2021-03-08, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

För Ebba Busch gäller det nu att nöta in, att Esbjörn ville sälja till Ebba Busch, men nu har hans "giriga" släkt och vänner påverkat honom. Ingen av dessa personer har yttrat sig i media. Det är faktiskt äldre privatpersoner som nu blir skandaliserade endast för att en partiledare för KD vill bo i ett specifikt hus, hon har lust på, och vill äga till priset att hon krossar alla människor som inte underkastar sig hennes vilja. Jag tycker faktiskt smutskastningen av Mat*z och Majk*gård är värre än förtalet av ombudet.
Menar du till exempel artikeln i Aftonbladet om planerna som gjordes upp på facebook att hänga ut Ebba Busch i pressen när du skriver om smutskastning?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QmjpoQ/facebook-traden-om-planerna-mot-ebba-busch-ga-till-pressen

Sedan avslöjade Aftonbladet lite fler sanningar om härvan:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Ky3dxM/hela-sanningen-om-ebba-buschs-huskop-ar-inte-berattad
Senast redigerad av N.Armstark 2021-03-08 kl. 07:35.
2021-03-08, 07:48
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Nästan lite romantiskt. Esbjörn sitter i månskenets ljus tillsammans med Ebba och hennes väninna på hans släktgård en ljum augustinatt där de under skenet av stearinljus skriver under det kontrakt som ska visa att ägarbytet har skett. Med darrande hand skriver Esbjörn under avtalet samtidigt som motorsågarna arbetar för fullt utanför fönstret.

Mja....
Enda romantisk på det sättet hade Esbjörn med Brännström, när Expressen gjorde hemma hos med honom i Ebbas sommarhus.
Då skrev han bildligt talat med darrande hand under ett djävulens kontrakt.
2021-03-08, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Är du så korkad, verkligen?

Ska du kanske läsa en gång till vad jag skrev, och fundera på vad det betyder ...

För man kan ju verkligen undra vad som hindrar skurkaktiga människor från att LURA av KRAFTIGT DEMENTA deras tillgångar till ett OFÖRSKÄMT LÅGT pris. Eller?

LOL - komiskt. DU påpekar att nån ska läsa en gång till...DU?

Vad skrev den personen du kommenterade?
"till ett pris som låg precis på gränsen till oförskämt"

Alltså INTE ett oförskämt dåligt pris. Men ändå....så tar man detta exempel ser man att det går tydligen tjäna iaf 700 000kr på dementa helt lagligt.... Låter rätt korkat - om du har rätt med din lagtolkning.
2021-03-08, 08:14
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
jag har ingen lust att ladda ner deras fastighetsutdrag men det går att ringa Lantmäteriet uppge fastighetsbeteckningen Uppsala Marielund 4:118 så får man ett aktuellt skickat till sig.

Enligt mitt system var fastigheten taxerad 2006 3.007.000 varav byggnad 1.057.000
2015 är sedan samma fastighet taxerad 2.371.000 varav byggnad 136.000
Busch köpte fastigheten 2013.

Kommer det fram att Ebba är skattesmitare så borde det kunna vara till fördel för Esbjörn, kan man lura staten så kan man nog definitivt lura en 81-årig herre.

Som sagt överlåter till ngn att gräva i detta om det stämmer, men det är de siffror jag får i ett system jag har tillgång till.

Vilken av byggnaderna?
Finns 2 bostadshus och 1 hobbylokal.
Du måste kolla värdet på alla byggnader som finns på tomten, 136.000:- är hobbylokalen.
Annars har fastigheten delats upp igen på två olika taxeringsvärden.
2021-03-08, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Menar du till exempel artikeln i Aftonbladet om planerna som gjordes upp på facebook att hänga ut Ebba Busch i pressen när du skriver om smutskastning?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QmjpoQ/facebook-traden-om-planerna-mot-ebba-busch-ga-till-pressen

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Ky3dxM/hela-sanningen-om-ebba-buschs-huskop-ar-inte-berattad

Ebba gjorde ju iallafall slag i saken med sin smutskastningskampanj...

Hon kommer verkligen inte ge sig förrän gubben ligger i graven.
2021-03-08, 08:20
Medlem
Citat:

"smutskastning" - försök se vad som står.

De säger att deras vän som de ser inte riktigt klarar sig själv fick sitt hus sålt, ingen värdering, ingen besiktning, ingen friskrivning av dolda fel. JAG skulle också reagera på om allt gått rätt till.... och fundera på hur man kan lösa detta med tex media.

Att kalla det "planer" är rätt fånigt. Det är ett naturligt steg att ta upp dessa saker.
Samma sak - det är naturligt att Ebba tar upp jurister, stämningar, bot etc.
2021-03-08, 08:20
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
jag har ingen lust att ladda ner deras fastighetsutdrag men det går att ringa Lantmäteriet uppge fastighetsbeteckningen Uppsala Marielund 4:118 så får man ett aktuellt skickat till sig.

