2021-03-07, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
Men visst tycker du som jag att tiden han varit här tills han borde lyfts utanför gränsen är på tok för länge.
Det är bättre vi tar hand om dom som har asylskäl och de av dom våra som behöver hjälp än att år efter år förvara denna grupp i väntan på ? ( bättre tider/ giftas sugen Miljöpartist/ homosexuell målare)
Besluten måste kunna tas på stående fot. Typ 30 m i domstol.
Idag tar det 22-28 månader i Göteborg. Malmö vågar inte ens visa sina handläggningstider. Skandal.
För att kolla om du har lämplighet för skyddsarbete tar några veckor, lämplighet att stanna i landet runt 2 år.
https://www.domstol.se/forvaltningsratten-i-goteborg/om-forvaltningsratten/aktuellt/handlaggningstider/

Detta är baksidan av att vara en rättsstat. Där människor får sin sak ordentligt prövat. I sammanhanget borde man vara glad att folk flyr hit för att det är en fungerande demokrati och rättsstat.

Många här verkar vilja ha grymma hårda orimliga straff här pga allt möjligt och noll rättigheter för invandrare. Sådana stater finns det gott om. Typ exempel: muslimska länder.
Citera
2021-03-07, 21:06
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vvdjs
Kan du förklara varför du sa upp dig egentligen? Är det för att du är rädd att du eventuellt skulle kunna råka illa ut när den där terroristmussen går till attack?
Jag förstår inte hur du tänker.

En principsak till stor del, en liten markering att jag inte accepterar sådana personer.
Och visst, en viss oro också, då han ju kan få ett psykbryt i värsta fall. Har jag möjligheten att slippa sådana människor så tar jag den möjligheten.
Citera
2021-03-07, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Detta är baksidan av att vara en rättsstat. Där människor får sin sak ordentligt prövat. I sammanhanget borde man vara glad att folk flyr hit för att det är en fungerande demokrati och rättsstat.

Många här verkar vilja ha grymma hårda orimliga straff här pga allt möjligt och noll rättigheter för invandrare. Sådana stater finns det gott om. Typ exempel: muslimska länder.

Du tar i lite väl hårt. Visst ska allt prövas rättsligt och oberoende. Men varför vänta flera år?
Citera
2021-03-07, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
Du tar i lite väl hårt. Visst ska allt prövas rättsligt och oberoende. Men varför vänta flera år?

För demokrati kräver sin CP-byråkrati och resurs. Demokrati kostar och medför en del dumma lagar. Ungefär som bär man vill bygga en motorväg. Miljöpartister överklagar och något som tar Kina 1 år från förslag till första spadtag och färdigställande tar fan 15 år här.
Citera
2021-03-07, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
För demokrati kräver sin CP-byråkrati och resurs. Demokrati kostar och medför en del dumma lagar. Ungefär som bär man vill bygga en motorväg. Miljöpartister överklagar och något som tar Kina 1 år från förslag till första spadtag och färdigställande tar fan 15 år här.

Det är inte hela sanningen. Det är ungefär som att jämföra Ica o Coop. En kassörska på Ica servar, fyller på, städar mm om kund i kassan saknas. På Coop filar kassörskan naglarna, rädd för att göra något nytt, rädd för att göra fel eller helt enkelt lathet.

När domstolar i dessa ärenden tar över 2 år beror det på att de A, är rädda för att göra fel. B, deras uppdragsgivare är lata eller rädda för att göra något nytt.

Ett friande fall om rattfylla hamnar i rätten inom 2 månader. Asylärenden 2 år ( grovt generaliserat)
Fegt och skadligt för dig, mig, den utsatte och statens plånbok.
Citera
2021-03-07, 21:25
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Agenda
SVT2 21.15
Svenskt propagandaprogram från 2021. Efter attackerna i Vetlanda – hur ska medborgarna skyddas från muslimernas dåd? I studion Anders Thornberg, rikspolischef.*

Regimen rullar sin damage control stenhårt.

Finns bara 1 metod för att hantera muslimer.
Citera
2021-03-07, 21:34
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Jag accepterar iaf olikt du att han har ett människovärde som inte skiljer sig ifrån ditt och mitt.

Och jag och många med mig anser att han har förverkat sitt "människovärde" (vilket jävla filosofiskt trams för övrigt).

Man har inte bara rättigheter. Man har skyldigheter också, t.ex. undvik att hugga ner människor bara för att du har en dålig dag.

Ganska basic.
Senast redigerad av Cancerogen 2021-03-07 kl. 21:48.
Citera
2021-03-07, 21:37
Medlem
Uranusismightybigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Lantbruk sade,
(FB) 2021-03-03 Misstänkt terrordåd i Vetlanda
Nån höll med, sen även jag.

Mm tack, läste det nu....och kan bara instämma.
Citera
2021-03-07, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2021/mars/3/03-mars-1533-polisinsatskommendering-vetlanda/

Bangårdsgatan ligger mitt inne i Vetlanda, går längs med järnvägen förbi stationen.

.........................

Länk till häktningsframställan: (FB) 2021-03-03 Misstänkt terrordåd i Vetlanda

/Mod
Det är inte terror, det är en ung vilsen människas rop på hjälp!
Citera
2021-03-07, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BjornTheBjorn

Fast han skrek gud är störst på muslimgrisspråk?
Citera
2021-03-07, 21:49
Medlem
matteruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornTheBjorn

Jösses!
Ni vänstertomtar går verkligen Full Retard i den här tråden.....
NEVER GO FULL RETARD!!
https://youtu.be/oAKG-kbKeIo
Citera
2021-03-07, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Och jag och många med mig anser att han har förverkat sitt "människovärde" (vilket jävla filosofiskt trams för övrigt).

Man har inte bara rättigheter. Man har skyldigheter också, t.ex. undvik att hugga ner människor bara för att du har en dålig dag.

Ganska basic.

Eller så finns det kanske någon som tycker att du har förverkat sitt människovärde. Bara för att.

Det är ganska tydligt att du med många andra förespråkar ett tankesätt som du/ni samtidigt kritiserar. Logiken är närmast obefintlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in