2021-03-07, 16:20
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenKarl
Det finns ytterligare aspekter med detta "fel plats vid fel tillfälle"-mörkande som absolut att värda att ta i beaktande i detta fall:

Följande är från den Det goda samhällets-artikel som du länkar till:

(min fetning)

Det är inte så noga med offren så länge offren är svenskar.

Ingen tror väl på allvar att polis och övriga myndigheter hade uttryckt sig på detta vis om de sju "slumpvist" attackerade männen hade varit säg muslimer, judar eller homosexuella?

Varför behandlas vi svenskar som andra klassens medborgare i vårt eget land?!!
Det går inte att låta bli att dra paralleller till Anton Lundin och skolmorden i Trollhättan. Kan någon hitta ett enda citat där det hävdas att hans offer befann sig på fel plats vid fel tillfälle?

Som någon slags bevis för att hans offer var utvalda har det påpekats att han inte attackerade några svenskar. Åsikter likt detta: http://johanoberg.se/trollhattemorden-och-normalisering-av-rasim/

Nu vet jag inte hur det ser ut just i Vetlanda, men vad jag sett av andra svenska småstäder så under tidig eftermiddag kryllar centrum av invandrare. Fanns det ingen invandrare att attackera i Vetlanda?

Om jag förstått det rätt så attackerade gärningsmannen enbart äldre svenska män. Det tyder på ett medvetet urval. Svenska just för att de är svenska, äldre för att minska risken för en allvarlig motattack. (Fast å andra sidan, kl 3 en vardagseftermiddag befinner sig de flesta yngre och medelålders svenska män sig på sitt arbete.)
Citera
2021-03-07, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Aluminiumindustri!
Ok. Ha koll på klippstålet. Vem vet vad det kan användas till.
Citera
2021-03-07, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Aluminiumindustri!
Kan du förklara varför du sa upp dig egentligen? Är det för att du är rädd att du eventuellt skulle kunna råka illa ut när den där terroristmussen går till attack?
Jag förstår inte hur du tänker.
Citera
2021-03-07, 16:33
Avslutad
Vidrigt hur ni hetsar mot Afghaner här i tråden. Som om att detta var det normala.

Detta var en extremt sällsynt händelse som orsakades av en person som troligen blivit traumatiserad sidan tidigare, kanske i sitt hemland eller via flashback som hetsar mot sådana som han.

Tar inte ifrån något av offrens rätt att ha fått sin säkerhet kränkt men att inte kunna se saker ifrån ett annat håll är tydligen extremhögerns stora problem.

Jag tycker synd om alla inblandade i det här.

Killen mår uppenbarligen inte bra och jag gissar på att han kommer få vård.
Citera
2021-03-07, 16:34
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny-JanObama
Och hur vet du hur de skulle varit i huvudet utan denna behandling?

Om man försöker höja nivån lite över filmen Gökboet så får man väl säga att de som får ECT inte mår vidare bra redan innan behandnlngen.

Man borde också de samma symtom hos epileptiker som har upprepade grand-mal-anfall. Gör man det enligt dina litteratursökningar?

Jag vet inte eftersom jag inte gjort någon egen genomgång av den vetenskapliga litteraturen men jag antar att du gjort det.

Skendiskussion och dimridåer.

Poängen med hela min diskussion är individer som har fel i huvudet skall isoleras långt borta från allmänheten.

Mina argument:

* Vi kan i dagsläget inte bota fel i huvudet.
* Vi kan bara dämpa symptomen medelst psykofarmaka och/eller div. halvskumma behandlingsformer som inte är särskilt långt från kalla bad för hundra år sedan.
* Individen kan när som helst slarva med medicinen och få återfall.
* Den friska majoritetens välmående väger mångfallt tyngre än en enstaka sjuks välmående.

Om du vill fortsätta diskussionen så angrip mina argument, inget annat.

Har du inga motargument, så knip.
Citera
2021-03-07, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Så den första bedömningarna av myndigheter köper du, men den senare och rimligtvis noggrannare inför domen köper du inte. Slå upp ordet tendentiös.
Den första bedömningen var noggrann. Det var som sagt sammanfattningen som var på 40 sidor. Den nya bedömningen var ett politiskt beställningsverk. Breivik trodde på fullt allvar på att hans organisation Knights Templar existerade i sinnevärlden. Han trodde även att han var en framgångsrik företagare, som hade startat flera lönsamma företag med många anställda. Och hans första kontakt med psykvården skedde när han var fyra. Hans mor var spritt språngande galen och soc. omhändertog lille Anders och hans syster. Tyvärr vann hans mor i rätten, och återfick vårdnaden av de stackars barnen. Så jag förstår varför han hatade samhället.
Citera
2021-03-07, 16:49
Medlem
Detta är inget terrordåd
Citera
2021-03-07, 16:51
Medlem
dajevlars avatar
Vet vi identiteterna på BO?

Om nu inte detta "vansinnesdåd" klassas som något "terrordåd" så kanske man minst kan få det till "hatbrott"...
Senast redigerad av dajevlar 2021-03-07 kl. 16:55.
Citera
2021-03-07, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Vidrigt hur ni hetsar mot Afghaner här i tråden. Som om att detta var det normala.

Detta var en extremt sällsynt händelse som orsakades av en person som troligen blivit traumatiserad sidan tidigare, kanske i sitt hemland eller via flashback som hetsar mot sådana som han.

Tar inte ifrån något av offrens rätt att ha fått sin säkerhet kränkt men att inte kunna se saker ifrån ett annat håll är tydligen extremhögerns stora problem.

Jag kan bara hålla med.
Precis som de stackars politikerna Erik Almqvist, Kent Ekeroth och Christian Westling. Vem vet vad de hade med sig i ryggsäcken när de attackerade personer med järnrör. Vem vet hur traumatiserade de var, hur deras uppväxt har format dem och hur deras land har framkallat sådana känslor i kroppen att de kände sig tvungna att gå till attack. Det är synd och skam att folk fördömde dem istället för att ta dem till sina hjärtan och hjälpa dem över sina destruktiva känslor. De mådde uppenbart inte bra och borde fått vård.......
Citera
2021-03-07, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontravibrationer
Jag kan bara hålla med.
Precis som de stackars politikerna Erik Almqvist, Kent Ekeroth och Christian Westling. Vem vet vad de hade med sig i ryggsäcken när de attackerade personer med järnrör. Vem vet hur traumatiserade de var, hur deras uppväxt har format dem och hur deras land har framkallat sådana känslor i kroppen att de kände sig tvungna att gå till attack. Det är synd och skam att folk fördömde dem istället för att ta dem till sina hjärtan och hjälpa dem över sina destruktiva känslor. De mådde uppenbart inte bra och borde fått vård.......

Låter som Dan Eliasson
Citera
2021-03-07, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge

Lite roligt faktiskt att du verkar vara Miljöpartist.
Jag vet att det gör ont när era pojkvänner ställer till det för sig men dessa dåd är ej ok i Sverige.
Hälsa Hirvonen.
Citera
2021-03-07, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontravibrationer
Jag kan bara hålla med.

Vilka attackerade de med järnrör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in