2021-03-08, 17:32
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassesvin
Jag får väldigt konstiga vibbar av det här ärendet.

Det tog väldigt lång tid för dem att säga att det var Deniz. Vanligtvis är de snabba på att berätta vem de hittat.

Jag vet inte om det är en trådsanning, men som jag förstår det så skicka man ut en bombgrupp dit?

Jag anar ugglor i mossen. Det enda jag kan tänka mig som förklarar ovanstående, är att man trodde att han blivit mördad till en början och därför inte ville glappa för mycket om det.

Polisen skickar det någonstans för att ta DNA. Sånt tar tid.
Citera
2021-03-08, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassesvin
Jag får väldigt konstiga vibbar av det här ärendet.

Det tog väldigt lång tid för dem att säga att det var Deniz. Vanligtvis är de snabba på att berätta vem de hittat.

Jag vet inte om det är en trådsanning, men som jag förstår det så skicka man ut en bombgrupp dit?

Jag anar ugglor i mossen. Det enda jag kan tänka mig som förklarar ovanstående, är att man trodde att han blivit mördad till en början och därför inte ville glappa för mycket om det.

Väldigt komplicerat för en ev mördare att föra ut DA så långt in i reservatet vare sig personen skulle ha tagit livet av DA först för att sedan transportera ut liket eller att ha kidnappat alt lurat ut honom så långt in i skogen. Allt tyder på planerat självmord mina 5 cent
Citera
2021-03-08, 17:33
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Här bekräftar SVT att kroppen hittades i flera delar:

Återigen övertolkning av ett ordval som nån korkad journo skrivit. De väger inte orden på guldvåg som du tycks tro.

Jag tror själv att han tagit livet av sig och troligen med sprängmedel. Det behöver inte betyda att kroppen var totalt söndertrasad. Det beror på hur mycket sprängmedel han använde. Behövs inte mycket för att döda sig. Jag tror han sprängt skallen av sig.
Citera
2021-03-08, 17:35
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
173 sidor redan :O

Någon insatt som vill ge en superkort sammanfattning bara?

Vad har hittats?
Vilket skick?
Mord? Självmord?

Man har hittats DA:s kropp i Tyresta.

I vilket skick och hur han dog är sånt som polisen bara berättar för allmänheten vid mord då det lett till åtal. Men det finns inga misstankar om mord i detta fall. Så antingen olycka eller självmord.
Citera
2021-03-08, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Återigen övertolkning av ett ordval som nån korkad journo skrivit. De väger inte orden på guldvåg som du tycks tro.

Jag tror själv att han tagit livet av sig och troligen med sprängmedel. Det behöver inte betyda att kroppen var totalt söndertrasad. Det beror på hur mycket sprängmedel han använde. Behövs inte mycket för att döda sig. Jag tror han sprängt skallen av sig.

Hur öde ligger fyndplatsen? Borde inte en detonation hörts vida omkring?
Citera
2021-03-08, 17:36
Medlem
Ingen brottsrubricering = uppenbart självmord alt. olycka (tex. plötsligt hjärtstopp). Ni kan sluta svamla om bomber och dylikt.
Citera
2021-03-08, 17:36
Medlem
hogdogs avatar
Bomtekniker skickas bara ut om det finns sprängmedel att bedöma. Om det är farligt eller ej. Annars är vanliga tekniker fullt tillräckligt.

Efter att ha lagt ut slaktavfall från bl.a. vildsvin många gånger vet jag att havsörnar, korpar, kråkor, räv, gnager in på benen på bara ett par dagar. Efter en vecka finns inget kvar. Har sett detta under alla årstider. Efter någon vecka är resterna spriddaöver kanske en fotbollsplans storlek då räv och vildsvin springer iväg med en del.

Att man redan lagt ner brottsmisstanken tyder på olycka eller självmord. Sannolikt det senare då sprängmedel nog fanns på platsen.
Citera
2021-03-08, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViaGetty
Nu är det bekräftat. Dennis Azda är identiteten på den turkiske elitsoldat som hittades i Tyresöparken. Vem här på Flashback var först med att dra den slutsatsen?
Rätt många - redan i tråden om hans försvinnande var den mest troliga teorin från dag ett självmord.
All statiskt talar för det. Med tanke på att ca 900 svenska män om året begår just självmord så var det uppenbar en lågoddsare.
Citera
Medlem
swimmingpools avatar
Tragiskt om det var självmord. Även tuffa soldater kan lida av psykisk ohälsa. RIP
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke

En handgranat i munnen vore det enklaste sättet, benen lär vara hyfsat intakta efter ett sådant scenario.
Citera
2021-03-08, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
Han var yrkesmilitär, tänkte nog väldigt logiskt kring detta. Han tog sig långt, enkelbiljett, tog med sprängmedel, lade sig i en reva. Deniz var nog extrem i alla avseenden, ultra tränad, hårt psyke. Han ville nog inte heller riskera att skada andra människor. Inom militären lär man sig att använda sprängmedel med försiktighet. Tycker inte jag är dum i huvudet för att göra denna slutsats. Kan någon annan hålla med mig?

Jag är också med dig till 100%

Orkar inte leta källor men hans vän berättade tidigt i en tidningsartikel att DA var en mycket, mycket noggrann person som alltid gjorde allt till perfektion. Allt.

Detta var troligtvis noga planerat och om jag förstår dom som kan självmord så infinner sig ett stort välmående och lugn hos den person som har bestämt sig. DA skulle äntligen få ro med det som malde inom honom. Han kunde därför leva helt normalt ända in i det sista och utföra sitt avslut så som tänkt. En person som presterar på den nivån som han gjorde har givetvis en enorm drivkraft och när inte den når fram eller man upplever en storbesvikelse med det uppnått så kan denna kraft nog bli övermäktig och destruktiv. Någon berättade helt kort att de kvarlevor man hittat var DA och att det hade skett en sprängning. Jag tror därför att det var exakt så det gick till. Han tog av sig kläderna och kröp ihop i en skreva för att få maximal effekt av detonationen utan att skada något eller någon runt honom. Detta hindrade säkert också ljudet från att sprida sig någon längre sträcka.

Han lyckades med allt han företog sig i livet. Så även detta. Vila i frid Deniz

Allt detta är givetvis ren spekulation från min sida.
Citera
2021-03-08, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViaGetty
Nu är det bekräftat. Dennis Azda är identiteten på den turkiske elitsoldat som hittades i Tyresöparken. Vem här på Flashback var först med att dra den slutsatsen?
Rätt många - redan i tråden om hans försvinnande var den mest troliga teorin från dag ett självmord.
All statiskt talar för det. Med tanke på att ca 900 svenska män om året begår just självmord så var det uppenbar en lågoddsare. När så en kropp hittades i en nationalpark som var en rimlig plats med tanke på att han skulle "ut och springa" så var även det en rejäl lågoddsare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in