2021-03-07, 19:03
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Har lyssnat igenom förhören av bägge nu-fram träder en bild av två äckliga pundare. De har mördat i samförstånd, den ene skyller ifrån sig mycket på den andra. Men bägge är notoriska lögnare. Hoppas de får ruttna bakom galler.
Citera
2021-03-08, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Grejen kan ju vara att det är lättare att hantera en person i stället för två. Och dom hade väl ingen önskan att hon skulle dö. Nu blev det ju bara tyvärr nödvändigt.
Dom gick in dit med dålig maskering. Om rånet hade lyckats och dom fått med sig flera miljoner och gått därifrån utan att mörda, undrar hur dom hade tänkt sig livet efter det? Lars borde nog ha känt igen åtminstone CÖ och alla visste ju nu vem han umgicks med. Så mord var väl det enda säkra i den här situationen. Om CÖ försvunnit till Spanien så hade han blivit funnen där också. Jag tycker åklagaren skulle ha kunnat ställa lite frågor om hur dom tänkt där. Och VK skulle ju aldrig ha kunnat leva lugnt och säkert en enda dag av rädsla för att bli avslöjad.
Kanhända kommer den här domen aldrig kunna bli garanterat rättvis, men det är nog risken man får ta när man hittar på sådana här saker.
Jo så är det ju, det är såklart lättare att hantera och hota en person.
Men man undrar ju ändå över VK,s maskering, CÖ är jag övertygad om att han trodde Spanien var ett säkert land VK däremot hur tänkte han. Möjligen något om att köpa ett hus någonstans lite längre bort från V-tuna har för mig att det var några skriverier om att han och tjejen planerade barn etc,, eller så tänkte han sig att de skulle dra till Spanien allihop bara CÖ hittat lämpligt boende typ.
Som du säger åklagaren borde ställa frågor om dett hur de tänkt sig att de skulle komma undan om de bara rånat, å andra sidan är det iofs ganska ointressant för själva rättegången om det inte sätter lite mer press på dem i form av invecklade lögner.

Vet du om det framkommit när och varför de tog bilen? Jag kanske har missat den delen, men enligt vad VK påstår gick de ju båda tillbaka genom skogen och CÖ körde sedan till ICA så då måste ju Lars bil ha stått kvar första gången de åkte därifrån. Finner det lite märkligt att de i så fall tar risken att köra den därifrån i ett senare skede.
Citera
2021-03-08, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Jo så är det ju, det är såklart lättare att hantera och hota en person.
Men man undrar ju ändå över VK,s maskering, CÖ är jag övertygad om att han trodde Spanien var ett säkert land VK däremot hur tänkte han. Möjligen något om att köpa ett hus någonstans lite längre bort från V-tuna har för mig att det var några skriverier om att han och tjejen planerade barn etc,, eller så tänkte han sig att de skulle dra till Spanien allihop bara CÖ hittat lämpligt boende typ.
Som du säger åklagaren borde ställa frågor om dett hur de tänkt sig att de skulle komma undan om de bara rånat, å andra sidan är det iofs ganska ointressant för själva rättegången om det inte sätter lite mer press på dem i form av invecklade lögner.

Vet du om det framkommit när och varför de tog bilen? Jag kanske har missat den delen, men enligt vad VK påstår gick de ju båda tillbaka genom skogen och CÖ körde sedan till ICA så då måste ju Lars bil ha stått kvar första gången de åkte därifrån. Finner det lite märkligt att de i så fall tar risken att köra den därifrån i ett senare skede.
Ja det var ju för att det skulle se ut som om dom hade åkt bort och inte var hemma. Dom kunde ju tyckts ha åkt iväg på en plötsligt bokad semesterresa. Det skulle då kunnat ha fördröjt att polisen skulle börja leta efter dom. Då skulle dom kunna få tid på sig att tex gå tillbaks till platsen och leta lite mer efter pengarna. Dom flyttade väl bilen till Norrtälje tror jag det var och parkerade den där. Ja jag tycker också att det borde vara väldigt riskabelt att göra så. Då var det ju stor risk att någon granne såg när dom körde iväg med bilen. Hur tänkte dom?
Citera
2021-03-08, 05:53
Medlem
Citat:
Ja det var ju för att det skulle se ut som om dom hade åkt bort och inte var hemma. Dom kunde ju tyckts ha åkt iväg på en plötsligt bokad semesterresa. Det skulle då kunnat ha fördröjt att polisen skulle börja leta efter dom. Då skulle dom kunna få tid på sig att tex gå tillbaks till platsen och leta lite mer efter pengarna. Dom flyttade väl bilen till Norrtälje tror jag det var och parkerade den där. Ja jag tycker också att det borde vara väldigt riskabelt att göra så. Då var det ju stor risk att någon granne såg när dom körde iväg med bilen. Hur tänkte dom?
Kommer inte ihåg exakt när dom körde iväg bilen. Orkar inte läsa en gång till.
Citera
2021-03-08, 11:58
Medlem
Har det varit i HR ännu?
Om inte så när går det upp där?
Citera
2021-03-08, 20:41
Medlem
V gick på frifot idag.
Citera
2021-03-08, 20:55
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moggiman
V gick på frifot idag.

Det skulle förvåna men samtidigt inte....
Citera
2021-03-08, 21:28
Medlem
Citat:
Ok TACK för uppdateringen!

Ja det var i Norrtälje de ställde den, jag blev bara så förvånad över att de inte tog den samma dag, även jag tänkte på grannar det är ju lätt hänt att man möts och att grannen känner igen ens bil och eftersom det var Lars nya bil så skulle i vart fall jag reagera på att det var någon annan som körde den, jag skulle ju inte ringa polisen eller så men när det framkom att han blivit mördad hade jag ju varit ett vittne.
Jag har inte heller lyssnat på alla förhör, mest har jag lyssnat på VK (CÖ,s långa sammandrag och svammel klarar jag inte att lyssna på utan att spola fram då och då) men blev konfunderad då bilfrågan inte kom upp i de jag lyssnat på.
Tack igen.
Citera
2021-03-08, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moggiman
V gick på frifot idag.
Nu tror jag att du skojar.
Citera
2021-03-08, 22:38
Medlem
grovt rån minimum 4 år ska han väl åtminstone åka på
Citera
2021-03-08, 22:48
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackniggeryoe
grovt rån minimum 4 år ska han väl åtminstone åka på

Och grovt vapenbrott.... Men det har ju varit en del komplett sinnessjuka HR ageranden på sistonde...
Citera
2021-03-08, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EjSvensk
Och grovt vapenbrott.... Men det har ju varit en del komplett sinnessjuka HR ageranden på sistonde...
Han har väl även handhaft narkotika? Men inget säger ju att han själv har använt något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in