2021-03-07, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killeisthlm
Det är ditlagda djurdelar.
Ser ju vem som helst, som kan något om biologi.
Varför skulle polisen lämna kvar kroppsdelar?
Någon är ju mer störd än någon annan.

Men seriöst vafan skulle verkligen någon släpa.med sig 3 månader gamla grisdelar och fota för att få uppmärksamhet? Nä.. och delarna är för ljusa det ser inte ut att vara från en hårig gris. !
Citera
2021-03-07, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Men jag menar INNAN du började skriva om det du hittat, naturligtvis?

Gjorde en bedömning av läget. Kanske fel.
Verkar blivit en del uppståndelse iaf, så om dom inte redan varit där så kommer det ske ganska snart.

Jag var på promenad i Nationalpark, fint väder, sista dagen på sporlovet.
Vill inte gå hålla telefonen och vänta på att Polisen svarar.
Citera
2021-03-07, 23:31
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nochance
Men seriöst vafan skulle verkligen någon släpa.med sig 3 månader gamla grisdelar och fota för att få uppmärksamhet? Nä.. och delarna är för ljusa det ser inte ut att vara från en hårig gris. !
Användaren Pudrig får ursäkta, men det luriga är som jag nämnt att delar av gris och människa kan vara svåra att skilja från varandra. Det som möjligen ser skumt ut med "lillgrisen" är att den är kapad till höger — om det skulle vara mänsklig vävnad. Jag vågar fan inte avgöra vad det är. Kan bara se vad Pudrig menar när det ska vara en spädgris. Har dock varit rätt inne på att det är människa.
Citera
2021-03-07, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedramlok
Gjorde en bedömning av läget. Kanske fel.
Verkar blivit en del uppståndelse iaf, så om dom inte redan varit där så kommer det ske ganska snart.

Jag var på promenad i Nationalpark, fint väder, sista dagen på sporlovet.
Vill inte gå hålla telefonen och vänta på att Polisen svarar.

Du nämnde att du hittat något plastliknande som var från bullpåse? ! Kan jag få se en bild på det. Tack !!
Citera
2021-03-07, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orolfstolle
Har själv sett ett flertal olycksplatser efter "städning" och har bla upptäckt en halv underkäke, stora bitar skallben och munsbitar hjärna liggandes fullt synliga. Värst var nog vid huddinge pendetågsstation där det låg ett halvt underben med sko kvar på foten, fullt synlig mellan spåren i höjd med perrongen. Glömmer det aldrig eftersom det var en skolkamrat som klipptes av ett fjärrtåg.

Folk har en märklig övertro på hur polisen/ räddningstjänsten utför sina arbetsuppgifter.

Det är nog lätt hänt att något missas ibland oavsiktligt. Speciellt i en djup och mörk grotta. Polisen och polisens tekniker gör nog så gott dom kan. Kan inte vara roligt att samla upp likdelar. Men tråkigt såklart när det missas.
Citera
2021-03-07, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Men jag menar INNAN du började skriva om det du hittat, naturligtvis?

Förstår att han inte orkade vänta på lång telefonkö. Har ni ringt polisen nån gång ens? Det är hopplöst Ringde om en rattfylla en gång fick vänta 30minuter så hade de ingen att skicka ändå. Och under här fallet har de redan varit på plats i flera timmar med mycket resurser så sannolikheten att de ändå skulle slå på stora trumman och skicka patruller till platsen igen akut finner jag som väldigt liten. Så jag skulle gjort lika dant.. och det är ingen jävla hårig gris de hittat. Det är för ljust.. och klart som fan teknikerna kan missa saker. Det låg inte synligt direkt. Det kan vara djur eller dylikt som gömt undan det som fler varit inne på. T ex räv.. personen har trots allt legat det ett antal månader.
Citera
2021-03-07, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nochance
Nu har jag själv ingen aning om varifrån de aktuella delarna kommer men jag vet däremot att det inte direkt råder någon brist på stolliga människor som kan göra nästan vad som helst för att få strålkastarna riktade mot sig. Jag hoppas faktiskt att det är ett sådant fall här. Det hade varit rent förfärligt om polisen missat mänskliga kvarlevor och att foton av dem lagts upp på nätet för allmån beskådan.
Citera
2021-03-07, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Nu har jag själv ingen aning om varifrån de aktuella delarna kommer men jag vet däremot att det inte direkt råder någon brist på stolliga människor som kan göra nästan vad som helst för att få strålkastarna riktade mot sig. Jag hoppas faktiskt att det är ett sådant fall här. Det hade varit rent förfärligt om polisen missat mänskliga kvarlevor och att foton av dem lagts upp på nätet för allmån beskådan.

