2020-04-01, 17:34
Medlem
Även om vi har läst att klantduon inte tidigare är straffade om vi kan bortse från den enes ungdoms strul så vet vi inte om de inte står bakom de andra brotten som har hänt i Vallentuna, expempel är den försvunne italienska killen 27 år som var med på efterlyst. de kanske har begått brott och faktiskt kommit undan. Andra brott som inte har blivit uppklarade... man vet aldrig!

Jag tror att de torterade Suzanne för att få ut koden av Lars till hans bank ID eller dosa.
Nu tror jag inte att Lars hade 14 miljoner på kontot bara si så där .. de var säkert placerade i värdepapper men naturligtvis hade han pengar på kontot men jag tror inte miljoner.

Jag tror också att de planerade att döda dem för att om man rånar och offren sedan går till polisen och gör en anmälan så måste de väl ha trott att polisen faktiskt kan spåra bankkonton eller var de så djävla dumma i huvudet så att de inte fattade det?? Eller kom de dit för att låna pengar?? tror inte det!!
Citera
2020-04-01, 17:53
Medlem
Suzanne blev kvävd och Lars blev skjuten. Nu minns jag inte vad vi kom fram till, om det var hans eget gevär (som lämnades kvar)? Då är frågan vad hade gärningsmännen för vapen med sig? Skjutvapen, yxa, kniv, påk.....?

Då de övermannade offren så blev det förmodligen ett handgemäng och vid det tillfället så kanske någon av busarna blev demaskerad och därav de förödande morden? Kan de ha inväntat Suzanne hemkomst för att använda henne som sköld?

När de fick bankkoderna så blev de ändå inte nöjda, för de kan väl inte ha trott att Lars hade kontanter hemma. Kanske ingick morden i planen, har tidigare trott att det skedde i hastigt mod.

Förvånar mig att de inte erkänt än.
Citera
2020-04-01, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Man undrar lite om mördarnas liv vid den här tidpunkten. Var dom så besvärliga att dom var tvungna att ta risken at göra det här? Hade dom stora skulder eller var arbetslösa eller arbetsskygga?
Stackars deras flickvänner också för att inte tala om deras föräldrar.
Hur ska dom kunna bo kvar i Vallentuna?

Det är inte synd om någon i detta packs familj och beröringskrets. Skvallertackor som räknar i andra människors fickor är föraktliga varelser. De är avundsjuka och vill ha saker som inte tillkommer dem. De har ingen moral.

Det börjar inte som en plötslig snilleblixt att två unga män begår dessa bestialiska rånord. Det är en långvarig process med lättja och habegär, där de fått vittring på det goda livet, utan att förstå sambandet mellan arbete och arbetsinsats. Flickvännernas banala intressen kostar pengar. Den sorts flickvänner dessa ynkryggar bara kan få om de finansierar skräpkonsumtion.

När barn växer upp och blir kriminella utan möjlighet att försörja sig hederligt har de fått fel uppfostran och fel signaler hemifrån, och från omgivningen.

Jag tror det var ett planerat rån, men planen sket sig. Det blev ett rånmord med inslag av tortyr. Att vara korkad är ingen förmildrande omständighet. Det är vanligt att brottslingar är för korkade att tjäna pengar hederligt. Att brottslingar är onda är mer regel än undantag.

Två korkade bondläppar går hem till anständigt folk och kräver pengar. Jag kan tänka mig att den första responsen var ett nej, där dessa brottslingar ombads att lämna huset omedelbart. Jag tror inte det fanns med på kartan att detta lokala slödder, skulle vägra gå hem, eller att de inte skulle lyda denna normala anmaning.

Det är tänkvärt, för vad gör vi andra medborgare som bor bra, om det knackar på dörren och någon ber om hjälp? Ska vi öppna om vi bor avskilt?

Jag är övertygad om att när dessa brottslingar insåg att de inte skulle få pengar frivilligt, började de med tortyren. Det måste ha varit en chock när brottsoffren insåg att det var blodigt allvar. Jag tror det var tortyren som gjorde att de fick tillgång till de konton de loggade in på. Vad som skedde för att de skulle övertyga brottsoffren om att de menade allvar måste ha varit hemskt, där dödsångesten varit obeskrivlig. Dessa monster kan väl inte ha räknat med att få pengar utan våld och att brottsoffren skulle låta bli att anmäla dem?

