2021-03-07, 20:51
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Jag är nyfiken på i vilket skick dessa andra jämförelseobjekt är i. Kan inte du kolla upp det, så att vi ser att de är likvärdiga med den standard som Esbs fastighet är i?
Det står här i.
https://www.docdroid.net/3kCLqn4/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-43-pdf#page=12
Det säljs inte mycket hus i området.
I de sommarstuge områden jag känner till är det inte ovanligt att husen säljs inom familjen. Barn tar över föräldrars hus och läser ut ett syskon.
Jag vet ju inte hur det ser ut i just detta område.
Jag tycker bara att det är konstigt att stugor mellan Stockholm och Uppsala är billigare än stugor vid insjön där jag bor, ca 30 mil från storstaden.
2021-03-07, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-Kint
Fråga. Säger värderingsprogrammet att 4:118 är värd 10,3 eller 11,8 Mkr idag?? Samma fastighet men 15 % skillnad?

Så här ser 23:1 ut. Ett av områdets vackraste hus med 68 meter strand 8000 m2 tomt och eget vatten. https://www.google.com/maps/@59.8409216,17.8725263,3a,37.7y,118.85h,83.8t/data=!3m6!1e1!3m4!1sXV1tOE6icg3dB_KHPNzdnQ!2e0!7i1 6384!8i8192

Varför har du inte med 4:18, 4:25 och 4:26???

Passar inte riktigt din agenda, eller?
ha intressant att du tar upp det fastighet 4:118 alltså det är ju Busch fastighet eller hennes ex nu då MEN 2006 var taxeringsvärdet för denna fastighet 3.007.000 kr och 10 år senare när Ebba äger fastigheten är taxeringsvärdet 2.371.000 SKATTESMITARE? är ju två hus på tomten så klart de vill ha ner skatten...har väl värderat ner det i skick totalt i fastighetsdeklarationen.... frågan är om de ens har med att det är två hus på tomten med det låga taxeringsvärdet.... uppdatering taxeringsvärdet på bostadsbyggnader på fastigheten ENDAST 136.000kr!! (2015 års taxering, de uppgifter som finns i värderingssystemet) så därav har du anledningen de har värderats olika också! i min begränsning tog jag endast med fastigheter med strandtomt, och valde även bort små fritidshus under 80 kvm. men visst kan jag ta med den med efter jag tittat mer nu. marielund 4:18 kommer inte med för den ligger inte som strandtomt. det går ju inte ens en väg ned till den 600 kvm lilla tomten. enligt karta ligger ju inte ens ngn byggnad där men troligen är det väl ngt litet skjul som kallas fritidshus eftersom det ändå annonserades ut som fritidshus men storlek på det lilla fritidshuset är oklart, tomten är dock 600 kvm och utan väg att ta sig dit på.
Senast redigerad av sandraso 2021-03-07 kl. 21:16.
2021-03-07, 20:53
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Här har det direkt ur hästen mun:
https://www.docdroid.net/k0ccf68/scan-pdf#page=17

Det är ju felaktigt som anges där vilket redan konstaterats, så jag är förvånad att du fortsätter att hävda det. Det framgår tydligt i Braattha förträffliga tidslinje några rader ner

"Det var senare typ 10 dagar enligt hans ångerbrev

https://imgur.com/a/sTKoLWR"
2021-03-07, 20:55
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Det var senare typ 10 dagar enligt hans ångerbrev

https://imgur.com/a/sTKoLWR

Förträfflig tidslinje det där. Stor eloge, Braattha!
2021-03-07, 20:59
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Det står här i.
https://www.docdroid.net/3kCLqn4/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-43-pdf#page=12
Det säljs inte mycket hus i området.
I de sommarstuge områden jag känner till är det inte ovanligt att husen säljs inom familjen. Barn tar över föräldrars hus och läser ut ett syskon.
Jag vet ju inte hur det ser ut i just detta område.
Jag tycker bara att det är konstigt att stugor mellan Stockholm och Uppsala är billigare än stugor vid insjön där jag bor, ca 30 mil från storstaden.

