2021-03-08, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nochance
Fast på riktigt, hur sannolikt är det att någon sparar grisdelar i 3,5 mån för att ha och ta med ifall någon skulle hitta en kropp? Och placera ut.

Dessa grisdelar var inte så gamla. Möjligen månad, inte mer
Citera
2021-03-08, 00:12
Medlem
orolfstolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firelinefireline
Det är nog lätt hänt att något missas ibland oavsiktligt. Speciellt i en djup och mörk grotta. Polisen och polisens tekniker gör nog så gott dom kan. Kan inte vara roligt att samla upp likdelar. Men tråkigt såklart när det missas.
Speciellt när likdelarna ligger så synligt att det vore OMÖJLIGT att "missa" dem. Hoppas verkligen inte att de gjorde så gott de kunde i fallen jag relaterar till, för om så vore...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Hej här är jag och bemöter det mesta då jag är van! Du ser väl rätt klart vad som är storgrisen utan huvud och sen den lilla med bara ett huvud och en hov?

Hur kan du vara så säker?
Erfarenheter av griskadaver?
Kan säga vad jag vet och det är inget griskadaver..
Jag har sätt kadaver från både vild och tamgris som ruttnat..
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Hej här är jag och bemöter det mesta då jag är van! Du ser väl rätt klart vad som är storgrisen utan huvud och sen den lilla med bara ett huvud och en hov?
Hej på dig du! Om vi säger så här: jag ser precis vad du ser efter att du förklarat hur du tänker, men det vore nog säkrast om polisen åker dit igen för att utesluta alla eventualiteter...

Sedan ska vi inte sprida desinformation i tråden och slå fast att det är mänskliga kvarlevor, men något är det, och det låg tydligen långt ned/in. Jag tror dock att jag släpper köttdiskussionen i och med detta.
Citera
2021-03-08, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kglito
Hur kan du vara så säker?
Erfarenheter av griskadaver?
Kan säga vad jag vet och det är inget griskadaver..
Jag har sätt kadaver från både vild och tamgris som ruttnat..

Jajemän, sett många döda grisar. Har du?
Citera
2021-03-08, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orolfstolle
Speciellt när likdelarna ligger så synligt att det vore OMÖJLIGT att "missa" dem. Hoppas verkligen inte att de gjorde så gott de kunde i fallen jag relaterar till, för om så vore...

Man vet ju inte det kan vara traumatiska upplevelser för alla inblandade. Men absolut borde ju dessa platser trippelkollas för att undvika onödiga konsekvenser.
Citera
2021-03-08, 00:14
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orolfstolle
Inte synligt alls, väl? Tvärtom? Uppfiskade ur mindre hål på någon meters djup.
Citera
2021-03-08, 00:16
Medlem
Citat:
Fast på riktigt, hur sannolikt är det att någon sparar grisdelar i 3,5 mån för att ha och ta med ifall någon skulle hitta en kropp? Och placera ut.

Griskadaver är endast ben och skin/hår rester på max 4 veckor i de vild. Naturen och fåglar,larver gör sitt på den tiden.
Tar runt en vecka innan själva den svälna kroppen spricker och efter det går de snabbt.. har en vän som slaktar väldigt mycket gris och vilt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Hej på dig du! Om vi säger så här: jag ser precis vad du ser efter att du förklarat hur du tänker, men det vore nog säkrast om polisen åker dit igen för att utesluta alla eventualiteter...

Sedan ska vi inte sprida desinformation i tråden och slå fast att det är mänskliga kvarlevor, men något är det, och det låg tydligen långt ned/in. Jag tror dock att jag släpper köttdiskussionen i och med detta.

Detta är inte mänskliga ”kvarlevor” utan döda grisar, svart på vitt, så är det.
Citera
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Citat:

Ingen idé att resonera med idioter. Du har rätt. Givetvis åker du inte iväg med en rutten gris och möglig pannlampa. Rewarden är att bli citerad på flashback? Det finns ingen logik i gris grejen. Det är mer sannolikt att det är Denis. Killen är försvunne och förmodligen inte levande.

lite side track här men det är fler foolk under 50 som dör i Stockholm kommun varje dag än de finns levande grisar, än mer grisar som dör. Större chans att man hittar en död människa än död vit gris t.om. Den mesta grisarna hanteras utanför kommunen. .
Citera
2021-03-08, 00:20
Medlem
Citat:
Jajemän, sett många döda grisar. Har du?

Griskadaver är endast ben och skin/hår rester på max 4 veckor i de vild när det är under 10 grader. Naturen och fåglar,larver gör sitt på den tiden.
Tar runt en vecka innan själva den svälna kroppen spricker och efter det går de snabbt.. har en vän som slaktar väldigt mycket gris och vilt.
Och är de slakt avfall är de borta på några dagar ska du se.
En av min väns kor hade dött och låg väldigt dumt till att komma åt den och runt 3 veckor senare va de endast en hud och ben kvar. Detta va mitten av en april månad så lite varmare än i november.
Jag vet vad jag pratar om.
Senast redigerad av kglito 2021-03-08 kl. 00:24.
Citera
2021-03-08, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kglito
Griskadaver är endast ben och skin/hår rester på max 4 veckor i de vild. Naturen och fåglar,larver gör sitt på den tiden.
Och är de slakt avfall är de borta på några dagar ska du se.
En av min väns kor hade dött och låg väldigt dumt till att komma åt den och runt 3 veckor senare va de endast en hud och ben kvar.

Ok så vad menar du med detta...?

Ah, tänkte till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in