Citat:
Ursprungligen postat av
Zurfarn08
Jag har tidigare berättat i tråden om en granne/bekant som sprängde sig med dynamit. Han gjorde det utomhus, använde som jag minns det bilbatterier som strömkälla för att smälla dynamiten. Minns inte detaljerna, detta var för 30+ år sen, jag var bara tonåring. Anyways, det jag skulle komma till, var att jag var där dan efter. Nyfiken förstås, med kompisar. Han hade smällt på en skogsväg, stått utanför bilen. Polisen hade gjort sitt jobb, åkt därifrån. Och det fanns en del köttslamsor och klädrester kvar. Vet inte om de tänkt att naturen skulle ta hand om vissa saker.... Så jag är inte hyperförvånad om det är så att det finns saker kvar i Tyresta.
Jag vet inte om din kompis sprängde sig i skogen utanför Kalix och det typ fanns en polis i hela Norrland att tillgå på den tiden, men om någon spränger sig på Sergels Torg så tror jag man är väldigt noga med städa ordentligt efteråt.
Samma historia med Tyresta, det är Sveriges mest besökta skog och man vet dessutom att folk skulle dit och kika på mordplatsen.