Som sagt, vad får en till synes välartad ung man som gått Danderyds Gymnasium, pluggat fastighet och finans vid KTH Royal Institute of Technology, att ställa sig i frontlinjen för en organisation som kallar sig frihet Sverige?
Denna organisation accepterar inte restriktionerna och anser att pandemin är en bluff.
"Be the change you wish to see in the world" säger Filip på sin FB.
Vad vet vi om Filip? Hur var han under studietiden, hur beter han sig idag?
Här skriver Filip glödande rader på sin facebook för att ingjuta mod i sina styrkor:
Citat:
Till dig som är min vän. Jag hoppas att du kan se igenom alla rapporteringar i massmedia just nu och se människan Filip, den som du en gång fattat tycke för, lärt dig att tycka om och som kanske någon gång inspirerat dig genom sättet att vara annorlunda och gå sin egen väg.
Till Michael Toll på Mitti Stockholm, Martin Aagård på Aftonbladet och andra reportrar och redaktörer som klipper ut mina ord, vinklar budskapet och får mig att framstå som något jag inte är. Ni borde skämmas. Ni borde inte få kalla er journalister. Men jag är också tacksam över det ni gör - för ni får fler människor att se lögnerna ni sprider. Ni gräver er egen grav.
Sanningen kommer att segra.
Idag är en stor dag för sanningen och friheten.
Med kraft,
Filip