Citat:
Ursprungligen postat av
QARevenge
Vidrigt hur ni hetsar mot Afghaner här i tråden. Som om att detta var det normala.
Detta var en extremt sällsynt händelse som orsakades av en person som troligen blivit traumatiserad sidan tidigare, kanske i sitt hemland eller via flashback som hetsar mot sådana som han.
Tar inte ifrån något av offrens rätt att ha fått sin säkerhet kränkt men att inte kunna se saker ifrån ett annat håll är tydligen extremhögerns stora problem.
Jag tycker synd om alla inblandade i det här.
Killen mår uppenbarligen inte bra och jag gissar på att han kommer få vård.
Men det är ju det som är hela grejen, det ÄR ju det nya normala och INTE extremt sällsynt!
Det är ju mer regel än undantag att läsa dagligen om våldtäkt, skjutning, sprängning, förnedringrån, knivmord, misshandel, stenkastning, bilbränder mm mm mm......och det är ju mer regel än undantag att gärningsmannen är antingen invandrare eller är barn till invandrare.....och det är ju mer regel än undantag att offret är en vit svensk....
Och du tycker det är konstigt att människor reager på det....
Jag tycker snarare det är förbluffande att folk inte reagerar mer än vad dom gör...
Man märker alldeles uppenbart att majoriteten av medborgarna i det här landet är passiviserade av åratal av indoktrinering....dom tillåter sig att bli nertryckta nerhönsade förtryckta och trampad på....dom vill inte riskera att bli illa ansedda på sina arbetsplatser bland sina vänner, kallad dom dära fruktansvärda orden "rasist och nazist, främligsfientlig"....då väljer dom hellre att sitta still i båten, jobba, åka hem till frugan o ungarna o kolla på mello och sköta sitt....tills den dagen dom själva blir drabbad, eller nån dom håller kär....då tvingar sig verkligen på dom och dom kvicknar till ur dimridån som ligger så tätt.
Det här med Afghanen nu i Vetlanda är ju bara en bland många händelser, många många(!)....bara att det ter sig i olika format och uttryck.....och hela grunbulten är, en misslyckad migrationspolitik(!)....en ansvarslös misslyckad politik som förts i så många år nu...
Fan fatta att människor är trötta på allt hejdlösa våld, all kriminalitet som utförs av invandrare mot svenskar, på politiker och deras politik som gör det möjligt, på människor som sen sitter och drevar om att det är synd om gärningsmännen, att man är rasistisk om man uttrycker sitt missnöje...det har inget med egentlig rasism att göra(!)....folk är less på otryggheten, att landet dom bor i förändras till något dom inte kan relatera till eller känna igen att politiker bara fortsätter i samma gamla spår och inte lyssnar på sina egna medborgare....finns överhuvudtaget inget som helst politiskt ansvar....Vetlanda killen var ju här för att plugga gymnasiet, en lag som sjuklöverpartierna i sin stora vishet implementerade gjorde ju det möjligt, alltså vart finns deras politiska ansvar nu....jag har inte sett eller hört nånting av det, bara hört nåt av fåntratten Löfven svamla nåt knappt hörbart, knappast nåt relevant.....dom håller låg profil allihopa, och skickar in sojafotfolket på nätet för att dreva om att man minsann inte ska hata hota och vara rasistiska för det är inte kosher o genus, och så om nån vecka så har fårskocken blivit matade med massa mello draman så då har dom glömt bort allt igen.....alltså det är så man spyr.
Bara kommentera ditt "Tar inte ifrån något av offrens rätt att ha fått sin säkerhet kränkt..."
Jag blir fan ledsen arg förbittrad, ja jag vet inte, skulle nog kunna explodera....hur kan du uttrycka dig så....hade du formulerat dig så om det var din pappa som fått en kniv i magen eller i halsen, "ja det var beklagligt att du fått din säkerhet kränkt".....äru en robot eller vadå...stört!