2021-03-08, 15:48
Medlem
Jordgubbes avatar
Är det nån som vet om han haft tillstånd göra vad han påstår sig göra i sin affärsverksamhet? Hans hemsida och andra sökträffar till hans verksamhet verkar ligga nere. I en äldre version av sin hemsida har han logotyper från t.ex. Karolinska och IVO. Namnet "Smartlabz" hänvisar till företaget "Health Data Sweden AB" som 2019 sålde för en femhundring om dan, gick back 100 000 kr, och hade en tredjedels miljon i kassan medan ett annat företag är "Filip med F AB" som 2019 sålde för dubbelt så mycket, gick plus 20 000 kr och hade 70 000 i kassan. Intrycket annars via Facebook är en som efter vid lanthandel skyddad uppväxt börjat dilla om placebo, bär och vitaminer mot allt ont inkl psykisk ohälsa, corona och neurologiska ålderssjukdomar. Verkar naiv och snurrig, snarare än slug. Eller möjligen en nyttig idiot åt andra krafter. Synd om folk dör på kuppen.
Citera
2021-03-08, 16:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nightcr4wler
G*nnar som får antas vara far till Filip förekommer i brottmål. Någon som vet mer om detta?

https://mrkoll.se/atal-och-rattsprocesser/verksam-i-GunnarRolandSj%C3%B6str%C3%B6mHoldingAB/uerAuerAulaTcYfruerAcYfrbTAQmcYfrkyqRaQpuhQmUxacYf r

Edit: G*nnar har dömts för bokföringsbrott. Villkorlig dom + drygt 18 000 kr böter.

Tönten kommer dessutom från en kriminellt belastad familj? Svärmorsdröm. Not.
Citera
2021-03-08, 17:24
Medlem
Filip är en schysst och bra kille, alla kategorier. Det är sorgligt att se hur han förändrats till en knäppgök. Jag hoppas innerligt att han kommer tillbaka från den här jävla smörjan han numera simmar runt i..
Citera
2021-03-08, 18:15
Medlem
Kainotophobias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Don Quijote är passande liknelse. Slåss mot väderkvarnar han tror är drakar. Sverige har för få restriktioner, nästan inga alls.

Tycker ni förolämpar Don Quijote, hans motiv var ju ändå ädla om än förvirrade. Inte jämförligt med, ”jag riskerar andras liv och hälsa, bara jag får synas” motivet hos denna bortskämda vuxenbaby?
Citera
2021-03-08, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
"Filip, med "F", Sjöström".

Jag noterar att han kallar sig "entreprenör". Personer som kallar sig det brukar ha en rad mentala åkommor (inte sällan sociopati eller psykopati) och jag gissar att Filip med foliehatten (båda med "F") har garderoben full.
Stämmer på en gammal polare, "Jag ska bli entreprenör som farsan". Detta var något som ofta kunde sägas för att visa hur förträfflig man var, hur många företag man minsann haft och att man hade affärssinne i släkten.

I detta fall tror jag på en kluster B, troligen narcissistisk personlighetsstörning.

Nåväl, Carl Norberg släng dig i väggen! There is a new sheriff in town!
Citera
2021-03-08, 19:48
Medlem
Tillssons avatar
Vilket generalpucko! Haha
Citera
2021-03-08, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kainotophobia
Tycker ni förolämpar Don Quijote, hans motiv var ju ändå ädla om än förvirrade. Inte jämförligt med, ”jag riskerar andras liv och hälsa, bara jag får synas” motivet hos denna bortskämda vuxenbaby?
Den ädle säger att de med diabetes och hjärt och kärlsjukdomar mer eller mindre får skylla sig själva om de drabbas av svårt av covid .
Citera
2021-03-08, 20:00
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Vilket generalpucko! Haha
Och nu på Rapport intervjuas idioten och får utlåta sig om hur han anser sig stå över kravet på tillstånd för demonstrationer eftersom "jag gör nånting gott".
Hur pandemin inte vore något problem om människor tagit sitt ansvar för att ha en bättre hälsa, riskgrupper såsom överviktiga bantade, folk med diabetes och hjärt- och kärlsjukdomar slutade ha det etc etc...

En riktig journalist (men det finns inga på SVT) skulle naturligtvis frågat:
-Och hur tycker du gamla människor ska göra för att sluta befinna sig i en riskgrupp?

Firewaia, jag står för din lön och ammunition. Immunitet mot varken straff eller covid-19 kan jag tyvärr inte erbjuda
Citera
2021-03-08, 20:56
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kainotophobia
Vuxenbabyn kan få betalt från främmande makt? Skulle förklara en del även det.
Don Quijote vaknade tyvärr upp från sin vackra fantasi och dog deprimerad om jag minns rätt.
Citera
2021-03-08, 20:57
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Och nu på Rapport intervjuas idioten och får utlåta sig om hur han anser sig stå över kravet på tillstånd för demonstrationer eftersom "jag gör nånting gott".
Hur pandemin inte vore något problem om människor tagit sitt ansvar för att ha en bättre hälsa, riskgrupper såsom överviktiga bantade, folk med diabetes och hjärt- och kärlsjukdomar slutade ha det etc etc...

En riktig journalist (men det finns inga på SVT) skulle naturligtvis frågat:
-Och hur tycker du gamla människor ska göra för att sluta befinna sig i en riskgrupp?

Firewaia, jag står för din lön och ammunition. Immunitet mot varken straff eller covid-19 kan jag tyvärr inte erbjuda
Han säger vidare att han skulle haft en annan åsikt och ståndpunkt om det var unga personer som drabbades. Underförstått: det gör inget att äldre drabbas, de kan lika gärna gå och dö.
Citera
2021-03-08, 21:17
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Han säger vidare att han skulle haft en annan åsikt och ståndpunkt om det var unga personer som drabbades. Underförstått: det gör inget att äldre drabbas, de kan lika gärna gå och dö.
Ja, riktigt obehaglig är han
Citera
2021-03-08, 22:50
Medlem
Snaidistens avatar
Nu säger Filip in en artikel i AB att nästa aktion kommer att ske 20 mars. Han vill dock inte gå närmare in på vad denna aktion kommer att bestå av.
Gäller att smida medans järnet är varmt så man inte blir bortglömd.

Citat:
Arrangören polisutreds och väntas få ett historiskt vite – men planerar redan för nästa aktion.

– Det kommer hända någonting den 20 mars, men jag vet inte exakt vad, säger Filip Sjöström.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Gawn3V/trots-kritiken--ny-demonstration-planeras-20-mars
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in