2021-03-06, 22:56
Medlem
Jag gick tillbaka i avsnittet för att förstå uppståndelsen kring Susanna och Johan. Susanna säger att hon i sina tidigare boenden hade fler prylar ståendes framme. Johan undrar om hon inte har något emot att städa. Var det allt?

Jag tycker att Johan på ett fint sätt speglar Susanna i samtalet genom att visa att han har hört henne, och förstått vad hon har sagt. Dessutom visar han på intresse och nyfikenhet med en initierad följdfråga. Allt detta är exempel på egenskaper/färdigheter/handlingar som är viktiga i en långvarig parrelation. Föredömligt agerat, men det är inte här som skon klämmer.

Susanna har redan dömt ut Johan av andra skäl som hon inte vill vidkännas. Därför plockar hon fram den konfliktsökande sidan av sig själv som effektivt slår sönder varje möjlighet till fortsatt relation. Det har uppenbarligen lyckats. Grattis!
Citera
2021-03-06, 23:03
Medlem
majkenofdooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rellebelle
Någon som märkte susannas tavla av 'starka kvinnor'? haha ja jävlar michelle obama och lara croft och jk rowling och allt mellan himmel och jord. Enda som fattades var Margaret Thatcher. hahahaha så typiskt socionomfeminist på något sätt. haha!

Tror du den producerades innan jk rowling började vädra åsikten om transar inte var riktiga kvinnor. Från hyllad i kretsen till person non agrata på en twitterkommentar

Stör mig inte på att man är feminist eller dylikt, folk får tycka vad de vill. Men man måste ha förståelse för att andra tycker annorlunda. "Du vet inte vad kvinnor varit med om", nä men vet du vad man som man uppväxt på landsbygden är med om? Inte för det är speciellt jävligt, men det är det inte vara vit medelklass kvinna heller. Folk borde chilla ner lite, sluta lägga sån jävla värdering i vad andra människor tycker. Är de snälla och beter sig som folk så ska det väl vara nog? Sen har alla sidor man stör sig på, dessa får man bara hantera...
Citera
2021-03-06, 23:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Av-Rasen-Blatte
Jag gick tillbaka i avsnittet för att förstå uppståndelsen kring Susanna och Johan. Susanna säger att hon i sina tidigare boenden hade fler prylar ståendes framme. Johan undrar om hon inte har något emot att städa. Var det allt?

Jag tycker att Johan på ett fint sätt speglar Susanna i samtalet genom att visa att han har hört henne, och förstått vad hon har sagt. Dessutom visar han på intresse och nyfikenhet med en initierad följdfråga. Allt detta är exempel på egenskaper/färdigheter/handlingar som är viktiga i en långvarig parrelation. Föredömligt agerat, men det är inte här som skon klämmer.

Susanna har redan dömt ut Johan av andra skäl som hon inte vill vidkännas. Därför plockar hon fram den konfliktsökande sidan av sig själv som effektivt slår sönder varje möjlighet till fortsatt relation. Det har uppenbarligen lyckats. Grattis!
Så tolkar jag också henne - hon vill ha nåt att skylla på när skogshuggaren som hon önskat sig inte var som hon tänkt sig.

Jag tycker så synd om de som blir matchade med människor som inte är redo för en relation. Fina människor som sökt till programmet för att finna kärleken och så blir de matchade med självupptagna bebisar som tror att världen kretsar kring dom. De kan inte att få en relation att funka överhuvudtaget, de har inte ens en aning om vad som krävs. Så bortkastad tid för dem som blir matchade med dessa vuxenbebisar.
Citera
2021-03-07, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Fast de allra flesta normala människor är ju inte sådana. Sofia kommer att lugna ner sig. Hon har ingen dålig attityd egentligen men har bara lärt sig hur hon ska vara och är en spegel av sitt umgänge. När hon träffar en man kommer hon att anpassa sig efter honom precis som hon anpassat sig till annat umgänge.

Den där Susanna däremot är ett hopplöst fall. Hon är helt borta och tror att alla ska anpassa sig efter henne samtidigt som hon inte är beredd att anpassa sig ett dugg själv. Måste vara omöjligt att som man vara lycklig med henne. Klockrent exempel på kvinna som inbillar sig att hon är stark, men i praktiken är så svag att det lindrigaste skämt får henne fullständigt ur balans.

Hon påminner om Elina ifjol men Susanna är om möjligt ännu värre. Än mer troligt att hon kommer att slåss mot väderkvarnar hela livet istället för att göra något vettigt av sitt liv.

Susanna ser onekligen bra ut så om hon haft en bra och varm personlighet hade hon varit stadgad med en bra man för länge sedan.
Nja, iom att nätdejting tagit över allt mer så sätter (främst kvinnor) långa kravlistor hur den potentiella partnern ska vara, eller använder man dejting som ett buffébord, nästa, nästa, nästa.. sett mer än min beskärda del av "tkr du blablabla behöver du inte skriva till mig". Sen när biologiska klockan tickat på tillräckligt nöjer sig ju de flesta iofs en "bra nog" partner, men anpassning av åsikter när man hittar en man tvekar jag på, kvinnor fortsätter luta mot vänster. Dock blir hycklandet desto större (och kaaanske erkännandet av problem i paradiset) med kids på plats där bostadsort och skolgång för lintottarna blir väldigt selektiv. Av ngn anledning fortsätter hyllandet av genuskritik och mångkultur i fb-flödet men inte i praktiken.

