2021-03-08, 20:33
Medlem
Detta skrev Henrik, Ardas mediakompis, 2010. Han har heller ingen som helst status på sin fejja om något förhållande med någon tjej och om jag inte minns fel så har inte Deniz heller det på sin fejja. Vara grabbaktiviteter i stort sett.
https://www.bildtagg.se/bild/wglq08wn0knhnv9gzpbgwbvo
Bifogar även en länk till en jägarsoldat som berättar i Expressen om sin homosexualitet. Det är nog vanligare än man tror inom elitförbanden.
https://www.expressen.se/nyheter/ludvig-23-om-att-vara-homosexuell-i-forsvaret/
Citera
2021-03-08, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Znholo08
Jag har fått bekräftat från pålitliga källor att det rör sig om ett genomtänkt och planerat självmord. Han sprängde sig själv i luften. Extremt tragiskt. Må han vila i frid. Alla tankar till hans familj, vänner och arbetskollegor.

Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Han var inte sprängd och han begick inte självmord. Det var en olycka under en löptur och familjen kommer bekräfta detta inom de närmsta dagarna. Familjen var såklart informerad långt innan den officiella identifieringen.

Vila i frid.

På sätt och vis FB i ett nötskal. Det som stör mig så in i helvete med sprängningsteorin är att det pekar ut DA som en alldeles särdeles slarvig, lat och hänsynslös typ, dvs alla de karaktärsdrag hans nära och köra vittnar om att han just inte hade.
Citera
2021-03-08, 20:36
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Eller... så ÄR det mord. Ett maskerat.

Hörrudu. Jag undrar vem man ska lita mest på? Dina vaga känslor eller på polisen som gjort en utredning som säger att inget tyder på att brott begåtts.

Sedan kan såklart polisen ha fel och har gjort en kass utredning och dina vaga känslor visar sig vara rätt. Men jag tänker på sannolikheter här. Vem har sannolikt rätt?
Senast redigerad av Hurt-Åke 2021-03-08 kl. 20:38.
Citera
2021-03-08, 20:38
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Bekräfta gärna via officiella källor att alla misstankar om mord är avblåsta. Eller blev du lurad av hur det vinklades i media? AAAAH förlåt, ännu en "jag känner en högt uppsatt utredare inom polisen men kan inte gå in på det mer än så"

De har ju officiellt släppt alla misstankar om brott?

Citat:
Ursprungligen postat av nortonlight
Otroligt konstigt hela saken. Varför ska man spränga bort huvudet för? OM man vill försvinna, hitta ett lik, spräng bort skallen. Töm dig själv på blod och täck kroppen med. Voilà du har en lösning. Media släpper saken, åklagare släpper saken, allt är frid och fröjd. Hitta en rättsläkare som kan intyga att det är arda man hittat så är det bra sen. Varför? Det är den stora frågan.

Om man bara vill dö en jägares död så varför inte spränga sig med lite sprängdeg/pentylstubin som en riktig jägare?

Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Gosse. För egen del utesluter jag ingenting. Varför skulle jag göra det? Jag var inte där när det hände (tänka sig, va).

Kan säga att jag inte tillskrev bombgruppens närvaro någon större betydelse när nyheten om fyndet i skogen kom för en knapp vecka sedan. Jag trodde på olycka. Därefter har jag funderat fram och tillbaka, fram och tillbaka, men jag har aldrig lyckats bilda mig en klar uppfattning om hur det här kan ha gått till. Fan, så sent som i natt och i morse trodde jag på mord för att det där som en annan användare fann i en skreva i går ser kapat ut, med en skarp snittyta.

Och så fick vi reda på i dag att det är Deniz man funnit, och att man inte misstänker brott. Skulle det då vara en olycka? Jag ser det som mindre troligt i nuläget. Så har jag fullbordat min vandring från olycka via —> mord till —> möjligt självmord. Vilken metod den döde valt vet jag dock inte, men dag utesluter inte att du har helt rätt. Det vore logiskt om så vore.

Eller... så ÄR det mord. Ett maskerat.

Sorry för hårt tonläge. Jag finner det bara så otroligt att det ska ha skett på annat vis än att DA själv tagit ett beslut om sitt liv. Alla omständigheter blir så otroligt mycket lättare att förklara med att DA begick självmord än alla andra tänkbara scenarion. Olycka rimmar jävligt illa med att bombgruppen skulle dit. Mord verkar också oerhört osannolikt, inte bara för att Polisen avskrivit misstanke om brott utan även det med bombgruppen.

Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Självmord säger du.

Kan det inte varit en olycka då?
Säg att han halkade, blev skadad och sökte skydd i skrevan?
Är det orealistiskt?

Ja, det är orealistiskt att en elitsoldat skulle "söka skydd" i en skreva efter att ha blivit lindrigt skadad i en olycka. Deniz var nog en sådan människa som skulle kunna krypa ett par mil för att rädda livhanken, om det hängde på det.

Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Klokt tänkt. Jag går i god för din vänstra kula.

Tack för ditt stöd.
Citera
2021-03-08, 20:40
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Detta skrev Henrik, Ardas mediakompis, 2010. Han har heller ingen som helst status på sin fejja om något förhållande med någon tjej och om jag inte minns fel så har inte Deniz heller det på sin fejja. Vara grabbaktiviteter i stort sett.
https://www.bildtagg.se/bild/wglq08wn0knhnv9gzpbgwbvo
Bifogar även en länk till en jägarsoldat som berättar i Expressen om sin homosexualitet. Det är nog vanligare än man tror inom elitförbanden.
https://www.expressen.se/nyheter/ludvig-23-om-att-vara-homosexuell-i-forsvaret/

Sverige är typ världens mest homovänligaste land. Att skämmas för sin homosexualitet här så pass att man hoppar ner i en grotta och spränger sig känns inte det minsta rätt.
Citera
2021-03-08, 20:41
Medlem
muppliberals avatar
Baserat på frisyren på soldatpojken, är det konstaterat sedan länge att han var rumpnisse, antar jag.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Hörrudu. Jag undrar vem man ska lita mest på? Dina vaga känslor eller på polisen som gjort en utredning som säger att inget tyder på att brott begåtts.

Sedan kan såklart polisen ha fel och har gjort en kass utredning och dina vaga känslor visar sig vara rätt. Men jag tänker på sannolikheter här. Vem har sannolikt rätt?
Jag tänker verkligen inte driva någon mord-tes här, så bortse från brasklappen på slutet.

Har polisen som sagt uteslutit brott i nuläget ska man självfallet utgå från det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Så pass officiellt att du inte kan ge länk till det? Intressant. Återigen, har du länk till det du anser att man gått ut med officiellt eller blev du lurad av hur mediarapporteringen skriver om det?
Citera
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Och jag spekulerar tillbaka, det förstår du va? En NORMAL självmordskandidat spränger inte sig själv. Inte heller är det normalt att lyckas ta med sig lite sprängämnen från jobbet, nog skulle det ha märkts i inventeringen vid det här laget

Tyckte fantasierna om hemliga uppdrag och hela den smörjan var förkastligt, begriper heller inte den här granat-i-munnen-teorin men tvivlar på att de har så bra koll på sina lager. Militärligan stal väl ett ton vapen och sprängämnen som det tog ett år att upptäcka..
Citera
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Jasså, det var hela saken. Så ena sekunden ville han inte bli hittad, nästa sekund sket han i det? Intressant.

Inte i nästa sekund men efter sin död hade han ju ingen kontroll över vad som hände. Det har inte många av oss andra heller. Hade man tittat i hans dator och lagt ihop 2 och 2 innan eftersöket började så hade han kanske hittats tidigare. Vad som låg i hans intresse lämnar jag till dej att avgöra.
Citera
2021-03-08, 20:42
Medlem
AN68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Läs mitt inlägg här. (FB) 31-årige Deniz Arda hittad död i skogen Tyresta-Åva Stockholm 2021-03-02
Citera
2021-03-08, 20:42
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miggs
På sätt och vis FB i ett nötskal. Det som stör mig så in i helvete med sprängningsteorin är att det pekar ut DA som en alldeles särdeles slarvig, lat och hänsynslös typ, dvs alla de karaktärsdrag hans nära och köra vittnar om att han just inte hade.

Bara om det inte var med flit ja. Deniz slår mig inte som någon som skulle leka med sprängstoff han snott från "jobbet".

Om någon som DA har med sig sprängstoff ut i terrängen så är det för att han väldigt medvetet ska göra någonting med det. Har man med sånt ut i skogen i kriminella ändamål så är det för att gömma/lagra inför ett attentat eller avancerat rån där man ska spränga sig genom barriärer etc. Det kan vi nog räkna bort i DA:s fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in