Citat:
Ursprungligen postat av
avec
Fast de allra flesta normala människor är ju inte sådana. Sofia kommer att lugna ner sig. Hon har ingen dålig attityd egentligen men har bara lärt sig hur hon ska vara och är en spegel av sitt umgänge. När hon träffar en man kommer hon att anpassa sig efter honom precis som hon anpassat sig till annat umgänge.
Den där Susanna däremot är ett hopplöst fall. Hon är helt borta och tror att alla ska anpassa sig efter henne samtidigt som hon inte är beredd att anpassa sig ett dugg själv. Måste vara omöjligt att som man vara lycklig med henne. Klockrent exempel på kvinna som inbillar sig att hon är stark, men i praktiken är så svag att det lindrigaste skämt får henne fullständigt ur balans.
Hon påminner om Elina ifjol men Susanna är om möjligt ännu värre. Än mer troligt att hon kommer att slåss mot väderkvarnar hela livet istället för att göra något vettigt av sitt liv.
Susanna ser onekligen bra ut så om hon haft en bra och varm personlighet hade hon varit stadgad med en bra man för länge sedan.
Nja, iom att nätdejting tagit över allt mer så sätter (främst kvinnor) långa kravlistor hur den potentiella partnern ska vara, eller använder man dejting som ett buffébord, nästa, nästa, nästa.. sett mer än min beskärda del av "tkr du blablabla behöver du inte skriva till mig". Sen när biologiska klockan tickat på tillräckligt nöjer sig ju de flesta iofs en "bra nog" partner, men anpassning av åsikter när man hittar en man tvekar jag på, kvinnor fortsätter luta mot vänster. Dock blir hycklandet desto större (och kaaanske erkännandet av problem i paradiset) med kids på plats där bostadsort och skolgång för lintottarna blir väldigt selektiv. Av ngn anledning fortsätter hyllandet av genuskritik och mångkultur i fb-flödet men inte i praktiken.
Alla ser väl tillräckligt bra ut, det är oftast inte där skon klämmer.. susanna hittar nog nån stadsbo till slut som hon får tvinga ut på landet.