2021-03-07, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Många muslimer som utfört terrordåd har varit psykiskt sjuka men även nyttjat droger för att orka och våga begå sina dåd.
Man ska inte använda droger som muslim men många gör det trots det, hyckleriet inom den religionen är enormt.

Ganska sjukt att ni vänsterdårar och PK-nötter inte förstår att detta definitivt kan vara ett terrordåd.
Ni går ju all in för att förminska och relativisera ett fruktansvärt brott. Ni borde skämmas som de ryggradslösa amöbor ni är.

Lika sjukt som ni SDpack tror så fort det råkar vara en ickesvensk som utför så är det terrordåd
Citera
2021-03-07, 18:59
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Dela gärna med dig om du har mer info om tillvägagångssätt.

Men självklart är det det.
Det var väl fråga om mordförsök eller tror du att han bara ville rispa dem lite?
Citera
2021-03-07, 19:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Det var väl fråga om mordförsök eller tror du att han bara ville rispa dem lite?

Det får väl utredningen utvisa, herregud, ska vi gå och utdela spöstraff också utan rättegång?

Han verkar ju uppenbarligen ha nyttjat en viss grad av våld men huruvida sårens djup kommer ifrån hans våld eller om det var respektive målsägares fel (kanske snubblat eller liknande, vet ej, jag är inte fårensiker) är väl inte helt utrett.

Oavsett så tar inte teknikaliteter som detta ifrån mig min uppfattning att denna mannen har precis samma rättigheter som oss andra och att han självklart ska få en rättvis bedömning och sannolikt i förlängningen vård.

Tänk om vi sparkade ut var enda invandrare så fort någon på Flashback fattat misstanke om något, herregud.
Citera
2021-03-07, 19:16
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uranusismightybig
Citera gärna så jag å får läsa, blir bara matt av all nonsens som kommer från sojafolket...
Lantbruk sade,
(FB) 2021-03-03 Misstänkt terrordåd i Vetlanda
Nån höll med, sen även jag.
Citera
2021-03-07, 19:20
Medlem
Försökte han mörda någon som inte var "kaukasier" (vit) ?
Citera
2021-03-07, 19:45
Medlem
Gravsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Försökte han mörda någon som inte var "kaukasier" (vit) ?

Har nog inte kommit fram och jag tror ej det är något som kommer komma upp om man inte grottar in sig i fallet när det är öppet till publik.
Citera
2021-03-07, 19:54
Medlem
Gravsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Men varför denna besatthet om det är ett terrorbrott eller ej? Spelar det nån roll? Asen måste ut ur landet omedelbart

Handlingen i sig självt är hemsk och personen borde utvisas.

Men det är en skillnad på terrorbrott och inte—och därför är det ett intresse i att diskutera det.
Citera
2021-03-07, 19:55
Medlem
Citat:
Han verkar ju uppenbarligen ha nyttjat en viss grad av våld men huruvida sårens djup kommer ifrån hans våld eller om det var respektive målsägares fel (kanske snubblat eller liknande, vet ej, jag är inte fårensiker) är väl inte helt utrett.

Du behöver vård. Hör du vad du säger själv? Eller du trollar? Helt verklighetsfrånvänd.
Citera
2021-03-07, 20:09
Medlem
Uranusismightybigs avatar
Citat:
Vidrigt hur ni hetsar mot Afghaner här i tråden. Som om att detta var det normala.

Detta var en extremt sällsynt händelse som orsakades av en person som troligen blivit traumatiserad sidan tidigare, kanske i sitt hemland eller via flashback som hetsar mot sådana som han.

Tar inte ifrån något av offrens rätt att ha fått sin säkerhet kränkt men att inte kunna se saker ifrån ett annat håll är tydligen extremhögerns stora problem.

Jag tycker synd om alla inblandade i det här.

Killen mår uppenbarligen inte bra och jag gissar på att han kommer få vård.

Men det är ju det som är hela grejen, det ÄR ju det nya normala och INTE extremt sällsynt!

