2021-03-08, 16:54
Medlem
Tarras57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
Ja,speciellt en yrkesmilitär.
Var D. A dom hittat
Citera
2021-03-08, 16:55
Medlem
Machiavellys avatar
Citat:
Ja,speciellt en yrkesmilitär.

Skärp dig, snälla. En människa som är påväg att spränga sig själv har redan överkommit psyket och människans egna instinkter om att vägra dö och att hålla sig vid liv.

Om du tror att man tänker och vårdar djur och natur när man spränger sig själv samtidigt som man försätter sin egna mamma, pappa och bror i ett extremt lidande så mår du inte bra i huvudet.
Citera
2021-03-08, 16:55
Medlem
calvinclowns avatar
Vissa nämner sprängmedel. Kastade han in Salming skorna i grottan i mån om dem eller sprängdes det med skorna på. I så fall jävlar vilken kvalité. De där måste klara böjningstestet galant.

Naturen måste gjort sitt med kroppen. Finns ju inte en chans att sprängmedel är inblandad.

Vif
Citera
2021-03-08, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Skrivet 2020-11-22.

Håller fast vid denna teori. Låter urlöjligt att man Googlar på matrecept och allt är helt och hållet som vanligt för att timmar senare gå och lägga sig i en grotta och dö.

Är du allvarlig?

Vad tycker du är mest sannolikt med tanke på tidigare kunskap?

Att han har precis som hela tiden har påpekats gett sig ut på en runda i naturen (vilket han själv ffs hade sagt själv, så det är inte någon annans ord) och råkar ut för en fallolycka och avlider (direkt eller indirekt).

ELLER

Att någon mystisk utländsk makt har skapat världshistoriens mest avancerade mordplan...för att döda en fanjunkare i armén...?

Vill man döda någon är det väl hur jäkla lätt som helst. Det finns absolut ingen som helst mening med att skapa rökridåer, och sedan på någon outgrundligt sätt släpa ut honom i skogen och kasta ner honom i en klippskreva.

Kom igen nu för fan, det är väl enklare att bara köra över honom och köra iväg = smitningsolycka. Minimal chans att kunna härleda någonstans alls. Det finns oändligt med sätt att göra det på så att det ändå ser ut som en olycka...men nej...en del tycker fortfarande att någon har skapat världens mest avancerade plott...för att döda en underofficerare...inte statsminister, någon general eller liknande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Den 12/12-2020 skrev jag detta på Flashback.

"Självmord eller ett bögdrama där den hemliga pojkvännen(militärkompisen som uttalar sig i media hela tiden) eller familjen, vars turkiska vanära är hotad, är ansvariga.

Finns inte ett enda foto där Arda ler, utan på alla har han en dyster Mona Lisa uppsyn. Som att han bär på något som tär, typ sin homosexualitet.

Mvh//Schykologen

Så nej jag kommer inte bara "vips" och tror jag vet vad som hänt men självmord har jag trott ifrån början.

Så för att han inte ler på foton är han smygbög???
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Den 12/12-2020 skrev jag detta på Flashback.

"Självmord eller ett bögdrama där den hemliga pojkvännen(militärkompisen som uttalar sig i media hela tiden) eller familjen, vars turkiska vanära är hotad, är ansvariga.

Finns inte ett enda foto där Arda ler, utan på alla har han en dyster Mona Lisa uppsyn. Som att han bär på något som tär, typ sin homosexualitet.

Mvh//Schykologen

Så nej jag kommer inte bara "vips" och tror jag vet vad som hänt men självmord har jag trott ifrån början.
Var detta menat som ett svar på mitt inlägg eller blev det felciterat? Vad spelar din personliga åsikt för roll i frågan?

Har du sett alla bilder på Arda och kan dra den slutsatsen? Om man enligt dig har en dyster Mona Lisa uppsyn så kan man alltid utesluta mord, eller?

Som att han bär på något? Bär han på något eller inte, du vet ju som väljer vad som får diskuteras. oops förlåt, glömde det var dramaten här vi pratar ju bara dina känslor inte fakta.

Du har alltså känslor och därför får annat inte diskuteras? Smartare taktik vore "heeeey jag har ingen aning, jag gissar på detta men det är ju 100% gissning och vare sig det kommer saker som talar för min gissning eller emot så ska ni inte använda min gissning som bas för nånting då jag inte har kunskap nog i fallet"

Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Så för att han inte ler på foton är han smygbög???

Användaren som skrev det är uppenbarligen lite dum i huvudet då han har svårt att skilja på vad han vet och vad han inte vet. Bra att du uppmärksammar det. Känslor ska inte få styra sanningen kring detta fall hur mycket han än vill se sina gissningar som rätt.
Citera
2021-03-08, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Jag har inte engagerat mig i hur terrängen och skrevan ser ut, men det finns alltså risk för att han ska ha fallit ner där och inte kunnat ta sig upp?
Nej, det är omöjligt att hamna i håligheten mellan stenblocken genom ett fall. Tro mig, jag var på plats i lördags och jag tror jag får medhåll av de andra som varit på plats.
Citera
2021-03-08, 16:58
Medlem
Skönt att han är hittad. Kroppen måste vara rätt sargad efter så lång tid.
Citera
2021-03-08, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Skärp dig, snälla. En människa som är påväg att spränga sig själv har redan överkommit psyket och människans egna instinkter om att vägra dö och att hålla sig vid liv.