Enligt mitt system var fastigheten taxerad 2006 3.007.000 varav byggnad 1.057.000
2015 är sedan samma fastighet taxerad 2.371.000 varav byggnad 136.000
Busch köpte fastigheten 2013.

Kommer det fram att Ebba är skattesmitare så borde det kunna vara till fördel för Esbjörn, kan man lura staten så kan man nog definitivt lura en 81-årig herre.

Som sagt överlåter till ngn att gräva i detta om det stämmer, men det är de siffror jag får i ett system jag har tillgång till.

Om taxeringsvärdet förändrats negativt, har det gjort det på alla fastigheter i området, eller bara den fastigheten?

En annan orsak till att värdet förändrats negativt, kan ju vara att fastigheten var felvärderad förut och är rätt nu.

Eller så är det fusk från Ebbas sida.
2021-03-08, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Nästan lite romantiskt. Esbjörn sitter i månskenets ljus tillsammans med Ebba och hennes väninna på hans släktgård en ljum augustinatt där de under skenet av stearinljus skriver under det kontrakt som ska visa att ägarbytet har skett. Med darrande hand skriver Esbjörn under avtalet samtidigt som motorsågarna arbetar för fullt utanför fönstret.
Det är ingen släktgård huset har använts som sommarstuga av föräldrarna
2021-03-08, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Ebba gjorde ju iallafall slag i saken med sin smutskastningskampanj...

Hon kommer verkligen inte ge sig förrän gubben ligger i graven.
Jag ser inte ens att hon är citerad eller medverkar i någon av artiklarna. Det gör hon inte i den här heller

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/JJoLd8/ebba-busch-vill-lagga-fyra-miljoner-pa-ett-ruckel

Menar du att det inte fanns en facebooktråd om hur Ebba Busch skulle ”mjukas upp” via media eller att Majkgård har ärvt två fastigheter från ensamstående män liknande Esbjörn eller att släktgården visade sig vara en förfallen sommarstuga?

Jag tycker att din ”smutskastningskampanj” verkar vara artiklar byggda på fakta.
2021-03-08, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Vilken av byggnaderna?
Finns 2 bostadshus och 1 hobbylokal.
Du måste kolla värdet på alla byggnader som finns på tomten, 136.000:- är hobbylokalen.
Annars har fastigheten delats upp igen på två olika taxeringsvärden.
har hobbylokalen en boyta om 215 kvm? knappast.
som sagt jag öppnar för att det kan vara fel i systemet för det låter minst sagt häpnadsväckande att kunna få byggnaderna till 136.000 i taxeringsvärde....så det hade behövt ses över..

men det är vad uppgifterna säger, totalt taxeringsvärde 2.371.000 kr i 2015 års taxering mot tidigare 3.007.000 kr 2006 års taxering
2021-03-08, 08:31
Medlem
Citat:
Jag ser inte ens att hon är citerad eller medverkar i någon av artiklarna. Det gör hon inte i den här heller

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/JJoLd8/ebba-busch-vill-lagga-fyra-miljoner-pa-ett-ruckel

Menar du att det inte fanns en facebooktråd om hur Ebba Busch skulle ”mjukas upp” via media eller att Majkgård har ärvt två fastigheter från ensamstående män liknande Esbjörn eller att släktgården visade sig vara en förfallen sommarstuga?

Jag tycker att din ”smutskastningskampanj” verkar vara artiklar byggda på fakta.

Han har pratat i media om "mörka krafter" som omger Esbjörn och har i ett halvår ägnat rätt mycket tid till att sänka honom och dom runt honom.

Tycker det är rätt tunn soppa då att sitta och oja sig om att det "planerats" att smutskasta Ebba. Med vadå, sanningen, som du säger?
Senast redigerad av Spakur 2021-03-08 kl. 08:33.
2021-03-08, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
"smutskastning" - försök se vad som står.

De säger att deras vän som de ser inte riktigt klarar sig själv fick sitt hus sålt, ingen värdering, ingen besiktning, ingen friskrivning av dolda fel. JAG skulle också reagera på om allt gått rätt till.... och fundera på hur man kan lösa detta med tex media.

Att kalla det "planer" är rätt fånigt. Det är ett naturligt steg att ta upp dessa saker.
Samma sak - det är naturligt att Ebba tar upp jurister, stämningar, bot etc.
Det fanns värdering, besiktning från Anticimex och Esbjörn är bevisligen självgående enligt utredningen. Så det finns ingenting som stämmer med verkligheten. Det var där Binninge föreslog strategin med ocker och sedan kom tipset om att mjuka upp Ebba Busch via media eftersom hon är känd.

Hela den planeringen föll ihop som ett korthus på grund av att barnmisshandlare Binninge inte lyckades bevisa någonting av det man planerade. Resultatet för Esbjörn är att han är uthängd i media och har fått massor med extra kostnader på grund av hans så kallade ”vänner”. Med sådana vänner behöver man definitivt inga fiender.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in