Det är ju mer regel än undantag att läsa dagligen om våldtäkt, skjutning, sprängning, förnedringrån, knivmord, misshandel, stenkastning, bilbränder mm mm mm......och det är ju mer regel än undantag att gärningsmannen är antingen invandrare eller är barn till invandrare.....och det är ju mer regel än undantag att offret är en vit svensk....
Och du tycker det är konstigt att människor reager på det....
Jag tycker snarare det är förbluffande att folk inte reagerar mer än vad dom gör...
Man märker alldeles uppenbart att majoriteten av medborgarna i det här landet är passiviserade av åratal av indoktrinering....dom tillåter sig att bli nertryckta nerhönsade förtryckta och trampad på....dom vill inte riskera att bli illa ansedda på sina arbetsplatser bland sina vänner, kallad dom dära fruktansvärda orden "rasist och nazist, främligsfientlig"....då väljer dom hellre att sitta still i båten, jobba, åka hem till frugan o ungarna o kolla på mello och sköta sitt....tills den dagen dom själva blir drabbad, eller nån dom håller kär....då tvingar sig verkligen på dom och dom kvicknar till ur dimridån som ligger så tätt.
Det här med Afghanen nu i Vetlanda är ju bara en bland många händelser, många många(!)....bara att det ter sig i olika format och uttryck.....och hela grunbulten är, en misslyckad migrationspolitik(!)....en ansvarslös misslyckad politik som förts i så många år nu...

Fan fatta att människor är trötta på allt hejdlösa våld, all kriminalitet som utförs av invandrare mot svenskar, på politiker och deras politik som gör det möjligt, på människor som sen sitter och drevar om att det är synd om gärningsmännen, att man är rasistisk om man uttrycker sitt missnöje...det har inget med egentlig rasism att göra(!)....folk är less på otryggheten, att landet dom bor i förändras till något dom inte kan relatera till eller känna igen att politiker bara fortsätter i samma gamla spår och inte lyssnar på sina egna medborgare....finns överhuvudtaget inget som helst politiskt ansvar....Vetlanda killen var ju här för att plugga gymnasiet, en lag som sjuklöverpartierna i sin stora vishet implementerade gjorde ju det möjligt, alltså vart finns deras politiska ansvar nu....jag har inte sett eller hört nånting av det, bara hört nåt av fåntratten Löfven svamla nåt knappt hörbart, knappast nåt relevant.....dom håller låg profil allihopa, och skickar in sojafotfolket på nätet för att dreva om att man minsann inte ska hata hota och vara rasistiska för det är inte kosher o genus, och så om nån vecka så har fårskocken blivit matade med massa mello draman så då har dom glömt bort allt igen.....alltså det är så man spyr.

Bara kommentera ditt "Tar inte ifrån något av offrens rätt att ha fått sin säkerhet kränkt..."
Jag blir fan ledsen arg förbittrad, ja jag vet inte, skulle nog kunna explodera....hur kan du uttrycka dig så....hade du formulerat dig så om det var din pappa som fått en kniv i magen eller i halsen, "ja det var beklagligt att du fått din säkerhet kränkt".....äru en robot eller vadå...stört!
Citera
2021-03-07, 20:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Uranusismightybig
Men det är ju det som är hela grejen, det ÄR ju det nya normala och INTE extremt sällsynt!

Det är ju mer regel än undantag att läsa dagligen om våldtäkt, skjutning, sprängning, förnedringrån, knivmord, misshandel, stenkastning, bilbränder mm mm mm......och det är ju mer regel än undantag att gärningsmannen är antingen invandrare eller är barn till invandrare.....och det är ju mer regel än undantag att offret är en vit svensk....
Och du tycker det är konstigt att människor reager på det....
Jag tycker snarare det är förbluffande att folk inte reagerar mer än vad dom gör...
Man märker alldeles uppenbart att majoriteten av medborgarna i det här landet är passiviserade av åratal av indoktrinering....dom tillåter sig att bli nertryckta nerhönsade förtryckta och trampad på....dom vill inte riskera att bli illa ansedda på sina arbetsplatser bland sina vänner, kallad dom dära fruktansvärda orden "rasist och nazist, främligsfientlig"....då väljer dom hellre att sitta still i båten, jobba, åka hem till frugan o ungarna o kolla på mello och sköta sitt....tills den dagen dom själva blir drabbad, eller nån dom håller kär....då tvingar sig verkligen på dom och dom kvicknar till ur dimridån som ligger så tätt.
Det här med Afghanen nu i Vetlanda är ju bara en bland många händelser, många många(!)....bara att det ter sig i olika format och uttryck.....och hela grunbulten är, en misslyckad migrationspolitik(!)....en ansvarslös misslyckad politik som förts i så många år nu...

