2021-03-08, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Långsökt kanske men finns det tecken på att han sålt militär utrustning, vapen, kulor, sprängämnen osv?

Finns ju möjligheten att han skulle visa någon kund hur man hanterar sprängdegen, alt lära upp någon. Något inträffar och degen exploderar.

Vem vet...

Ja, långsökt.

Nej, ingen möjlighet. Ge fan i att fabulera ihop de mest osannolika jävla scenarios du kan hitta på i tråd efter tråd. Du bara skitar ner!
Citera
2021-03-08, 17:22
Medlem
Finns bilder på liket?
Citera
2021-03-08, 17:24
Avslutad
Måste ändå vara en lättnad för familjen att han nu är funnen.

Undra vad som ledde fram till att han dog?
Citera
2021-03-08, 17:26
Medlem
Hemskt.

Deniz mådde psykiskt dåligt. Kanske har det med hans jobb att göra? Han var krigstraumatiserad.
Citera
Medlem
Rassesvins avatar
Jag får väldigt konstiga vibbar av det här ärendet.

Det tog väldigt lång tid för dem att säga att det var Deniz. Vanligtvis är de snabba på att berätta vem de hittat.

Jag vet inte om det är en trådsanning, men som jag förstår det så skicka man ut en bombgrupp dit?

Jag anar ugglor i mossen. Det enda jag kan tänka mig som förklarar ovanstående, är att man trodde att han blivit mördad till en början och därför inte ville glappa för mycket om det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joline84
Polisen tog ju ut bombtekniker. Måste ju funnits en orsak till det...

Samt att han varit där tidigare och fotograferat?
Citera
2021-03-08, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Du verkar prata om en människa som ligger naken i skogen över en sommar. Om det är Deniz, och han dog av en vanlig olycka så låg han i skogen i 3,5 kalla månader och dessutom påklädd. Du tror det blir en sky burial minuterna efter nån dött. Det tar lååång tid innan nåt djur ens vågar sig nära en hel påklädd människa (även död).

Men gnikus... En hund som tränats för att känna liklukt kan förnimma det utan att en kropp varit död alldeles för länge eller ens varit på platsen länge alls. Redan efter några timmar luktar man mumma för rovdjur/asätare. Ett rådjur kanske inte närmar sig, men nog fan både rovfåglar och andra djur som vill ha sig ett skrovmål.
Citera
2021-03-08, 17:28
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassesvin
Jag vet inte om det är en trådsanning, men som jag förstår det så skicka man ut en bombgrupp dit?

Att det varit bomtekniker på plats kan man läsa bl.a i Aftonbladet:

Citat:
Bombtekniker på plats
Enligt uppgifter till Aftonbladet har även polisens bombtekniker varit på plats.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nAmQ95/manskliga-kvarlevor-hittade-i-naturomrade
Citera
2021-03-08, 17:29
Medlem
ViaGettys avatar
Nu är det bekräftat. Dennis Azda är identiteten på den turkiske elitsoldat som hittades i Tyresöparken. Vem här på Flashback var först med att dra den slutsatsen?
Citera
2021-03-08, 17:30
Medlem
JustZlatans avatar
Försvunne militären Deniz hittad död i Tyresta.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/forsvunne-deniz-kropp-som-hittades-i-tyresta
Citera
2021-03-08, 17:31
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chicc90
Om han nu sprängde sig själv..Hur kommer det då sig att hans byxor fortfarande var hela och där byxbenen stack ut? Lär ju blivit bortsprängda de med isf
Spränger man dig i skallen kan ju byxorna vara hela.
Citera
2021-03-08, 17:31
Medlem
AN68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViaGetty
Nu är det bekräftat. Dennis Azda är identiteten på den turkiske elitsoldat som hittades i Tyresöparken. Vem här på Flashback var först med att dra den slutsatsen?
Första posten efter TS av tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in