2021-03-08, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Och jag spekulerar tillbaka, det förstår du va? En NORMAL självmordskandidat spränger inte sig själv. Inte heller är det normalt att lyckas ta med sig lite sprängämnen från jobbet, nog skulle det ha märkts i inventeringen vid det här laget

En person med det jobbet har tillgång till både det ena och det andra. Han kan mycket väl redan länge sedan försett sig med lite-bra-attt-ha-grejer.

OM han nu tagit livet av sig kan det finnas ett gäng orsaker till det.

Allt ifrån en mental kollaps till att ha sålt sitt land. Jag vill inte spekulera mer men jag tippar att det pågår en ganska febril aktivitet hos försvaret till dess att man förhoppningsvis kan undanröja misstankar om det man inte vill ska ha hänt.
Citera
2021-03-08, 20:43
Medlem
Varför skulle han ta livet av sig om han talade om för folk att han skulle ut och springa i Tyresta...
Citera
2021-03-08, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Inte i nästa sekund men efter sin död hade han ju ingen kontroll över vad som hände. Det har inte många av oss andra heller. Hade man tittat i hans dator och lagt ihop 2 och 2 innan eftersöket började så hade han kanske hittats tidigare. Vad som låg i hans intresse lämnar jag till dej att avgöra.
Jasså så du ångra dig lite. Han ville bli hittad, han ville bara inte bli hittad så fort så han lämnade mobilen hemma men dokumenterade det på datan, har jag förstått hur du pusslar ihop bilden i ditt huvud rätt då?
Citera
2021-03-08, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Självmord säger du.

Kan det inte varit en olycka då?
Säg att han halkade, blev skadad och sökte skydd i skrevan?
Är det orealistiskt?

Jo, det är just det mest realistiska. Han har antagligen halkat eller råkat ut för något akut och rasat ner i en skreva. Halt och kallt i november.
Citera
2021-03-08, 20:45
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Så pass officiellt att du inte kan ge länk till det? Intressant. Återigen, har du länk till det du anser att man gått ut med officiellt eller blev du lurad av hur mediarapporteringen skriver om det?

Men hur ihärdig kan man vara?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/forsvunne-deniz-kropp-som-hittades-i-tyresta

"Men polisen misstänker i nuläget inget brott."

Släpp det nu och gå vidare.
Citera
2021-03-08, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Sverige är typ världens mest homovänligaste land. Att skämmas för sin homosexualitet här så pass att man hoppar ner i en grotta och spränger sig känns inte det minsta rätt.

Helt rätt, den första delen. Du glömmer dock kulturskillnader
Citera
2021-03-08, 20:47
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AN68
Läs mitt inlägg här. (FB) 31-årige Deniz Arda hittad död i skogen Tyresta-Åva Stockholm 2021-03-02

Läs min länk:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/forsvunne-deniz-kropp-som-hittades-i-tyresta

"Misstänker inget brott"
Citera
2021-03-08, 20:47
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Sprängning? Men inte en kotte i sthlm som rapporterat denna sprängning.
Logiskt vore det otroligt att ingen hört denna smäll.

Med tanke på att det bör ha skett samtidigt som diverse fjortisar och ligister smäller av importerade smällare och raketer så är en smäll i mängden inte mycket att skriva hem om. Ett hagelgevär går att höra på något mer än en km i öppen teräng. Skulle smällen varit tio ggr kraftigare (och högre) så skulle den hörts dubbelt så långt bort. Nu var detta en skog med mängder av höga träd som ljudet sugs upp av. Närmaste hus bilvägen ligger över 3 km från fyndplatsen. Skulle det skett säg mitt i natten hade ingen vaknat av det.
Citera
2021-03-08, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Men hur ihärdig kan man vara?

"Men polisen misstänker i nuläget inget brott."

Släpp det nu och gå vidare.
"Polisen inledde först en förundersökning om människorov och senare en om mord. Men polisen misstänker i nuläget inget brott." Du säger att dom officiellt släppt dom spåren. Polisen säger att dom först inledde en förundersökning om människorov och sen en om mord. Det din artikel utelämnar är att dom nu sagt att dom slagit ihop dessa två utredningar. Men du kan alltså inte visa det officiella uttalandet som säger att dom släppt alla misstankar om brott?

Det viktigaste i många artiklar verkar vara att visa att man inte tror det är något brott bakom det hela. Inte första gången slutsatser dras fort i media, undra varför dom tycker det är så viktigt att komma med snabba slutsatser, kan det ha med idioter som dig att göra?
Citera
2021-03-08, 20:48
Medlem
AN68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Läs min länk:

"Misstänker inget brott"
Hade man släppt alla misstankar så hade förundersökningen lagts ner. Det är inte officiellt avskrivet förrän dess.
Citera
2021-03-08, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Med tanke på att det bör ha skett samtidigt som diverse fjortisar och ligister smäller av importerade smällare och raketer så är en smäll i mängden inte mycket att skriva hem om. Ett hagelgevär går att höra på något mer än en km i öppen teräng. Skulle smällen varit tio ggr kraftigare (och högre) så skulle den hörts dubbelt så långt bort. Nu var detta en skog med mängder av höga träd som ljudet sugs upp av. Närmaste hus bilvägen ligger över 3 km från fyndplatsen. Skulle det skett säg mitt i natten hade ingen vaknat av det.

Nu är det så att inget sprängt sig själv i Tyresta en lördagseftermiddag i November. Sorry.

Har du belägg för att det skett en sprängning? Skicka gärna länk om du hittar nån!
Citera
2021-03-08, 20:49
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Varför skulle han ta livet av sig om han talade om för folk att han skulle ut och springa i Tyresta...
Sa han det? Han sa att han kanske skulle ut springa men egentligen planerade han sitt självmord långt bort från andra. Han var trött på allt av någon anledning. Svårt forska i nu, de runt omkring honom verkar inte ha förstått då och kommer inte kunna berätta nu om hur Deniz tänkte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in