Jo du har rätt det finns alla möjliga stollar här så ja visst man ska vara källkritisk. Man upphör inte att förvånas. Men jag håller med dig.. fast och andra sidan om jag tolkat det rätt så hade det grävts i en annan skrevs med en pinne eller liknande och man fått fram dessa delar så det är inte så heller otänkbart att polisen har missat det när de var på plats. De hade förmodligen det största fokuset där den största biten av kroppen hittades eller vad man nu ska skriva. Det finns ju ingen fakta på hur intakt kroppen var.
Citera
2021-03-07, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Du har helt rätt, det är för mig bekräftat att detta är kvarlevor från djur och inget annat.

Du säger nu samma sak i vart tredje inlägg. Hälften av folket här tror dig. Andra halvan tror inte, och dem kan du inte övertyga ändå.

Eftersom du är kunnig i övrigt så kan du byta spår. Det finns viktigare frågor i tråden.
Citera
2021-03-07, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Användaren Pudrig får ursäkta, men det luriga är som jag nämnt att delar av gris och människa kan vara svåra att skilja från varandra. Det som möjligen ser skumt ut med "lillgrisen" är att den är kapad till höger — om det skulle vara mänsklig vävnad. Jag vågar fan inte avgöra vad det är. Kan bara se vad Pudrig menar när det ska vara en spädgris. Har dock varit rätt inne på att det är människa.

Jag är ingen expert heller absolut. Det kan säkert vara vad som helst. Men finner det osannolikt att någon skulle planterat 3 mån gammal gris på platsen och ta bilder. Men visst det finns folk till allt tydligen.
Citera
2021-03-07, 23:52
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asb3rger1337
https://www.bildtagg.se/bild/gz3uzwjpvugxdfalyry8dk10

https://www.bildtagg.se/bild/novbb2m1znv6289bsp0mwd2a

Ni som vart på platsen. Va tror ni dessa skador på stenen kommer ifrån? Och om något hade detonerat. Hade de inte märkts mer, ni som kan. Och framförallt obduktion. Ser ut som steten har repat av något hårt. Men förmodligen av alla som klättrat. Fallande stenar, erosion och trä. @nedramlok ?

Anledningen art jag funderar om det är självmord är att
-armen/benet verkar gått av.
-delarna är spridda
-Det va november(självmords månad)
-lämnar saker hemma
-någon form av brev (verkar som de vart inplastad men förpackningen brytits?)
-märken på stenar
-bombgrupp

men mkt talar för olycka men det är många saker nu även för självmord.

Släpp gris-snacket. Kolla bilderna och svara på min fråga.
Citera
2021-03-07, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asb3rger1337
https://www.bildtagg.se/bild/gz3uzwjpvugxdfalyry8dk10

https://www.bildtagg.se/bild/novbb2m1znv6289bsp0mwd2a

Ni som vart på platsen. Va tror ni dessa skador på stenen kommer ifrån? Och om något hade detonerat. Hade de inte märkts mer, ni som kan. Och framförallt obduktion. Ser ut som steten har repat av något hårt. Men förmodligen av alla som klättrat. Fallande stenar, erosion och trä. @nedramlok ?

Anledningen art jag funderar om det är självmord är att
-armen/benet verkar gått av.
-delarna är spridda
-Det va november(självmords månad)
-lämnar saker hemma
-någon form av brev (verkar som de vart inplastad men förpackningen brytits?)
-märken på stenar
-bombgrupp

men mkt talar för olycka men det är många saker nu även för självmord.

Vad för brev?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in