2021-03-07, 22:26
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Det ser för mig ut som två olika grisar. En stor och en lite mindre. Förstår inte hur dessa kan ha funnits på fyndplatsen.

Citat:
Ursprungligen postat av G26
Är det nån annan som ser nånting konstigt till HÖGER om ”knorren”? Men hur det än är så är det ju ditlagt

Citat:
Ursprungligen postat av saerbaer
Jag ser ett grishuvud. Alltså bild 2 när slamsan är på pinnen. Öra, tryne ja hela huvudet i profil

Men släpp denna idiotiska diskussion. Ett kadaver från djur, vilket det uppenbarligen är, kan rimligtvis inte vara det tråden handlar om.
Citera
2021-03-07, 22:28
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Det ser för mig ut som två olika grisar. En stor och en lite mindre. Förstår inte hur dessa kan ha funnits på fyndplatsen.
Ja, kan ju hända att de sitter ihop sedan tiden i jorden/skrevan. Kan absolut se hur du tänker nu. Jag har mer sett sidan av en överkropp, en tunn bit, på något vänster. Det har väl grillats gris. Fyndplatsen kan vara något halvcreepy läger.
Citat:
Ursprungligen postat av G26
Är det nån annan som ser nånting konstigt till HÖGER om ”knorren”? Men hur det än är så är det ju ditlagt
Kan absolut se att det är en avsågad midja på en mycket liten gris. Ser nästan ut som en stump, typ avkapad grisfot eller en mänsklig handled. Sjukt osmakligt allting. Har ägnat en stund åt att zooma in och studera den här vävnadsklimpen.
Citera
2021-03-07, 22:30
Medlem
Citat:
Du som är proffs, vad tror du om bilden?

Min första snabba tanke var vildsvin i "vildmarken" men nu är jag tveksam för de är väl håriga med ganska starka ränder 🤔 (min proffsiga bana när det gäller grisar slutade för decennier sedan, har inte sett en gris annat än smulor på tallriken ibland).
Citera
2021-03-07, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Men släpp denna idiotiska diskussion. Ett kadaver från djur, vilket det uppenbarligen är, kan rimligtvis inte vara det tråden handlar om.

Du har helt rätt, det är för mig bekräftat att detta är kvarlevor från djur och inget annat.
Citera
2021-03-07, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
De yttre dioderna ger väl rött ljus, vilket är mer diskret på natten. Kanske någon nattaktiv vildsvinsjägare som tappat den på platsen?

Liknar en sån här:

https://www.sveasecurity.se/utforsaljning/vattentat-pannlampa-med-rottvitt-ljus

Så är det nog. Jag tycker det ser ut som nåt man skulle hitta hos Clas Ohlson eller Teknikmagasinet runt 2005. Skulle tippa på att den legat där nästan lika länge med tanke på nedsmutsningen. Det som gör mig osäker är de synliga ljuskällorna i LED-kapslarna.

Finns det fler bilder på pannlampan?
Citera
2021-03-07, 22:33
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Kejrå. Men den handlar om fyndet av en kropp och inte primärt om DA. De här grisresterna i all ära.
Citera
2021-03-07, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Min första snabba tanke var vildsvin i "vildmarken" men nu är jag tveksam för de är väl håriga med ganska starka ränder 🤔 (min proffsiga bana när det gäller grisar slutade för decennier sedan, har inte sett en gris
annat än smulor på tallriken ibland).

https://forumbilder.com/i/rxbm

Håller med, men du som kan gris, vad tror du om detta?
Citera
2021-03-07, 22:41
Medlem
Har inte hängt med i hela tråden, men bilden på skon i skrevan är ju samma Salming som D A antagligen hade på sig vid försvinnandet. Efterlysningar på fejan som källa.
Citera
2021-03-07, 22:42
Medlem
Citat:
https://forumbilder.com/i/rxbm

Håller med, men du som kan gris, vad tror du om detta?

Inte människa.
Ditlagt efter att polisen vart där.
Citera
2021-03-07, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pool30
Har inte hängt med i hela tråden, men bilden på skon i skrevan är ju samma Salming som D A antagligen hade på sig vid försvinnandet. Efterlysningar på fejan som källa.
Yes det stämmer, hur många försvunna i tyresta trakten har såna skor? endast 1 vad jag vet iaf, så det är inte en hemlighet vem som är hittad.
Citera
2021-03-07, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killeisthlm
Inte människa.
Ditlagt efter att polisen vart där.

Tack! Då vet vi mer om vad som är sant och inte.
Citera
2021-03-07, 22:51
Avslutad
Brukade D.A ha med sig telefonen på sina löpturer? Vet någon det?
Som jag har förstått var telefonen hemma den här löpturen (JÄVLIGT korkat, speciellt extra särskilt korkat för att vara yrkesmilitär)

Och hade D.A valt dom där salmingskorna för en runda i terräng så visar det ju att han är kebabskadad, ingen normal människa skulle valt dom där skorna för terränglöpning. Det känns mer troligt att D.A råkat ut för nåt brottsligt och att han velat skicka signaler. En tredje "signal" är att han googlat på hur man gör en omelett, helt seriöst så vet nog en femåring hur man gör en omelett...Han har medvetet lämnat spår för att visa att nånting inte står rätt till. Upplever det som att han gjort en hel del avvikande, hans busskort var väl också hemma? Kan han ha blivit hotad till att stjäla sprängämnen, och att överlämningen skett i Tyresta och att det där har spårat lite...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in