2021-03-07, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Vilka är Rysslands allierade?
Utan allierade stor sig en stat slätt

Namnge Rysslands allierade så ser vi hur Putins regim står sig

Om man tänjer på begreppet "allierad" lite, skulle man då kunna säga att Rysslands egna delrepubliker är allierade med Ryssland?

Citat:
Republics of Russia

According to its Constitution, Russia is divided into 85 federal subjects (constituent units), 22 of which are "republics".

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Republics_of_Russia
Senast redigerad av RepublikenTaiwan 2021-03-07 kl. 22:22.
Citera
2021-03-07, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVPutin
Sverige har sagt nej till att ingå formell allians med Kommunist-USA och Kommunist-NATO. Men vi är ändå de facto en del av NATO och USA:s kärnvapenparaply.

Menar du att Putin-Ryssland de facto är underställt Kinas Kommunistparti, och under Kommunistkinas kärnvapenparaply? 🤔
Citera
2021-03-07, 22:00
Medlem
VVPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RepublikenTaiwan
Om man tänjer på begreppet "allierad" lite, skulle man då kunna säga att Rysslands egna delrepubliker är allierade med Ryssland?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Republics_of_Russia

Kan man säga att tex Rysslands muslimska republiker Tatarstan och Tjetjenien, mongoliska-buddhistiska republiker Kalmuckien och Buryatien, är "allierade" med Ryssland?

Du har inte förstått etnicitet som det ser ut i Ryssland idag. Ledtråd: Det finns en judisk autonom delrepublik på gränsen mellan Ryssland och Kina.

Citat:
Menar du att Putin-Ryssland de facto är underställt Kinas Kommunistparti, och under Kommunistkinas kärnvapenparaply? 🤔

Nej. Du kan uppenbarligen ingenting om logik heller.
Citera
2021-03-07, 22:02
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
You May Miss Merkel More Than You Think
https://foreignpolicy.com/2020/03/09/armin-laschet-merkels-pro-russia-china-friendly-successor/
Armin Laschet har i och för sig en stark utmanare som kanslerkandidat från systerpartiet CSU, i form av Markus Söder. Han är dock minst lika Rysslandvänlig som Armin Laschet.
Citera
2021-03-07, 22:03
Medlem
Citat:
Du har inte förstått etnicitet som det ser ut i Ryssland idag. Ledtråd: Det finns en judisk autonom delrepublik på gränsen mellan Ryssland och Kina.

Allianser är oberoende av etnicitet.
Senast redigerad av RepublikenTaiwan 2021-03-07 kl. 22:23.
Citera
2021-03-07, 22:05
Medlem
VVPutins avatar
Citat:
Allianser är oberoende av etnicitet.

Ledtråd: Israel är allierat med USA.

Så varför drar du upp vissa ryska republikers etniska sammansättning? Jag vill dock påstå att etnicitet påverkar allianstillhörighet, Turkiet stöd till Azerbajdzjan i kriget mot Armenien är ett aktuellt exempel.
Citera
2021-03-07, 22:10
Medlem
Citat:
Så varför drar du upp vissa ryska republikers etniska sammansättning?

Huvudfrågan är denna:

Citat:
Senast redigerad av RepublikenTaiwan 2021-03-07 kl. 22:21.
Citera
2021-03-07, 22:12
Medlem
VVPutins avatar
Citat:
Huvudfrågan är denna:

Du insinuerar att vissa ryska delrepubliker inte skulle vara allierade med Ryssland eftersom de har icke-ryska folkmajoriteter? Samtidigt som du skriver att etnicitet är oviktigt för allianser.

Som sagt, logik verkar inte vara din starka sida.

Citat:
"Vi"? Haha, det tror jag så mycket jag vill på!

Jag är inte "vi" med några ryssar.

Vi svenskar klarar oss utan bantukineser som du.
Citera
2021-03-07, 22:18
Medlem
Citat:
Du insinuerar att vissa ryska delrepubliker inte skulle vara allierade med Ryssland.

Nej, jag skrev:

Citat:

Du insinuerade att Putin-Ryssland är underställt Kinas Kommunistparti, och Kommunistkinas kärnvapenparaply.
Citera
2021-03-07, 22:22
Medlem
VVPutins avatar
Citat:
Nej, jag skrev:

Ja, och i samma inlägg skrev du: "Kan man säga att tex Rysslands muslimska republiker Tatarstan och Tjetjenien, mongoliska-buddhistiska republiker Kalmuckien och Buryatien [sic!], är "allierade" med Ryssland?

Därmed insinuerar du att dessa republiker har en annan (svagare) lojalitet till Ryssland än etniskt ryska delrepubliker. Det går inte ihop med ditt senare uttalande att etnicitet är oviktigt för allianser.

Citat:
Du insinuerade att Putin-Ryssland var underställt Kinas Kommunistparti, och Kommunistkinas kärnvapenparaply.

Nej, jag insinuerade inte det. Det var bara du som hade problem med din logiska slutledningsförmåga.
Citera
2021-03-07, 22:29
Medlem
Citat:
Nej, jag insinuerade inte det. Det var bara du som hade problem med din logiska slutledningsförmåga.

Jo, du säger att Sverige är de facto NATO-land, och du brukar säga att både Sverige och NATO är underställda USA, och gör precis som USA vill.

Nu säger du att Ryssland är de facto allierad med Kommunistkina, som är mycket större och mäktigare än Ryssland.

Alltså måste Putin-Ryssland vara underställt Kommunistkina, och göra precis vad Kommunistkina beordrar Ryssland att göra, på samma sätt som NATO är underställt USA.

Citat:
Därmed insinuerar du att dessa republiker har en annan (svagare) lojalitet till Ryssland än etniskt ryska delrepubliker.

Här avslöjade du din okunskap om ditt ryska moderland.

Ryssland har bara en typ av "republiker", och det är de 22 republiker jag redan nämnt.

Övriga ryska territorier är: Oblasts, Krais, Autonomous Okrugs (with a substantial ethnic minority), Federal cities and one Autonomous Oblast.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Federal_subjects_of_Russia
Senast redigerad av RepublikenTaiwan 2021-03-07 kl. 23:12.
Citera
2021-03-07, 22:52
Medlem
VVPutins avatar
Citat:
Här avslöjade du din okunskap om ditt eget ryska moderland.

Ryssland har bara en typ av "republiker", och det är de 22 republiker jag redan nämnt.

Övriga ryska territorier är: Oblasts, Krais, Autonomous Okrugs (with a substantial ethnic minority), Federal cities and one Autonomous Oblast.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Federal_subjects_of_Russia

Jo, du säger att Sverige är de facto NATO-land, och du brukar säga att både Sverige och NATO är underställda USA, och gör precis som USA vill.

Nu säger du att Ryssland är de facto allierad med Kommunistkina, som är mycket större och mäktigare än Ryssland.

Alltså måste Putin-Ryssland vara underställt Kommunistkina, och göra precis vad Kommunistkina beordrar Ryssland att göra, på samma sätt som NATO är underställt USA.

Erkänn det vi alla redan vet: Putin-Ryssland är Kommunistkinas bitch.

Vi vet sedan tidigare att bantukineser inte kan ämnet Ryssland. Nu konstaterar vi också att du inte behärskar ämnet satslogik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in