Citat:
Ursprungligen postat av
2britter
Man undrar lite om mördarnas liv vid den här tidpunkten. Var dom så besvärliga att dom var tvungna att ta risken at göra det här? Hade dom stora skulder eller var arbetslösa eller arbetsskygga?
Stackars deras flickvänner också för att inte tala om deras föräldrar.
Hur ska dom kunna bo kvar i Vallentuna?
Det är inte synd om någon i detta packs familj och beröringskrets. Skvallertackor som räknar i andra människors fickor är föraktliga varelser. De är avundsjuka och vill ha saker som inte tillkommer dem. De har ingen moral.
Det börjar inte som en plötslig snilleblixt att två unga män begår dessa bestialiska rånord. Det är en långvarig process med lättja och habegär, där de fått vittring på det goda livet, utan att förstå sambandet mellan arbete och arbetsinsats. Flickvännernas banala intressen kostar pengar. Den sorts flickvänner dessa ynkryggar bara kan få om de finansierar skräpkonsumtion.
När barn växer upp och blir kriminella utan möjlighet att försörja sig hederligt har de fått fel uppfostran och fel signaler hemifrån, och från omgivningen.
Jag tror det var ett planerat rån, men planen sket sig. Det blev ett rånmord med inslag av tortyr. Att vara korkad är ingen förmildrande omständighet. Det är vanligt att brottslingar är för korkade att tjäna pengar hederligt. Att brottslingar är onda är mer regel än undantag.
Två korkade bondläppar går hem till anständigt folk och kräver pengar. Jag kan tänka mig att den första responsen var ett nej, där dessa brottslingar ombads att lämna huset omedelbart. Jag tror inte det fanns med på kartan att detta lokala slödder, skulle vägra gå hem, eller att de inte skulle lyda denna normala anmaning.
Det är tänkvärt, för vad gör vi andra medborgare som bor bra, om det knackar på dörren och någon ber om hjälp? Ska vi öppna om vi bor avskilt?
Jag är övertygad om att när dessa brottslingar insåg att de inte skulle få pengar frivilligt, började de med tortyren. Det måste ha varit en chock när brottsoffren insåg att det var blodigt allvar. Jag tror det var tortyren som gjorde att de fick tillgång till de konton de loggade in på. Vad som skedde för att de skulle övertyga brottsoffren om att de menade allvar måste ha varit hemskt, där dödsångesten varit obeskrivlig. Dessa monster kan väl inte ha räknat med att få pengar utan våld och att brottsoffren skulle låta bli att anmäla dem?
Överallt i Sverige har vi samma blandning av folk och fastigheter, där folk bor i fina gårdar medan andra i ruckel, och allt däremellan. Att de lokala förmågor som anlitas för olika jobb eller bara dräller runt, skulle börja råna de som har mer pengar på orten har inte jag tänkt på förrän detta skedde i Vallentuna, och tidigare i en annan håla där ett oskyldigt par mötte samma öde i sitt hem.