Alla ser väl tillräckligt bra ut, det är oftast inte där skon klämmer.. susanna hittar nog nån stadsbo till slut som hon får tvinga ut på landet.
Citera
2021-03-07, 00:10
Medlem
Susannas agerande kan vara försvarligt, ja t.o.m. empatiskt, om hon spelar upp feministkonflikten för att undanhålla en potentiellt sårande sanning om det verkliga skälet till att hon inte tycker om Johan. Han kanske luktar illa, eller vad vet jag.
Citera
2021-03-07, 00:37
Medlem
0Z8Ss avatar
Citat:
Susannas agerande kan vara försvarligt, ja t.o.m. empatiskt, om hon spelar upp feministkonflikten för att undanhålla en potentiellt sårande sanning om det verkliga skälet till att hon inte tycker om Johan. Han kanske luktar illa, eller vad vet jag.
Nja.. för enkelhetens skull skär jag bort den tesen med ockhams rakkniv. Jag tror snarare att det är så simpelt som att hon läst till socionom + följer prominenta insta-feminister.
Citera
2021-03-07, 09:14
Medlem
NiccoJs avatar
Hur många genusmedvetna feminist-skogshuggare har vi här i landet egentligen🤔
Grävis gör bäst i att visa henne raskt på porten, han kan nog erövra fitta på lugnare håll.
Citera
2021-03-07, 09:53
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Hur många genusmedvetna feminist-skogshuggare har vi här i landet egentligen🤔
Grävis gör bäst i att visa henne raskt på porten, han kan nog erövra fitta på lugnare håll.

Ja, säkert en hel del. Susannor har jag känt ett gäng genom åren och de har det gemensamt att de gått igenom 20, 30 och 40 utan en längre fungerande relation men enskilt kan ha haft hundra män. De är attraktiva, självgående, charmiga och . Här har flickan Susanna börjat stånga sig redan i vecka 1. Hon har redan fastnat i "vissa diskussioner" och får ont i magen för att han inte tycks bry sig och inte har tänkt på väsentliga saker. Hon har insikterna och sanningen, övriga skall upplysas. Får hålla med tidigare talare Fly grävis, fly!
Citera
2021-03-07, 09:58
Medlem
Citat:

Det är väl det gamla vanliga att det inte uppstod någon gnista när hon såg honom för många kvinnor är det viktigare än hur mannen är.

Sedan är många av deltagarna väldigt oerfarna, omogna och har förutfattade meningar som man har i deras ålder vilket jag också hade men några år senare inser man att man inte tog de bästa besluten och märkliga åsikter.
Citera
2021-03-07, 10:05
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elak-gubbe
Det är väl det gamla vanliga att det inte uppstod någon gnista när hon såg honom för många kvinnor är det viktigare än hur mannen är...

Jo, ju mer spark ju mindre bråk. Eller ju längre tid tar det tills det börjar.
Citera
2021-03-07, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majkenofdoom
Stör mig inte på att man är feminist eller dylikt, folk får tycka vad de vill. Men man måste ha förståelse för att andra tycker annorlunda. "Du vet inte vad kvinnor varit med om", nä men vet du vad man som man uppväxt på landsbygden är med om? Inte för det är speciellt jävligt, men det är det inte vara vit medelklass kvinna heller. Folk borde chilla ner lite, sluta lägga sån jävla värdering i vad andra människor tycker. Är de snälla och beter sig som folk så ska det väl vara nog? Sen har alla sidor man stör sig på, dessa får man bara hantera...

Bra skrivit och jag tycker likadant, men när man träffar människor med åsikter förväntar de sig att man skall med det samma ha samma åsikt. Det är typiskt svenskt ingår man inte i gruppen så är du våra motståndare oavsett vad du tycker, tråkigt.
Citera
2021-03-07, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Ja, säkert en hel del. Susannor har jag känt ett gäng genom åren och de har det gemensamt att de gått igenom 20, 30 och 40 utan en längre fungerande relation men enskilt kan ha haft hundra män. De är attraktiva, självgående, charmiga och . Här har flickan Susanna börjat stånga sig redan i vecka 1. Hon har redan fastnat i "vissa diskussioner" och får ont i magen för att han inte tycks bry sig och inte har tänkt på väsentliga saker. Hon har insikterna och sanningen, övriga skall upplysas. Får hålla med tidigare talare Fly grävis, fly!
Jag tror att gräv-Johan är bra för henne han är utrustad med ett tålamod som undergräver (kunde inte låta bli) de flesta åsikter Susanna lär nog lugna ner sig när hon märker att hon inte kan dansa tango själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in