Tack för länken som innehåller en lista på jämförelseobjekt, men det står inte någonting om i vilket skick de var i jämföresle med Esbs fastighet, vilket var det jag frågade dig om, tyvärr.
2021-03-07, 21:09
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Varför telefonintervju efter Esbjörns utredning gjordes, hon skjutsade ju honom och var där.
Eller var det beställaren av utredningen som skjutsade dit och hem honom båda dagarna?
Två och en halv månad efteråt ringer Majkgård och gör om intervjun då hon varit för snäll?
Om Esbjörn bor i ett rum hos henne är hon den som ser och kan bedöma Esbjörn i hans vardag. Då kanske det faller sig ganska naturligt att hon är beställare, hennes bedömning är att vardagen fungerar dåligt.
Kanske det till och med har samband med försäljningen. Hon tycker verkligen inte att Esbjörn är i stånd att förstå innebörden av sitt beslut och att han blivet påverkad av Ebba. Självklart gör hon då vad hon kan för att stoppa köpet. För det är ju faktiskt så att om Påskriften på avtalet inte fanns, så skulle Ebba definitivt inte ha någon bättre rätt till huset. Även om det ligger bekvämt för henne.

Om jag ansåg att någon köpt min morbror stuga till ett för mig oskäligt lågt pris och jag visste att morbror var snurrig. Så skulle jag oxå vilja få kontraktet annullerat.

Men vad vet jag, jag säger inte att det har gått till så, jag säger att det kan ha gått till så.
2021-03-07, 21:23
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Tack för länken som innehåller en lista på jämförelseobjekt, men det står inte någonting om i vilket skick de var i jämföresle med Esbs fastighet, vilket var det jag frågade dig om, tyvärr.
Jag har aldrig varit i området, så det är svårt för mig att veta. Men lite om skicket på de andra fastigheterna tycker jag finns med i den mäklarbedömmningen.
2021-03-07, 21:28
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Förträfflig tidslinje det där. Stor eloge, Braattha!

Tack jag ska komplettera den med fler månader, finns det felaktigheter eller något som saknas tar jag gärna emot info.
2021-03-07, 21:29
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag har aldrig varit i området, så det är svårt för mig att veta. Men lite om skicket på de andra fastigheterna tycker jag finns med i den mäklarbedömmningen.

Tyvärr hittar jag inte ett ord som ens antyder något om hur skicket på jämförelseobjekten är i. Om du hittar något får du gärna visa vad som skrivs och var,
2021-03-07, 21:37
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Gick väl inte att vara utomhus med tanke på oväsendet från motorsågarna och röjmaskinerna. Måste ha skurit i honom när han blev vittne till det. Och helt oförberedd var han också.

Varför skulle det ha ”skurit i honom”? Han har ju bevisligen skitit fullständigt i fastigheten ända sedan han ärvde den för ca 10 år sedan. Precis som släkten i stort gjort i flera decennier...

Oförberedd var han inte heller. Han var glad som en speleman den dagen!
2021-03-07, 21:37
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Den stora Corona experten är Donald Trump, det bekräftas av kanske världens smartaste person, nämligen Donald Trump.
Missade GWs råd, kommer du ihåg var du snappade upp det?
Vassego. 4:30 in i inslaget.
https://www.tv4.se/artikel/6XRXiVP6VWaALlTT2HquFr/gw-om-busch-manga-undrar-vad-som-haende-med-det-kristna-budskapet
2021-03-07, 21:44
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Av nyfikenhet.

Menar du på allvar att ett parti som hållit sig kring fyra procent i 30 år, är den grundläggande orsaken till äldrevården?

Finns det inte andra partier med kring 96 procent sammanlagt under samma tid?
Inte då, ömmandet om äldre är politikerlögner för att locka till sig väljare. Det tydliggörs av jag-vill-ha-Ebbas överkörning av den gråtande gubben. Det är väl så att värnandet om våra äldre endast avser dom som inte kommer i vägen för Ebbas ego.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in