Om du tror att man tänker och vårdar djur och natur när man spränger sig själv samtidigt som man försätter sin egna mamma, pappa och bror i ett extremt lidande så mår du inte bra i huvudet.

Han var yrkesmilitär, tänkte nog väldigt logiskt kring detta. Han tog sig långt, enkelbiljett, tog med sprängmedel, lade sig i en reva. Deniz var nog extrem i alla avseenden, ultra tränad, hårt psyke. Han ville nog inte heller riskera att skada andra människor. Inom militären lär man sig att använda sprängmedel med försiktighet. Tycker inte jag är dum i huvudet för att göra denna slutsats. Kan någon annan hålla med mig?
Citera
2021-03-08, 17:00
Medlem
Mogadons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Nog dags att förbereda er på att det kan ta betydligt längre tid än vad ni fått för er.

Kanske en månad för prioriterade ärenden, om man har tur - ibland flera månader och oerhört mycket längre tid för andra ärenden. I många fall flera år.

Det har varit så här bedrövligt mycket länge.

Några axplock ur pressen om NFCs senfärdighet;
2020 ”Horribelt” långa väntetider hos polisens analysorgan”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6j0Rl8/horribelt-langa-vantetider-hos-polisens-analysorgan

2020 ”Det är bland annat väntetiden på provsvar från NFC (Nationellt forensiskt centrum) som gör att utredningen drar ut på tiden.
– Det kommer att ta mer än en månad, men gärna under två månader, det är min ambition.”
https://www.folkbladet.nu/2020-02-14/atal-for-uddevallamordet-narmar-sig

2018 ”Under det här året har den genomsnittliga väntetiden för ett prioriterat ärende legat på 56 dagar. Det är något kortare än föregående år. Men utredningstiderna behöver kortas ytterligare menar de.”
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/brottsutredningar-laggs-pa-hog-langa-vantetider-pa-provsvar

2018 ”I två oberoende utredningar riktas kritik mot ett underbemannat Nationellt forensiskt centrum, NFC, för deras långa väntetider för bevisanalys. Något som i slutändan kan riskera rättssäkerheten.”
https://www.helahalsingland.se/artikel/kommentar-rattssakerheten-hotad-darfor-granskar-vi-bevisbordan-1

2017 ”I mål där åtal skulle kunna väckas inom 14 dagar är det väldigt vanligt att åklagaren behöver dagar ytterligare tid för att man ska hinna få resultat från NFC, säger han.”
https://www.advokatsamfundet.se/Nyhetsarkiv/2017/mars/advokatsamfundet-kritiserar-vantetiderna-pa-nfc/

2017 ”Men under många år har det funnits kritik mot att svaren tar för lång tid. Polisen i Stockholm Syd väntade i elva månader. ”
https://sverigesradio.se/artikel/6645265

2015 ”Åklagaren hade hoppats kunna åtala mannen som alltså har erkänt brottet, inom kort. Men utredningen dröjer vilket gör att åklagaren nu har begärt förlängd åtalstid hos tingsrätten i Eskilstuna. I sin motivering till tingsrätten skriver han att den tekniska undersökningen beräknas vara klar nu, men att man har fått avstå en mängd undersökningar eftersom väntetiden hos NFC (Nationellt forensiskt Centrum) - är alltför lång.
https://ekuriren.se/nyheter/aklagare-kritisk-till-lang-vantetid

2015 ”Skyldiga går fria - bevisen hinner inte analyseras

Minst tre av de åtta våldtog kvinnan i Ludvika. Bara en dömdes. För att bevis saknas? Nej, därför att de inte i tid hinner undersökas av Nationellt Forensiskt Centrum i Linköping.

Hos NFC ligger för undersökning material som om det är av rätt kvalitet skulle kunna binda flera skyldiga till brottet.
– Ja, så skulle det kunna vara. Vi har material som säkrats för DNA-analyser men får inga svar eller ens besked om när vi kan få dem, säger Leif Nykvist.”
https://www.dalademokraten.se/artikel/skyldiga-gar-fria-bevisen-hinner-inte-analyseras

Som du ser tog det inte så lång tid.
Citera
2021-03-08, 17:00
Medlem
Citat:
Han var yrkesmilitär, tänkte nog väldigt logiskt kring detta. Han tog sig långt, enkelbiljett, tog med sprängmedel, lade sig i en reva. Deniz var nog extrem i alla avseenden, ultra tränad, hårt psyke. Han ville nog inte heller riskera att skada andra människor. Inom militären lär man sig att använda sprängmedel med försiktighet. Tycker inte jag är dum i huvudet för att göra denna slutsats. Kan någon annan hålla med mig?
Tror du har rätt. Finns otaliga exempel på människor som tagit livet av sig med tanke att inte utsätta andra för lidande eller skada. (Åtminstone minimera)
Citera
2021-03-08, 17:01
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 14329
Är det någon som vet om det är löparspår eller löp-terräng i närheten? Han kan ju blivit rädd för något o ramlat ner.
Bilden AF
Jag menar tittar man på den här här bilden så ser det knappast ut som ett ställe man springer på.

Personligen har jag bara sett satelit och kartbilder över området . Ja inte Google Maps utan riktig karta Jag skulle inte kalla det otillgänglig terräng direkt ? Och nä han blev nog inte skrämd av något ?
Utan han sökte nog temporärt skydd förmodligen det är en av sakerna man gör . Skada/chock och frös och skadan var värre än vad han kunde bedöma och lösa och vips så var det kört .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in