Citat:
Det går inte att låta bli att dra paralleller till Anton Lundin och skolmorden i Trollhättan. Kan någon hitta ett enda citat där det hävdas att hans offer befann sig på fel plats vid fel tillfälle?Det finns ytterligare aspekter med detta "fel plats vid fel tillfälle"-mörkande som absolut att värda att ta i beaktande i detta fall:
Följande är från den Det goda samhällets-artikel som du länkar till:
(min fetning)
Det är inte så noga med offren så länge offren är svenskar.
Ingen tror väl på allvar att polis och övriga myndigheter hade uttryckt sig på detta vis om de sju "slumpvist" attackerade männen hade varit säg muslimer, judar eller homosexuella?
Varför behandlas vi svenskar som andra klassens medborgare i vårt eget land?!!
Följande är från den Det goda samhällets-artikel som du länkar till:
(min fetning)
Det är inte så noga med offren så länge offren är svenskar.
Ingen tror väl på allvar att polis och övriga myndigheter hade uttryckt sig på detta vis om de sju "slumpvist" attackerade männen hade varit säg muslimer, judar eller homosexuella?
Varför behandlas vi svenskar som andra klassens medborgare i vårt eget land?!!
Som någon slags bevis för att hans offer var utvalda har det påpekats att han inte attackerade några svenskar. Åsikter likt detta: http://johanoberg.se/trollhattemorden-och-normalisering-av-rasim/
Nu vet jag inte hur det ser ut just i Vetlanda, men vad jag sett av andra svenska småstäder så under tidig eftermiddag kryllar centrum av invandrare. Fanns det ingen invandrare att attackera i Vetlanda?
Om jag förstått det rätt så attackerade gärningsmannen enbart äldre svenska män. Det tyder på ett medvetet urval. Svenska just för att de är svenska, äldre för att minska risken för en allvarlig motattack. (Fast å andra sidan, kl 3 en vardagseftermiddag befinner sig de flesta yngre och medelålders svenska män sig på sitt arbete.)