2021-03-08, 18:32
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Vad för misstänkt föremål skulle en normal motionär ha med sig?

Visst kan han ha haft flera laddningar med sig och bara använt en. Så odetonerad laddning fanns kvar på platsen.

Hur brukar ett misstänkt föremål se ut? Ett misstänkt föremål kan också funnits i anslutning till Deniz, men vi vet inte mer än att bombtekniker varit på platsen. Ett annat scenario är att Deniz haft med sig ammunition till t.ex. en signalpistol, men det är förstås inte en lika kittlande tanke.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveydovey1
Var skriver vännen detta?

I ett inlägg i Facebookgruppen.
Citera
Medlem
Det som för mig
INTE tyder på självmord är väll att han gjorde det i så fall inne i skrevan/grottan. Jag tycker det låter som en olycka. En gömma i skogen med utrustning ”lånad” för att testa lite av. Olycka skedde

OM han inte var nervös för att skada någon med splitter, och var så kall. Dock tror jag att det är ovanligt vid suicidtankar att tänka på andra dvs planera för att man kan orsaka andra skada/sorg osv.
Citera
2021-03-08, 18:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lomskfagel
Hans vän skriver "vi har fått ett svar men där finns fortfarande många frågor". Känns ju som att det fortfarande är en del oklarheter, och finns det verkligen det om det skulle vara en tragisk olycka?

Väldigt illa berörd av det här, vila i frid Deniz.

Det var fint skrivet av honom, jag blev faktiskt rörd!

Jag antar, att endast familjen fått alla upplysningar. Deniz' bror kanske delar med sig till HE med tiden.
Citera
2021-03-08, 18:34
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Nu har jag bara läst aftonbladet och DN.

Men:

1. Någon detonation är väl inte bekräftad?

2. Är självmord bekräftat?

Är det inte mer sannolikt att han bara halkat och slagit huvudet?
Citera
2021-03-08, 18:35
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Hur har den här teorin om explosion kommit fram?

Bombtekniker har varit på platsen. Utifrån det har det uppstått olika teorier om varför de varit där.
Citera
2021-03-08, 18:37
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma-L
Han som hittade Deniz, sa inte han att han såg ett par skor och byxor och då förstod han att det var en kropp?

I sådant fall, hur lyckades det påstådda ena benet missas på platsen? Tog det sig ur både byxben och sko och lämnade de intakta på platsen?
Vad tror du själv? Hur grafiska får vi lov att vara nu när identiteten är fastslagen?

Allt behöver inte sitta fast längre, vet du. Tänk lösa byxor, en sko med en fot i här och något annat där. Det som hittades i går är mer vävnadsrester än något annat. Det låg långt ned i en spricka och petades upp med pinne.
Citera
Medlem
Bombtekniker brukar definitivt inte närvara vid fynd av kvarlevor av en person som varit försvunnen i nästan tre månader.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Nu har jag bara läst aftonbladet och DN.

Men:

1. Någon detonation är väl inte bekräftad?

2. Är självmord bekräftat?

Är det inte mer sannolikt att han bara halkat och slagit huvudet?

Inget är bekräftat förutom att det är DS och att det inte är mord.

Polisen brukar bara gå ut med dödsorsaken om det skett ett mord som leder till åtal.
Citera
Medlem
Eftersom man inte skriver något om hur han dött lutar det väl åt självmord? Hade det varit en olycka hade man väl skrivet det, eller?
Citera
2021-03-08, 18:38
Medlem
yxikaxi00s avatar
Jag tror inte på självmordsteorin. Den samlade bilden jag fått av Deniz Arda visar på en omtänksam, eftertänksam och klok person. En stabil person. Hade han velat ta livet av sig så tror jag att han hade varit stark nog att lämna ett avskedsbrev till de otroligt många nära och kära som han hade. D.A. var ingen labil person. Han hade köpt en ny, spännande pulsklocka som han ville testa i novembermörkrets kalla och hala dagar. Han ville utmana sig själv. Min gissning är att Deniz fick vara med om en tragisk halkolycka i Tyresta. Och hans kropp är inte kvar i sin helhet pga djur som tyvärr ätit av hans kropp. Han låg där ute länge. Tyvärr.

Vila i frid Deniz Arda. All respekt för det du gjorde för Sverige. Basker av. Alla tankar går till nära och kära och till de alla som sökt efter honom.
Senast redigerad av yxikaxi00 2021-03-08 kl. 18:40.
Citera
2021-03-08, 18:38
Medlem
Gissningsvis har han sprungit i taskig terräng och missat en djup spricka. Trillat ner i denna och skadat sig så pass allvarligt att han inte lyckats ta sig ur för egen maskin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in