2021-03-08, 18:02
Medlem
Blot-Svens avatar
Så det var Deniz. Det kunde man tänka ju ändå tänka sig från början.

Började tvivla så smått när det drog ut på tiden. Känns på något vis som man lärt sig tycka om den där killen fast man aldrig träffat honom. Tragiskt, det här, men i någon mening väntat. Nu finns ingen anledning att fortsätta fundera kring detta och spekulera.
Citera
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CygnusX2
Har har inte sprängt sig själv. Det är djur som spridit kvarlevorna.

Håller med, extrem tunn trådsanning som sprids just nu och spinns vidare på.
Betänk att November till mitten av januari var extremt mild. Finns massor hungriga djur i Tyresta skogen.

Jag tror mer att han körde terränglöpning och hade max otur. Jag hoppas döden var snabb.
Citera
Bannlyst
jag tror det var en olycka
Citera
2021-03-08, 18:04
Medlem
ViaGettys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CygnusX2
Har har inte sprängt sig själv. Det är djur som spridit kvarlevorna.
Hur vet du att han inte sprängt sig själv med till exempel en handgranat eller en IED?
Citera
2021-03-08, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Det är väl inget unikt med att människor tar livet av sig?

Det är heller inte helt unikt att sprängmedel används vid självmord. Googla så hittar du ett antal. Sedan så kommer de flesta sådana inte till allmänhetens kännedom förstås.

Varför tycker du det är så konstigt?

Det vore ett humant sätt att dö på. Snabbt och utan smärtor. Det är också hänsynsfullt mot omgivningen att bege sig till en avskild plats och krypa ner i en klippskreva istället för att hoppa framför ett tåg med allt det ställer till med för andra.

Han hintade om att han skulle till Tyresta och trodde säkert att kroppen skulle hittas mycket snabbare än den gjorde. Så han trodde nog inte att de anhöriga skulle få leva i ovisshet så länge.

Det är inte hänsynsfullt mot sina anhöriga att låta de leva med vetskapen om att deras son sprängde sig själv i bitar! 😔

På tal om det, det kanske nu inte är så han gjorde.
Citera
2021-03-08, 18:05
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Jag tänkte också självmord ganska direkt när han inte dök upp efter löprundan.

Lite typiskt sådana "A-människor" att även självmordet är planerat och genomfört 100% i detalj. Lite lajban just med sprängning som metod men med tillgång till sprängdeg etc i tjänsten så kan det faktiskt visa sig vara det bästa och säkraste alternativet om man inte vill hänga sig eller göra livet surt för en lokförare.

Har han använt sprängdeg eller kanske pentylstubin(?) så har han nog placerat en relativt liten laddning runt halsen nånstans och sprängt av sig huvudet. Kan se framför mig hur de sprängt av träd med pentyl på nån övning och Deniz tänkte "det där kunde varit min nacke".

Skulle det visa sig att han använt just pentylstubin så får ni gärna tagga mig så jag vet hur rätt jag hade.

Sist men inte minst så beklagar jag sorgen för de anhöriga och kan inte låta bli att undra vad som fick Deniz att ta sitt liv. Hård soldat som inte vågade visa sig sårbar? Pedofila tendenser som inte gick att leva med? Vi lär väl aldrig få veta.
Knappast A-människa och inte alls till 100% planerat eftersom han glömde skriva en liten notis om vad han skulle göra så att alla människor som slösat bort både tid o pengar på att leta efter honom hade sluppit det och istället kunnat vara verksamma med produktiva ting.
Citera
2021-03-08, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miggs
Det här med att mobil och plånbok lämnas hemma... Antingen har han ju bestämt sig minutiöst kallblodigt sätt men mycket avvikande och märkligt att inga vittnen tycks ha sett honom mellan hem och platsen i Tyresta (däremot ute i Uttran).

Jag tänker fortfarande att han möjligen satte alldeles för stor tillit till sin nya klocka och kutade lite lite fel trots vana och självförtroende att klara sig utan karta(genant kanske men inget som inte går att fixa genom att ta sig till en utsikt över området) Och varför (enligt Expressen och AB bilder) spankulerar poliserna så mycket uppe på klippkanten 15 meter ovanför fyndplatsen, letar de airpods? Har han tagit sig av daga med en sprängning finns väl inga mått att ta eller något att fundera över uppe på klippkanten? Jag tror de är däruppe för att fundera över hur kroppen hamnade där den hittades. Och jag tror han föll. Illa. Fatalt, och kanske kanske lyckades ta något skydd i skrevan / hålet.

Kanske inte vill springa med plånbok och annat studsandes i väskan eller fickan. Kanske tänkte använda Garmin Pay i klockan till att betala det han ville. AB skrev "återskapade bilder från Deniz Ardas dator ska även ha visat att han tidigare varit ute på platsen och fotograferat vilket gjorde att flera av sökningarna koncentrerade sig till området i Tyresta" så han låter inte obekant med området. Annars håller jag med om att han råkade ut för en olycka.
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaudiamus
Nej, det är omöjligt att hamna i håligheten mellan stenblocken genom ett fall. Tro mig, jag var på plats i lördags och jag tror jag får medhåll av de andra som varit på plats.

Länken till bilderna du tog, tack.
Citera
Medlem
ViaGettys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Nu finns ingen anledning att fortsätta fundera kring detta och spekulera.
Nu finns all anledning att gissa hej vilt om handgranater, havsörnar, turkiska dödspatruller och elvispen som skall ha hittats på mordplatsen.
Citera
2021-03-08, 18:07
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aza000fraza
Det är inte hänsynsfullt mot sina anhöriga att låta de leva med vetskapen om att deras son sprängde sig själv i bitar! 😔

På tal om det, det kanske nu inte är så han gjorde.

Vilken självmordsmetod skonar anhöriga och ger en garanterad säker och smärtfri död? Alla självmord är givetvis förjävligt mot anhöriga, ditt spån.
Citera
2021-03-08, 18:08
Medlem
HeavyPops avatar
Tog han sitt liv eller var det en olyckshändelse..?

Basker av.
Citera
2021-03-08, 18:11
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Rövskägg
Kanske inte vill springa med plånbok och annat studsandes i väskan eller fickan. Kanske tänkte använda Garmin Pay i klockan till att betala det han ville. AB skrev "återskapade bilder från Deniz Ardas dator ska även ha visat att han tidigare varit ute på platsen och fotograferat vilket gjorde att flera av sökningarna koncentrerade sig till området i Tyresta" så han låter inte obekant med området. Annars håller jag med om att han råkade ut för en olycka.

Han kanske rekade och planerade sitt självmord? Många gör så.

Klart man tar med sig telefon och plånbok på en längre runda. Han hade ju en löpryggsäck som är perfekt för det plus lite vätska och nåt att tugga på. Att inte ta med sig det tyder på att något är fel, tycker jag.

Varför kommer bombtekniker till en upphittat lik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in