Citat:
Ursprungligen postat av
mangne
Så länge det inte finns namn på de vittnen
som hört afghanen skrika Allah Akbar så
kommer det finnas tvivel.
Om han är lögnare eller ej vet jag inte, känner inte honom. Men det är konstigt att de är anonyma vittnen
Jag ska varken säga bu eller bä om det här specifika "fallet"....har ej ens försökt forska i det.
Men ville bara kommentera frågeställningen "men det är konstigt att det är anonyma vittnen".....
Hm, nej i dagens läge så är det nog kanske så konstigt....för oss andra så ställer det ju tvivel på trovärdighet, ja.
Vilket det ochså skall göra, det är ju ett sundhetstecken, att inte svälja allt man får läsa och höra med hull och hår....men då finns det ändå med i ekvationen, det KAN ha hänt, ingen omöjlighet, inte så osannolikt heller, men som sagt det finns inget bekräftat med vittnen som har trädit fram, och där har jag full förståelse för viljan att vara anonym, speciellt i dagens polariserade samhälle....kan vara oro för att bli bombad med frågor, hot, hat, barn i bilden som kanske hamnar i kläm....det finns allsköns dårar och skrämmande människor ute i samhället, och att hamna mitt i ett politiskt laddat känsloämne som driver endel människor till ytterligheter, är nog ganska sunt att hålla sitt namn anonymt mot.