2021-03-08, 20:01
Medlem
Förlåt om det redan har stått i tråden och jag har missat det😔
Men jag tycker det är ett märkligt ställe att springa på. När man tittar på bilderna över platsen så är det omöjligt att löpträna där. Att sedan bombgruppen var där och undersökte platsen tyder på att något explosivt har hittats. Lägger man ihop terrängen och något explosivt ämne så känns det märkligt om det skulle vara en olycka.
Sorgligt att det slutade så här😢. RIP💔
Citera
2021-03-08, 20:01
Medlem
Pokpokpoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Skärp dig, snälla. En människa som är påväg att spränga sig själv har redan överkommit psyket och människans egna instinkter om att vägra dö och att hålla sig vid liv.

Om du tror att man tänker och vårdar djur och natur när man spränger sig själv samtidigt som man försätter sin egna mamma, pappa och bror i ett extremt lidande så mår du inte bra i huvudet.

Du är ju helt ute och cyklar. Kolla bara på killen som sprängde sig i en husbil relativt nyligen. Varnade alla runt omkring med hjälp av högtalarsystem på bilen.
Citera
2021-03-08, 20:02
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det håller jag med om. Att springa en längre sträcka utan att lyssna på ljudbok eller musik är nog bara elitidrottare som tävlar gör. Visst finns det undantag men jag tror att de flesta har med sig en mobil. Känns snarare som att han inte ville bli spårad och kanske aldrig hittad

Jag tar nästan aldrig med mobilen när jag är ute och motionerar. Har smartwatch thats it. Oskönt med mobil ju även om man har en hållare till den. Också skönt slippa folk som ringer m.m för en stund.
Citera
2021-03-08, 20:02
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Plånbok tar man nog inte med sig på en lång löprunda i skogen. Finns få bankomter där. Mobil kan man lämna hemma om man inte vill bli störd. Finns mp3-spelare för runt en hundring numera. Springer man i åtsittande löparkläder så kan det vara bökigt med en mobil om det inte finns fickor.

Men vem köper mp3spelare nu för tiden? Visst går det med det känns inte rimligt och inte att man springer 5 mil ute i skogen bland stenar rötter och träd. Ska vara om han ville vara rambo då men han var väl ingen orienterare
Citera
2021-03-08, 20:03
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Men han hade en löparryggsäck med sig!

Har man hittat den på platsen? Vet att det var ett tidigare rykte att den saknades i lyan.
Citera
2021-03-08, 20:04
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Jag tar nästan aldrig med mobilen när jag är ute och motionerar. Har smartwatch thats it. Oskönt med mobil ju även om man har en hållare till den. Också skönt slippa folk som ringer m.m för en stund.

Så kan det vara men jag tror du tillhör undantaget helt enkelt och det baserar jag på de jag stöter på när jag är ute och springer.
Citera
2021-03-08, 20:06
Medlem
Jofs avatar
Vad finns det för indikationer för suicid?
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Men vem köper mp3spelare nu för tiden? Visst går det med det känns inte rimligt och inte att man springer 5 mil ute i skogen bland stenar rötter och träd. Ska vara om han ville vara rambo då men han var väl ingen orienterare

Går ju spela musik direkt från smartwatch. Behövs ingen mobil
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Jag har en med mig till gymet, just för att en mobil är för otymplig att ha i fickan eller på armen.

Men folk glömmer gärna att han givetvis kunde ha haft en annan mobil med sig. En som han har nog garanterat fler än en mobil. Jag har tre stycken. En för jobb, en privat och en jag använder för utland eller annonser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Plånbok tar man nog inte med sig på en lång löprunda i skogen. Finns få bankomter där. Mobil kan man lämna hemma om man inte vill bli störd. Finns mp3-spelare för runt en hundring numera. Springer man i åtsittande löparkläder så kan det vara bökigt med en mobil om det inte finns fickor.

Fast det saknades ju en ryggsäck från hans lägenhet. Konstigt att ta med sig ryggsäck men inte mobiltelefon och busskort i sina åtsittande löparkläder.

Att lämna mobiltelefon, kort, nycklar osv. hemma är för övrigt extremt vanligt bland personer som beger sig iväg för att ta sina liv.

Avskedsbrev är desto ovanligare, tror att det är endast ca 25 % som efterlämnar avskedsbrev.
Citera
2021-03-08, 20:09
Medlem
JabbatheHut360s avatar
Finns det någon länk med koordinater där han hittades?
Citera
2021-03-08, 20:09
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Varför skulle han dokumentera platsen på sin dator om han inte ville bli hittad? Hur vet man att liket inte placerades där för att platsen kunde kopplas till honom, helt plötsligt fick alla en förklaring på ett av sveriges mest uppmärksammade fall just nu. Det var verkligen bekvämt om det finns en sanning här som man inte vill att folket ska ta del av. Men men, haverikommissionen för estonia jobbade nog inte heller för att få ett visst resultat, vare sig hur sanningen såg ut... Ska denna plats nu likt estonia täckas över med sten nu?

Han rekognoscerade först för att hitta en bra plats utan publik. Han fick tag i ett ställe och fattade tycke för det. Det är hela saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in