Överallt i Sverige har vi samma blandning av folk och fastigheter, där folk bor i fina gårdar medan andra i ruckel, och allt däremellan. Att de lokala förmågor som anlitas för olika jobb eller bara dräller runt, skulle börja råna de som har mer pengar på orten har inte jag tänkt på förrän detta skedde i Vallentuna, och tidigare i en annan håla där ett oskyldigt par mötte samma öde i sitt hem.
Citera
2020-04-01, 22:27
Medlem
Lalle46s avatar
Dom kommer inte att bli bättre efter fängelset. Det bästa straffet hade varit att kasta dom långt ut till havs. Dom skulle fått kämpa i panik för sin överlevnad men ändå aldrig haft en chans. Precis som L och S fick göra den gången dom fick besök av främlingar..
Citera
2020-04-01, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalle46
Dom kommer inte att bli bättre efter fängelset. Det bästa straffet hade varit att kasta dom långt ut till havs. Dom skulle fått kämpa i panik för sin överlevnad men ändå aldrig haft en chans. Precis som L och S fick göra den gången dom fick besök av främlingar..
Hur ska de två raketforskarna få det i fängelset?!
Bli mottagna och behandlade som "kungar"??
Eller såsom den lägsta nivåns brottsslödder, typ kvinnomördaren Anders Eklund??
Och vad slags liv blir det för dom, när dom nån gång släpps ut??
Citera
2020-04-01, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
Även om vi har läst att klantduon inte tidigare är straffade om vi kan bortse från den enes ungdoms strul så vet vi inte om de inte står bakom de andra brotten som har hänt i Vallentuna, expempel är den försvunne italienska killen 27 år som var med på efterlyst. de kanske har begått brott och faktiskt kommit undan. Andra brott som inte har blivit uppklarade... man vet aldrig!

Jag tror att de torterade Suzanne för att få ut koden av Lars till hans bank ID eller dosa.
Nu tror jag inte att Lars hade 14 miljoner på kontot bara si så där .. de var säkert placerade i värdepapper men naturligtvis hade han pengar på kontot men jag tror inte miljoner.

Jag tror också att de planerade att döda dem för att om man rånar och offren sedan går till polisen och gör en anmälan så måste de väl ha trott att polisen faktiskt kan spåra bankkonton eller var de så djävla dumma i huvudet så att de inte fattade det?? Eller kom de dit för att låna pengar?? tror inte det!!
Jag tror att du har helt rätt.
Citera
2020-04-01, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalle46
Det straffet kanske skulle kunna varna andra för att inte göra likadant. Dom skulle släppas långt ute till havs från en finlandsfärja.
Citera
2020-04-02, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Det straffet kanske skulle kunna varna andra för att inte göra likadant. Dom skulle släppas långt ute till havs från en finlandsfärja.

Sverige behöver se över straffrätten som inte är anpassad för den slags brottslighet vi drabbats av de senaste åren. Det är för många brottslingar som aldrig borde få vara ute i samhället igen efter det de gjort mot andra människor. Vi måste införa nolltolerans mot brottslighet.

Straff skall vara avskräckande. Våra politiker måste inse att vissa brottslingar kan inte rehabiliteras och att. de skall ruttna i fängelse.
Citera
2020-04-02, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Nej IP adress räcker ju naturligtvis inte som bevis men i ett indiciemål är den ju en bra tillgång, och som det förmodligen är i detta fall, den ger ett riktigt bra spaningsuppslag. Hur de hade tänkt få ut pengarna vore intressant att få veta då det även med en målvakt verkar rätt knepigt. Troligtvis trodde de inte att offren skulle hittas så snabbt de hade väl räknat med att kunna ta pengarna och försvinna till något bra land.
Köpa Monero eller Bitcoins och flytta runt utav fan kanske? Men det tar väl tid, vet inte.
Citera
2020-04-02, 13:02
Medlem
spoilers avatar
"Åtalet mot de två män som är misstänkta för dubbelmordet i Sursta skjuts upp igen. Det nya datumet för åtal är satt till 29 april, men det kan komma att ändras."

https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/atal-for-dubbelmordet-skjuts-upp-igen/reptdb!JboHEapGwWnGycB2PdeQLA/
Citera
2020-04-02, 13:11
Medlem
Lalle46s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Åtalet mot de två män som är misstänkta för dubbelmordet i Sursta skjuts upp igen. Det nya datumet för åtal är satt till 29 april, men det kan komma att ändras."

https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/atal-for-dubbelmordet-skjuts-upp-igen/reptdb!JboHEapGwWnGycB2PdeQLA/
Tackar!
Citera
2020-04-02, 13:25
Medlem
Ska bli spännande att gå på rättegången och se monstren i ögonen.
Djävla dårar!!!

Stackars föräldrar och den enes morsa som jobbar på kommunen i vallentuna måste skämmas ihjäl om kollegorna får reda på att det är hennes son som är 27 åringen.,
usch vilken mardröm!!

Grannarna måste ju veta eftersom efterlyst har pratat om 27 åringens bil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in