2021-03-07, 20:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Av-Rasen-Blatte
Susannas agerande kan vara försvarligt, ja t.o.m. empatiskt, om hon spelar upp feministkonflikten för att undanhålla en potentiellt sårande sanning om det verkliga skälet till att hon inte tycker om Johan. Han kanske luktar illa, eller vad vet jag.
Nej, verkligen inte. Då hade hon väl kunnat säga att hon inte tänder på honom utan att gå in på detaljer. Att hon känner som för en bror eller vän. Jag ser ingen orsak till att hon ska trycka fram en konflikt kring hans, helt normala som det verkar, åsikter. Jag tror bara att hon är ultra-på-tå när det gäller feminism, av någon anledning. Jag har kommit i kontakt med såna människor förr. De tycker själva att de är woke och medvetna, alla normala tycker att de är extremt skitnödiga. Jag stämmer in i kören: Fly Grävis, fly!
Citera
2021-03-07, 20:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Elak-gubbe
Jag tror att gräv-Johan är bra för henne han är utrustad med ett tålamod som undergräver (kunde inte låta bli) de flesta åsikter Susanna lär nog lugna ner sig när hon märker att hon inte kan dansa tango själv.
Jag tror tvärtom, Susanna behöver ha ordentligt mothugg om hon ska kunna vakna upp och bli en normal människa. Inte mothugg som i gap och skrik, utan som i ordentligt intelligent ifrågasättande som lämnar henne svarslös.
Citera
2021-03-07, 20:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Nästa gång jag är i Stockholm ska jag stå till vänster på pin kiv. Är mycket väl medveten om hur man bör göra men det är ju så töntigt. Spara 10 sek på att rusa i rulltrappan? Att bo i Sthlm måste vara som att dö en smula.
När man bor i en storstad med mycket folk lär man sig att hitta sätt så att "sammanboendet" flyter smidigt. Bor man i en håla där det max finns tre pers samtidigt i hela "centrumkärnan" (=torget med pizzerian, begravningsbyrån och arbetsförmedlingen) så behövs inte sånt.
Citera
2021-03-07, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
När man bor i en storstad med mycket folk lär man sig att hitta sätt så att "sammanboendet" flyter smidigt. Bor man i en håla där det max finns tre pers samtidigt i hela "centrumkärnan" (=torget med pizzerian, begravningsbyrån och arbetsförmedlingen) så behövs inte sånt.

Äh. Jag bor i Uppsala. Är i Stockholm rätt ofta. Har till och med pendlat och jobbat i Stockholm i perioder. Tycker bara det är så skitnödigt det där med rulltrappan. Är nog bara inflyttade som tycker det är superviktigt.
Citera
2021-03-07, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Haha gubbe much?! Så rädd o gubbig! Så otroligt ignorant att klanka ner på feminismen bara för en tjej hostar ur sig en löjlig kommentar. Herreguuuud vad vi kvinnor skulle få klaaaaga om vi skulle reagera lika hårt på vad män kläcker för "smarta" kommentarer dagligen(och vissa sk "kvinnor" tydligen). Men du "kvinna" som ej är feminist, flytta till afganistan eller kanske saudi, där kan de trycka ner dig ordentligt och få tyst på dig. Härligt va. Goals.
Vad har du tagit?
Citera
2021-03-07, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exade
Ingen gubbe nej, inte för att det hade varit något negativt.. vad som hade varit förolämpande hade varit om jag tänkte som dig, det är inte pga. en kommentar man ''klankar'' ned på feminismen.. det är för att det är ett destruktivt tankesätt på alla sätt och vis, som skapar klyftor mellan män och kvinna om du inte förstått det ännu. Det finns starka kvinnor, som förtjänar folks respekt.. sen finns det kvinnor som skyller allt på ''priviligierade vita män'' och tror sig vara starka kvinnor men som i realiteten inte skulle klara sig själva 1 sekund utan andra som höll med hela tiden och förstärkte deras världsbild.
Det är väl onödigt att hon flyttar till Afghanistan, När ni feminister ändå vill ta hit hela tredje världens befolkning
Aja, sa att jag inte skulle slösa mer tid på dig.. men denna gången menar jag det. Hoppas verkligen att du kommer mogna med ålder. Lycka till.
Pinsamt att Susanna inte fattar att det är hon själv som är den mest privilegierade.
Citera
2021-03-07, 20:49
Avslutad
Citat:
Äh. Jag bor i Uppsala. Är i Stockholm rätt ofta. Har till och med pendlat och jobbat i Stockholm i perioder. Tycker bara det är så skitnödigt det där med rulltrappan. Är nog bara inflyttade som tycker det är superviktigt.
Superviktigt? Det stör om man har bråttom till ett byte. Viktigare än så är det inte, men det kan förstås vara irriterande om man ska med ett tåg eller buss som inte går så ofta. Ska man hämta på dagis vill man inte missa sin anslutning.