Fan fatta att människor är trötta på allt hejdlösa våld, all kriminalitet som utförs av invandrare mot svenskar, på politiker och deras politik som gör det möjligt, på människor som sen sitter och drevar om att det är synd om gärningsmännen, att man är rasistisk om man uttrycker sitt missnöje...det har inget med egentlig rasism att göra(!)....folk är less på otryggheten, att landet dom bor i förändras till något dom inte kan relatera till eller känna igen att politiker bara fortsätter i samma gamla spår och inte lyssnar på sina egna medborgare....finns överhuvudtaget inget som helst politiskt ansvar....Vetlanda killen var ju här för att plugga gymnasiet, en lag som sjuklöverpartierna i sin stora vishet implementerade gjorde ju det möjligt, alltså vart finns deras politiska ansvar nu....jag har inte sett eller hört nånting av det, bara hört nåt av fåntratten Löfven svamla nåt knappt hörbart, knappast nåt relevant.....dom håller låg profil allihopa, och skickar in sojafotfolket på nätet för att dreva om att man minsann inte ska hata hota och vara rasistiska för det är inte kosher o genus, och så om nån vecka så har fårskocken blivit matade med massa mello draman så då har dom glömt bort allt igen.....alltså det är så man spyr.

Bara kommentera ditt "Tar inte ifrån något av offrens rätt att ha fått sin säkerhet kränkt..."
Jag blir fan ledsen arg förbittrad, ja jag vet inte, skulle nog kunna explodera....hur kan du uttrycka dig så....hade du formulerat dig så om det var din pappa som fått en kniv i magen eller i halsen, "ja det var beklagligt att du fått din säkerhet kränkt".....äru en robot eller vadå...stört!

Med all välmening tycker jag att du ska ta ett djupt andetag och sluta se spöken överallt. Dessa individer är inte illegala utan utgör numera en produktiv del av våra liv. De flesta brott i Sverige begås inte av Afghaner.

Min sympati ligger självklart hos "offren" och hos "förövaren". Jag tar inte ifrån någon deras upplevelse.

editering: eller lidande p.g.a. skadorna!
Citera
2021-03-07, 21:02
Medlem
Uranusismightybigs avatar
Citat:
Med all välmening tycker jag att du ska ta ett djupt andetag och sluta se spöken överallt. Dessa individer är inte illegala utan utgör numera en produktiv del av våra liv. De flesta brott i Sverige begås inte av Afghaner.

Min sympati ligger självklart hos "offren" och hos "förövaren". Jag tar inte ifrån någon deras upplevelse.

editering: eller lidande p.g.a. skadorna!

Hahaha ja det är ju inte konstigt det ser ut som det gör i Sverige idag "min sympati ligger självklart hos "offren" och hos "förövaren"...jag tar inte ifrån NÅGON deras UPPLEVELSE".....hahaha jag dör😁
Jaja det är alltid kul o se någon göra självmål på sig själv....bra jobbat där, eller nåt🙄

Jag hävdar ingenstans att Afghanerna är här illegalt, och specifikt inte han som utförde dådet i Vetlanda, han är här med stöd av gymasielagen som jag har sagt tidigare, så förstår inte hur det kommer upp....däremot så finns det väldigt många invandrare generellt här i landet som är här illegalt, vilket inte är en bra situation, inte för nån, varken individerna själva eller landet och dess medborgare. Men det var ju inte den gruppen specifikt texten handlade om, men det tror jag till och med du fattade....

Det märks att du har en skev omtanke angående invandrare....en sån som hävdar sig vara god och låta alla komma in och ligga och mysa och ha det trevligt, ingen pragmatiker som ser verkligheten.
För då hade du uppfattat att den befintliga politiken som förs skapar motsättningar mellan svenskar och invandrare och polariserar samhället.
När invandrare genom en kass förd politik tillåts vara överrepresenterade i brottsstatistiken så sabbar det för dom invandrare som jobbar och sliter hårt varje dag, dom som vill bidra till samhället.
Så din godhet blir till en ondska, det är det som är så läskigt med typer som du som genom känslor tror sig moraliskt ligga över dem flesta andra som inte ser "kärleken" i dina tankar och åsikter.
Citera
2021-03-07, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av REWall
PK-systemet fungerade. Därför ska vi ändra PK-systemet så att Vetlanda-Tamim inte släpps in över den svenska gränsen överhuvudtaget. Vetlanda-Tamim gör inte Sverige till ett bättre land att bo och leva i.

Enda system som inte fungerade i detta fall, var psykvården i Regionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in