat ute i naturen i tre-fyra månader. Singular, alltså kroppsdel, antyder antingen brott eller en kropp stadd i rejält biologiskt förfall.

Utan att ha läst in mig på fallet låter det som att killen gått utanför spårad terräng, snavat, skadat sig och inte kunnat kontakta hjälp. Tragiskt.
Det finns bilder på upphittade köttslamsor. Man kan därför med goda skäl prata om kroppsdelar.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveydovey1
Polisutredarna noterade att han inte hade kolhydratladdat för den typen av löpning

Va? Måste man äta massvis med kolhydrater för att polisen inte ska misstänka nåt? Det går alldeles utmärkt att springa maratonlopp i keto.
Citera
2021-03-09, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Fett >protein>ben.
Vafan ska det betyda
Citera
Medlem
Money2spends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainMagenta
Jag tycker vi avslutar tråden nu, med tanke på hans anhöriga.
Hahahahahahahaha. Oj, trådpolisen har anlänt. Flashback här, här ska vi prata alla obekvämligheter Sverige och svenskan kan uppbringa. Tack! Hej då!
Citat:
Vi är ganska många som ”vet” hur det ligger till, och vi brottas varje dag med samma problematik
Whut?
Skägg prata ur.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Den enda bild jag sett som ens kan användas i något syfte är den där man ser någon fläskbit ligga mot en bergsgrund. Det är en motsägelse i sig, då fett binner före allt annat.

Han kan omöjligt ha sprängt av sig både ansiktet och foten utan att ha brännt sidfläsket.
Känns rätt vidrigt att diskutera detta nu när vi vet att identitet är fastslagen, men det ser onekligen ut som något som kan ha flugit iväg. En remsa. Om du tittar på bilden ser du ben uppe till vänster. Trasigt ben. Det grågröna kan även vara en kulled. Till höger ser du en större skinnflik med märkligt skarp kant. Längst ned finns mer hud i ljusare ton. Har spekulerats i om det kan vara hud under foten.

Kort sagt mest hud och trådar kvar.
Citera
2021-03-09, 00:13
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainMagenta
Jag tycker vi avslutar tråden nu, med tanke på hans anhöriga.

Vi är ganska många som ”vet” hur det ligger till, och vi brottas varje dag med samma problematik.

Vi är alla förbrukningsartiklar i statens tjänst.
De flesta av oss finner en väg ut, andra gör det inte.

Jag tror ej att den genomsnittliga FB-riddaren kan förstå vilken press ”veteraner” lever under.

Jag är inne på samma spår. Många är trötta att leva i detta skitland och ser ingen väg ut. Antingen lever man vidare och mår dåligt hela livet som de flesta gör eller så begår man självmord. Måste vara ännu värre för krigsveteraner.
Citera
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toblemona
Har ett vagt minne att jag läst någonstans att man hittat naturbilder på hans dator. Finns det någon länk till var det står att man identifierat platsen som fyndplatsen eller dess närhet?
Det är min gissning, det som står är att man började leta där för man hittat foton från området i datorn.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilfredoParitet
Det finns bilder på upphittade köttslamsor. Man kan därför med goda skäl prata om kroppsdelar.

Vänta lite nu, är inte bilderna tagna av någons kompis? Är de officiella?
Citera
2021-03-09, 00:17
Medlem
Cuckslayers avatar
Jag vet inte varför jag blir så berörd av detta fall. Jag tycker att han såg så sympatisk och sorgsen ut.
Citera
2021-03-09, 00:17
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Vänta lite nu, är inte bilderna tagna av någons kompis? Är de officiella?
Det är bilder tagna i går av besökare på fyndplatsen. Användaren som postade dem skriver att "resterna" är uppfiskade med pinne i ett mindre hål på cirka en meters djup, ungefär en meter från stora öppningen. "Resterna" ska ha varit svarta på ovansidan och legat som jord långt ned. Polisen kan ha missat.
Citera
2021-03-09, 00:18
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Känns rätt vidrigt att diskutera detta nu när vi vet att identitet är fastslagen, men det ser onekligen ut som något som kan ha flugit iväg. En remsa. Om du tittar på bilden ser du ben uppe till vänster. Trasigt ben. Det grågröna kan även vara en kulled. Till höger ser du en större skinnflik med märkligt skarp kant. Längst ned finns mer hud i ljusare ton. Har spekulerats i om det kan vara hud under foten.

Kort sagt mest hud och trådar kvar.

Fixar du en HD bild jag kan granska? Den bilden jag såg var ganska ointetsägnde och av låg kvalitet. Där såg man inte mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in