• 1
  • 2
2021-03-08, 15:58
Om ni har missat detta, så är det detta som gäller tydligen

- Flytten är planerad att ske i Maj 2021

Ica Banken, info: https://www.icabanken.se/kundservice...an-forex-bank/
Forex Bank, info: https://www.forex.se/icabanken

För dig som bankkund hos Forex innebär det rent praktiskt att dina lån och/eller konton
i FOREX Bank med tillhörande tjänster kommer flyttas över till ICA Banken och att du
blir bankkund hos dem (Ica Banken) istället för hos oss (Forex).

Kanske blir bättre eller sämre, då Forex ska fokusera bara på valutaväxel, synpunkter?
Senast redigerad av explorers 2021-03-08 kl. 16:23.
Citera
2021-03-08, 16:22
Medlem
Jag har inte fått information. Vad händer med räntan? Jag har pyssliga 0,25% i ränta på Forex. Ger ICA-banken sämre ränta eller ingen ränta alls?
Citera
2021-03-08, 16:22
Medlem
MeinKampfs avatar
Jag har mina erfarenheter med Forex bank. Var mycket generösa med svarta pengar förr, aldrig några frågor. Ang. valutaväxling tycker jag dem är ett skämt pga priset.
Citera
2021-03-08, 16:38
Medlem
Forex är på jävligt djupt vatten. Detta är ett steg för dom att avveckla som bankverksamhet och syssla endast med valutaväxling som ger mer pengar. Nästa steg är uppsägning för flera anställda som endast jobbar med deras "bank" produkter.
Citera
2021-03-08, 16:43
Medlem
Gud-Runars avatar
Jag har ett konto på Forex med 0 kronor sedan 2015.
Fick via post idag information med 10st dubbelskrivna A4.

Vi har gott om skog.
Citera
2021-03-08, 17:02
Citat:
Ursprungligen postat av Gud-Runar
Jag har ett konto på Forex med 0 kronor sedan 2015.
Fick via post idag information med 10st dubbelskrivna A4.

Vi har gott om skog.

Mmm, det var lite väl många kopior med textstl. 7. Har/hade bara Forex som extra. Växlar mkt sällan på Forex, mest lite fickpengar på Arlanda innan resa, växlar allt på plats vid resemålet, bästa kursen oftast.
Citera
2021-03-08, 17:21
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explorers

Kanske blir bättre eller sämre, då Forex ska fokusera bara på valutaväxel, synpunkter?

ICA & Coop borde väl fokusera på livsmedel? Men snart kommer väl alla bolag ha en bank tänk dig Postnord-bank
Citera
2021-03-08, 18:30
Medlem
Gud-Runars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Mmm, det var lite väl många kopior med textstl. 7. Har/hade bara Forex som extra. Växlar mkt sällan på Forex, mest lite fickpengar på Arlanda innan resa, växlar allt på plats vid resemålet, bästa kursen oftast.

Då har du inte fått all information , 16 skrivna A4-sidor.
Som du beskriver behövs bara fickpengar och förstås plastkort.
Citera
2021-03-08, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
ICA & Coop borde väl fokusera på livsmedel? Men snart kommer väl alla bolag ha en bank tänk dig Postnord-bank
ICA har faktiskt minskat antalet bolag i koncernen. Tidigare har ju både Kjell &Company samt Hemtex varit en del av ICA. Bank har man bedrivit i cirka 20 år.

Posten, dagens Postnord har tidigare drivit bank under namnet PK-banken. Bytte namn till Nordbanken och heter idag Nordea (där även exempelvis Götabanken ingår).
Citera
2021-03-08, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
ICA har faktiskt minskat antalet bolag i koncernen. Tidigare har ju både Kjell &Company samt Hemtex varit en del av ICA. Bank har man bedrivit i cirka 20 år.

Posten, dagens Postnord har tidigare drivit bank under namnet PK-banken. Bytte namn till Nordbanken och heter idag Nordea (där även exempelvis Götabanken ingår).

Eller Postbanken som fanns mellsn 1996 och 1999 (men det var egentligen ett samarbete mellan Posten och Nordbanken men egna bankkort mm)
Citera
2021-03-08, 21:36
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Eller Postbanken som fanns mellsn 1996 och 1999 (men det var egentligen ett samarbete mellan Posten och Nordbanken men egna bankkort mm)
Minns en som fick gå över till Nordbanken automatiskt när Postbanken lades ner https://youtu.be/5dEaq7HpWrk
Citera
2021-03-08, 21:58
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Vi kände gamle Forex-grundaren, serie-entreprenören (Traveller etc.) och Lillbabs-exet hr Rolf Frib rg. På hans tid, var business'en vid.

När Roffe av ålder retired det aktiva och se'n alltför tidigt själv departade så var sluttande planet för Forex redan faktum. Dålig ledning och sämre rådgivare.

Ett Livsverk, förött.

Det blir till anledning nu fimpa kontona. Tomtarna på ICA, är inga att pekuniärt hålla i handen.

Tack för heads-up, TS.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in