Citat:
Nej, så länge du alltid byter ämne, ignorerar svara på argument eller låtsas som de inte existerar så kan du inte reda it ett skit Uven,
Väldigt synd om människor som dig som står still i skallen.
Citat:
Slump har givetvis inget med saken att göra.
Som sagt, ytterligare ett exempel på din debattteknik.
Citat:
Det är resultatet av konceptionsögonblicket som jag tjatar om - inte klockslaget. Resultatet är ett nytt liv, som vi har ansvar för.
Och ”resultatet” ligger fortsatt i en framtid, en framtid som även dina spermier kan äga om bara OM sker, ska vi därför tvinga DIG till ansvar över detta OM?
Eller nä just ja, du är ju nu bara intresserad av att tvinga kvinnor, när det gäller män så vore det ”vulgärt”.
Citat:
Det skall män helst göra, men hur det än faller sig så är det inte män som blir gravida. Detta är måhända ojättvist, men det är inte mäns fel - det är naturens ordning.
Så om män nu ”helst ska undvika sex” varför sitter du inte här och gnäller på mäns beteenden?
Och ja vad bekvämt, eller hur?
orsaka något som drabbar någon annan och sen skylla allt ansvar på den andra med motiveringen: det drabbar ju bara dig alltså behöver jag inte ta ansvar.
Det är samhällets ansvar att lägga lagar och krav på människor så att det blir så bra och jämlikt som möjligt för alla och då ingår rättvisetänk, konsekvensanalys och sunt förnuft
Och då behövs möjlighet att slippa oönskad befruktning, annars får vi som sagt allt dela ansvaret och kostnaderna för konsekvenserna av sex.
Den där gamla misogyna traditionen av att både ha kakan och äta den som många män gillar så mycket kan ni glömma.
Citat:
Män skall åläggas betydande ansvar - men inte på det sätt Du föreslår, av skäl som jag redogjort utförligt för ett flertal gånger.
Nej du har mest blurrat bort ännet.
Och uppvisat förvirrad logik, vilket jag har påvisat regelbundet.
1. Mänskligheten har inte råd med abortförbud, planeten klarar inte än mer befolkningsexpansion.
2. Och enligt din egen filosof Kant, så ska man skapa lagar och moral som kan bli allmängiltiga, remember?
3. Tvinga människor föda barn, som en eller två föräldrar inte vill eller kan ta hand om är direkt idioti och förödande för barns säkerhet och samhällets tillit.
Så är man verkligen mån om barns trygghet och rött att slippa lidande så är aborträtt en garant.
4. Konsekvenserna av abortförbud i världen är heller inte någon ökad
nativitet, utan enkom kvinnligt lidande, desperation, skadade och tom döda kvinnor.
5. Och sist men inte minst.
Aborterna i Sverige gäller främst embryon före vecka 9, det är mycket långt ifrån något ”barn” , inte ens ett foster. Att fortsätta och fasta pm ”baaarn” början pratar om embryon är fan under all kritik.
Där några av argumenten som du inte har något svar på, ständigt försöker ignorera och blurra bort.
Så långe du gör det går set inte få ”rätt” i en debatt.
Strix, allt du gjort genom hela diskussionen är att hitta på nya sätt att inveckla processen för att komma till exakt samma slutpunkt.