2021-03-08, 00:55
Medlem
orolfstolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Inte synligt alls, väl? Tvärtom? Uppfiskade ur mindre hål på någon meters djup.
"I fallen jag relaterar till" gäller mitt tidigare inlägg, handlar alltså om några tillfällen då jag själv hittat likdelar efter att polis/räddningstjänsten varit där och städat. Gick hårfint offtopic för att förklara att polis/räddningstjänst inte alls är ofelbara och till och med slarvar grovt ibland. Äckligt grovt.
Citera
2021-03-08, 00:55
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nja de åkte ju dit redan på måndagen. Pressen var inte där förrän på morgonen därpå, alltså på.tisdagen. De hävde avspärrningarna vid 15-tiden. Så de har ju haft över ett dygn på sig.
Märkligt i så fall att de inte varit inne längre bland blocken och petat. Se skissen från den andra tråden. Först nu ser jag med självklar tydlighet vad detta är som det postats bilder på i tråden. Det här är alltså ett människoben, eller rättare sagt mest hudrester, avkapat strax ovanför knäet. Färgen på benpipan som sticker ut kan man inte ta miste på. Inte heller hudfärgen på låret och fotvalvet.
Citera
2021-03-08, 01:13
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Märkligt i så fall att de inte varit inne längre bland blocken och petat. Se skissen från den andra tråden. Först nu ser jag med självklar tydlighet vad detta är som det postats bilder på i tråden. Det här är alltså ett människoben, eller rättare sagt mest hudrester, avkapat strax ovanför knäet. Färgen på benpipan som sticker ut kan man inte ta miste på. Inte heller hudfärgen på låret och fotvalvet.

En människofot ser inte ut sådär.
Det är en del/rest av vildsvin som något har försökt eldat på en sten.
Citera
2021-03-08, 01:17
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
En människofot ser inte ut sådär.
Det är en del/rest av vildsvin som något har försökt eldat på en sten.
Min tanke är att det är fotvalvet du ser där nere, vridet åt fel håll. Ljus hy jämfört med huden från låret. Men, men.
Citera
2021-03-08, 01:20
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Min tanke är att det är fotvalvet du ser där nere, vridet åt fel håll. Ljus hy jämfört med huden från låret. Men, men.
Såna där delar brukar min hund hitta i skogen och bära omkring på.
Citera
2021-03-08, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killeisthlm
Det är ditlagda djurdelar.
Ser ju vem som helst, som kan något om biologi.
Varför skulle polisen lämna kvar kroppsdelar?
Någon är ju mer störd än någon annan.

Jag satsar mina kort på den där youtubern som beklagade sig över DA. Verkar vara ett riktigt psykbryt i den hjärnan.
Citera
2021-03-08, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Dina fynd ÄR GRIS, är inte det skönt att höra? De ÄR GRIS och de är återigen GRIS. Eller vad, du hoppades att det var hjärnsubstans? Kul liten utflykt med sonen? Hoppa ner i hålet bara, jag håller i kameran... nu ska vi se om vi inte kan posta lite slamsor av en död person.

Ja det är sinnessjukt att någon går ner dit och gräver på det sättet som de två personerna har gjort. För att sedan lägga upp allt för allmän beskådan och diskussioner om vad kvarlevorna kan bestå utav. Som att en brottsplats/fyndplats är nån slags lek.

Eller så trollar de järnet med sina bilder vilket är om möjligt ännu sjukare. Finns idioter till allt, absolut ingen värdighet i det personen håller på med speciellt med tanke på att han själv är övertygad om att delarna tillhör en människa.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-03-08 kl. 02:28.
Citera
2021-03-08, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Ja det är sinnessjukt att någon går ner dit och gräver på det sättet som personen har gjort. För att sedan lägga upp allt för allmän beskådan och diskussioner om vad kvarlevorna kan bestå utav.

Det säger sig självt att ingen med en son på 18 år hade hittat ”slamsor” och sedan gjort ett inlägg på flashback det första han gjorde. Eller glatt snott en pannlampa.

Nu när vi vet att allt är fake sitter de väl lite småfulla på bärs de fått från farsan och klurar ut vad de ska hitta på.
Citera
2021-03-08, 02:21
Medlem
Citat:
Sorry, men jag tror dessvärre att den här skissen från andra tråden stämmer:

(FB) Officeren Deniz Arda försvunnen i Stockholm sedan 2020-11-12

Citerar min egen reaktion:

Först nu ser jag klart och tydligt vad detta är. Polisen måste ta detta i förvar. Det här är en kroppsdel.

Det förefaller vara höger underben, söndertrasat av explosion. Höger sko har blåst bort.
Vänsterskon är intakt:

https://forumbilder.com/i/rxPC
Citera
2021-03-08, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Det där kan verkligen inte vara sant!

Bilden måste vara fejk och jag tror tyvärr inte på din story.
Svenska poliser brukar vara väldigt bra med rutiner och att göra ett bra jobb.

Edit: frågan är om det är mänsklig kvarleva eller om det är någon som lagt dit något annat där i efterhand?
Har du hört talas om Palmemordet?
Citera
2021-03-08, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firelinefireline
Djur är generellt sätt inte jätte intresserade av kött som doftar starkt av människa.
Har tagit omhand kroppar där både möss och husdjur har kalasat så hitta inte på.
Citera
2021-03-08, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Tycker det dröjer för lång tid innan de hittade kvalevorna identifierats. Tyder det på att det är skelettdelar som hittats?
Annars brukar väl identiteten fastställas relativt fort (inom ett dygn) eller 2.

Det kan inte vara denna Deniz. .Det tar för lång tid. .
Du har rätt. Polisens prioritet är ju som alla vet att först informera fb sedan media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in