2021-03-08, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Ok så vad menar du med detta...?

Ah, tänkte till.
Repostar en uppdatering så du kan sluta snacka skit.

Griskadaver är endast ben och skin/hår rester på max 4 veckor i de vild när det är under 10 grader. Naturen och fåglar,larver gör sitt på den tiden.
Tar runt en vecka innan själva den svälna kroppen spricker och efter det går de snabbt.. har en vän som slaktar väldigt mycket gris och vilt.
Och är de slakt avfall är de borta på några dagar ska du se.
En av min väns kor hade dött och låg väldigt dumt till att komma åt den och runt 3 veckor senare va de endast en hud och ben kvar. Detta va mitten av en april månad så lite varmare än i november.
Jag vet vad jag pratar om.
Citera
2021-03-08, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Låter lite konstig att media och anhöriga låter alla tro att det är DA, om det är nån annan.
Isåfall borde det komma ut från säker källa att det inte är han.

Antingen är det han, eller så vet man inte.

Du har givetvis helt rätt. Krävs dock en viss skärpa för att dra den slutsatsen och sådan är det verkligen lite si och så med här inne. Minst sagt...
Citera
2021-03-08, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kglito
Repostar en uppdatering så du kan sluta snacka skit.

Griskadaver är endast ben och skin/hår rester på max 4 veckor i de vild när det är under 10 grader. Naturen och fåglar,larver gör sitt på den tiden.
Tar runt en vecka innan själva den svälna kroppen spricker och efter det går de snabbt.. har en vän som slaktar väldigt mycket gris och vilt.
Och är de slakt avfall är de borta på några dagar ska du se.
En av min väns kor hade dött och låg väldigt dumt till att komma åt den och runt 3 veckor senare va de endast en hud och ben kvar. Detta va mitten av en april månad så lite varmare än i november.
Jag vet vad jag pratar om.

Detta är toppen, alltså är det inte Deniz
Senast redigerad av pudrig 2021-03-08 kl. 00:32.
Citera
2021-03-08, 00:36
Medlem
Citat:
Detta är toppen, alltså är det inte Deniz

Det är inget djur iaf. Är ett ben antagligen.

Jag tror som denna person som la ut denna i andra tråden.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.bildtagg.se%2Fbild%2 Frq3uz90h14i67y7a2gv4n9hk
Senast redigerad av kglito 2021-03-08 kl. 00:38.
Citera
2021-03-08, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asb3rger1337
De är ju tydliga märken på stenarna. Du får nog gå med metalldetektorer om du ska hitta splitter. De studsar nog iväg mot stenen vid detonation och faller ner me vind och snö för att bli kamouflerat/svårt o hitta. Men sure, De syns inge splitter. Men de syns märken av något.
Metall / projektiler brukar inte fästas i sten. Faktum är att stenen nog är hårdare t.om.
Menar du de vita märkena?
Citera
2021-03-08, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kglito
Det är inget djur iaf. Är ett ben antagligen.

Jag tror som denna person som la ut denna i andra tråden.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.bildtagg.se%2Fbild%2 Frq3uz90h14i67y7a2gv4n9hk

Jo det är gris tyvärr.
Citera
2021-03-08, 00:42
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nochance
Fast på riktigt, hur sannolikt är det att någon sparar grisdelar i 3,5 mån för att ha och ta med ifall någon skulle hitta en kropp? Och placera ut.

Det finns idioter för allt. Någon idiot kan ha köpt grisdelar för två veckor sedan då nyheten om fyndet kom och sedan bara väntat på att polisen ska dra ner banden. Avskrädet behöver inte ha köpt grisdelar för 3,5 månad sedan.
Citera
2021-03-08, 00:45
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det skulle inte förvåna mig om de slarvat lite med tanke på att de bara tillbringade några timmar på platsen. Det verkar dessutom som dagens fynd låg längre ned eller in under blocken. Polisen har väl inte varit där och petat. Rester som om inte annat lätt misstas för både det ena och det andra ska inte ligga kvar. De borde göra en grundligare undersökning. Redan på gårdagens bilder såg man ett batteri mitt i allt. På dagens bilder ser man en fimp.

Nja de åkte ju dit redan på måndagen. Pressen var inte där förrän på morgonen därpå, alltså på.tisdagen. De hävde avspärrningarna vid 15-tiden. Så de har ju haft över ett dygn på sig.
Citera
2021-03-08, 00:46
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Detta är inte mänskliga ”kvarlevor” utan döda grisar, svart på vitt, så är det.
Sorry, men jag tror dessvärre att den här skissen från andra tråden stämmer:

(FB) Officeren Deniz Arda försvunnen i Stockholm sedan 2020-11-12

Citerar min egen reaktion:

Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven

Riktigt vidrigt, men det här är... ja. Jämför ledkula vid knäet, där benpipan sticker ut, med motsvarande i samma grönaktiga färgton i hälen. Precis där den ska vara. Observera också att vadbenet praktiskt taget måste vara avsprängt, eller dylikt. Se på hudfärgen på fotdynan och låret.

Jaha, det här var ju inte så bra.
Först nu ser jag klart och tydligt vad detta är. Polisen måste ta detta i förvar. Det här är en kroppsdel.
Citera
2021-03-08, 00:50
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Det finns idioter för allt. Någon idiot kan ha köpt grisdelar för två veckor sedan då nyheten om fyndet kom och sedan bara väntat på att polisen ska dra ner banden. Avskrädet behöver inte ha köpt grisdelar för 3,5 månad sedan.

Fyndet kom ut i media i tisdags, alltså ca 5 dagar sedan
Citera
2021-03-08, 00:52
Avslutad
Nu har jag kollat på bilder av D.A och ögonen är själens spegel. Han har tagit livet av sig, ser hans lidande i ögonen
Citera
2021-03-08, 00:54
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Fyndet kom ut i media i tisdags, alltså ca 5 dagar sedan

Oj, tiden går fort. Nåväl, någon kan ha åkt ut med grisrester sedan polisen hävde avspärrningarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in