Många lantisar har mycket åsikter om Stockholms kollektivtrafik, det är som att jag skulle börja ha åsikter om snöskoterleder. Så jävla dumt, med andra ord. (Jag har förstås inga åsikter om snöskoterleder, jag inser att det inte är min sak att tycka om det.)
Citera
2021-03-07, 20:59
Medlem
Citat:
Jag tror tvärtom, Susanna behöver ha ordentligt mothugg om hon ska kunna vakna upp och bli en normal människa. Inte mothugg som i gap och skrik, utan som i ordentligt intelligent ifrågasättande som lämnar henne svarslös.
Tyvärr är hennes typ immun mot sunt förnuft och oförmögen till att ta in andras argument...
Citera
2021-03-07, 21:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av johanjohan71
Tyvärr är hennes typ immun mot sunt förnuft och oförmögen till att ta in andras argument...
Det är svårt och det går inte fort. Men jag känner till exempel på folk som vaknat upp ur både feminist- och vänstervanföreställningar.
Citera
2021-03-07, 22:26
Medlem
Citat:
Nästa gång jag är i Stockholm ska jag stå till vänster på pin kiv. Är mycket väl medveten om hur man bör göra men det är ju så töntigt. Spara 10 sek på att rusa i rulltrappan? Att bo i Sthlm måste vara som att dö en smula.
Mjo, det handlar ju mer om att man vill hinna med en tunnelbana eller tåg, och slippa vänta 10min liksom. Är väl inte så konstigt om vissa vill komma hem för liksom.

När Kalle-Kaviar inte kunde prata om döden överhuvudtaget så sjönk han ju lite och det känns som början på spricka i det perfekta förhållandet.

Jag tror mest på feminist-grävis-paret, de kan nog utvecklas lite tillsammans och växa tillsammans i sitt förhållande.
Citera
2021-03-07, 22:34
Medlem
Citat:
Det var lite så jag tänkte, jag hade en rabiat feministkärring på jobbet som jag tröttnade på och sa ifrån vänligt men bestämt. Jag använde enbart fakta och ifrågasatte hennes psuedovetenskap om alla män det hela slutade med att det blev lugnare vid fikabordet.
Citera
2021-03-07, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Haha gubbe much?! Så rädd o gubbig! Så otroligt ignorant att klanka ner på feminismen bara för en tjej hostar ur sig en löjlig kommentar. Herreguuuud vad vi kvinnor skulle få klaaaaga om vi skulle reagera lika hårt på vad män kläcker för "smarta" kommentarer dagligen(och vissa sk "kvinnor" tydligen). Men du "kvinna" som ej är feminist, flytta till afganistan eller kanske saudi, där kan de trycka ner dig ordentligt och få tyst på dig. Härligt va. Goals.
Gnäller gör ni redan men det är dags att ni får möta motstånd för jag anser att er smekmånad är över med ert fjantiga "vi är såååååå duktiga", mycket snack och lite verkstad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in