Citat:
Ursprungligen postat av
nova68
Varför telefonintervju efter Esbjörns utredning gjordes, hon skjutsade ju honom och var där.
Eller var det beställaren av utredningen som skjutsade dit och hem honom båda dagarna?
Två och en halv månad efteråt ringer Majkgård och gör om intervjun då hon varit för snäll?
Om Esbjörn bor i ett rum hos henne är hon den som ser och kan bedöma Esbjörn i hans vardag. Då kanske det faller sig ganska naturligt att hon är beställare, hennes bedömning är att vardagen fungerar dåligt.
Kanske det till och med har samband med försäljningen. Hon tycker verkligen inte att Esbjörn är i stånd att förstå innebörden av sitt beslut och att han blivet påverkad av Ebba. Självklart gör hon då vad hon kan för att stoppa köpet. För det är ju faktiskt så att om Påskriften på avtalet inte fanns, så skulle Ebba definitivt inte ha någon bättre rätt till huset. Även om det ligger bekvämt för henne.
Om jag ansåg att någon köpt min morbror stuga till ett för mig oskäligt lågt pris och jag visste att morbror var snurrig. Så skulle jag oxå vilja få kontraktet annullerat.
Men vad vet jag, jag säger inte att det har gått till så, jag säger att det kan ha gått till så.