2021-03-07, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedramlok
Det var fragment av en kropp, djur el människa och jag är ingen expert.
Hade ingen våg och ville inte skära i det, ännu mindre ta med händer.
När jag fiskade upp det med pinne såg det bränt ut. Allt som var synligt ovanifrån var svart.
Jag petade på det av en ren slump, och det var ca 1 meter ned onåbart med handen.
Längden 60-80 cm osymmetrisk vävnad. Tjockare, bredare på vissa ställen och ytterst tunt på andra men det höll ihop.
Jag föreställer mig att det är del av längre muskel-vävnad-muskelfäste eller annat. Döm själv av bilder.
Har själv svårt att se att det skulle vara en strimlad gris, mindre djur eller liknande.
Men jag vet inte. Däremot misstänker jag att det kan ligga mer där.
Gick inte ta bilder då allt ändå såg ut som mylla.

Att jag lagt ut bilder på Flashback betyder inte att jag inte ringt polis när jag stod där, som vissa utgått ifrån.

Så du ringde polis? Vad sa de?
Citera
2021-03-07, 21:48
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radarpar
Är det du som gjort kommentarerna i bilden? Låter som ett logiskt resonemang men varför förklaras inte benpipan med tillhörande kulled som sticker ut ur "skinkan"? Helt oproportionerligt för att tillhöra en spädgris.
Jag lutar tyvärr mycket åt någon del av en arm. Axel, armbåge, vem vet. Det eller ett grisknä. Och jag vill inte tvärsäkert säga att det är människa. Tror dock att det dessvärre kan vara det. Mycket väl.
Citat:
När jag fiskade upp det med pinne såg det bränt ut. Allt som var synligt ovanifrån var svart.
Jag petade på det av en ren slump, och det var ca 1 meter ned onåbart med handen.
Längden 60-80 cm osymmetrisk vävnad. Tjockare, bredare på vissa ställen och ytterst tunt på andra men det höll ihop.
Jag föreställer mig att det är del av längre muskel-vävnad-muskelfäste eller annat. Döm själv av bilder.
Har själv svårt att se att det skulle vara en strimlad gris, mindre djur eller liknande.

Att jag lagt ut bilder på Flashback betyder inte att jag inte ringt polis när jag stod där, som vissa utgått ifrån.
Det var två bitar, eller? En mer "klump" med ben i, och så den här långa tvinnade strängen. Den längre ser onekligen ut som muskel/hud. Ofta sådant som hänger kvar vid skelettet om köttet är uppätet...

Åter: ser verkligen ut som någon sorts material utsatts för eld eller liknande nära kroppen.
Senast redigerad av Blot-Sven 2021-03-07 kl. 21:50.
Citera
2021-03-07, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Så du ringde polis? Vad sa de?

Du är placerad i kö
Citera
2021-03-07, 21:49
Medlem
Gillas avatar
Citat:

Tack! Det är lättare att föreställa sig föremålet när man även vet längd och bredd. Håller med om att det ser bränt ut men det kan väl även bero på förmultningsprocessen?
Det ser ut dock ut som bränt tygmaterial ut till vänster. Är det något som du lade märke till?
Citera
2021-03-07, 21:52
Medlem
Citat:
Du är placerad i kö

Och sen?
Citera
2021-03-07, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag lutar tyvärr mycket åt någon del av en arm. Axel, armbåge, vem vet. Det eller ett grisknä. Och jag vill inte tvärsäkert säga att det är människa. Tror dock att det dessvärre kan vara det. Mycket väl.
Det var två bitar, eller? En mer "klump" med ben i, och så den här långa tvinnade strängen. Den längre ser onekligen ut som muskel/hud. Ofta sådant som hänger kvar vid skelettet om köttet är uppätet...

Åter: ser verkligen ut som någon sorts material utsatts för eld eller liknande nära kroppen.

Titta gärna på min bild igen. Det är en gris.

https://forumbilder.com/i/rxbm
Citera
2021-03-07, 21:54
Medlem
Citat:
Och sen?

Jag åker till stationen imorrn.
Citera
2021-03-07, 21:56
Medlem
Andra bilden av slamsan, när den sitter på pinnen.. visst ser man väl ändå hela grishuvudet i profil? Öra å trynet i profil
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Titta gärna på min bild igen. Det är en gris.

https://forumbilder.com/i/rxbm
Varför är den T-formad? Vad är det som är tvärt avkapat till höger på knorr-sidan? Bränt tjockt ben till vänster på samma sida?
Citera
Medlem
Citat:
Jag åker till stationen imorrn.

Tack, bra gjort av dig!
Citera
2021-03-07, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla
Tack! Det är lättare att föreställa sig föremålet när man även vet längd och bredd. Håller med om att det ser bränt ut men det kan väl även bero på förmultningsprocessen?
Det ser ut dock ut som bränt tygmaterial ut till vänster. Är det något som du lade märke till?

Jag vet inte. Hud, tyg eller första lager av förruttnelse.
Citera
2021-03-07, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Varför är den T-formad? Vad är det som är tvärt avkapat till höger på knorr-sidan? Bränt tjockt ben till vänster på samma sida?

Avkapat är huvudet/överkropp. Vanligt vid delad spädgris. Här har vi två olika tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in