2021-03-07, 20:04
Medlem
V-Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
I Densians värdering står det på näst sista sidan.

Vi bedömer att försålda fastigheter med egen strand indikerar på ett marknadsvärde för värderingsobjektet i intervallet 4,5-5 miljoner kronor.

Jag har tidigare sagt att jag refererar till den högsta summan jag sett.

Ja, du refererar till den högsta summa du sett och du säger att grannfastigheten som gick för 7950 2011 är ett likadant hus som Ebbas men på mindre tomt.

Du har inte mycket koll du...

8000 med är mer än 3800

Här har du grannhuset: https://www.google.com/maps/@59.8409216,17.8725263,3a,37.7y,118.85h,83.8t/data=!3m6!1e1!3m4!1sXV1tOE6icg3dB_KHPNzdnQ!2e0!7i1 6384!8i8192

Hur ebbas hus ser ut framgår ju av Densias rapport och eftersom jag sett huset i verkligheten så vet jag att bilderna framställer bilder och tomt på ett förskönande sätt.
2021-03-07, 20:05
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Du skriver att KD är att anklagas för smittspridningen. Jag poängterade att fyra procent är 1/25-del.

Finns det inga andra partier som har utövat större inflytande under 10-20-30-90 års tid för äldrevården? Det finns partier som kanske har anledning att börja fundera på sitt ansvar under alla dessa år och vilka konsekvenser det har lett till.

Mötet skedde under en av de säkraste perioderna under det senaste pandemi-året, och Esb är vuxen nog att säkerställa sin egen säkerhet. Om han varit osäker kring avstånd i köket, så hade väl alla kunnat gått ut på trappen och skrivit på där? Att säga att det inte gick att läsa avtalet i kandelabrarnas sken kl 15 i augusti är ju bara märkligt.
Du lägger stor vikt vid procenten. Vad tycker du om lilla miljöpartiet. Har dom nån påverkan på politiken?

Hur var det med elen när avtalet skrevs där vid köksbordet. Var den påslagen?
2021-03-07, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Är du faktaresistent? Är det inget som fastnar i din skalle?

Om man är rädd om en äldre kulturmiljö ringer man definitivt inte Lasses kranbil för att ta ner träd. Man använder inte tunga fordon. Man anlitar en arborist som klättrar upp i trädet och tar ner de grenar som ska bort. Hela träd tas ner försiktigt med hjälp av rep, i sektioner. Allt sker med precision.

Man kör inte ner tomtmark med tunga fordom som förstör marken. Kranbilar kan jag tänka mig att en privatperson använder om träden står så att kranbilen inte behöver komma in på fastigheten. Då måste den ha en långpinne som kapar.
Det är inte en "äldre kulturmiljö"... Det är en misskött tomt.
Du har verkligen ingen aning om hur saker funkar va?
Om du kört nu vintern när det varit tjäle så hade du utan problem kunnat köra på tomten.
Det finns mer än en anledning till att man vill avverka på vintern - en är just tjälen för att minimera risken för körskador.
2021-03-07, 20:08
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Om vi sammanfattar vart den summan kom ifrån så var det MZ om jag ej mins fel och det var innan han sålde till EB,, huset har ju haft budgivare i 7 år innan hon dök upp enligt förundersökningen av trädfälningen.
Det var Binninge som blandade ihop detta.
Hur kommer det sig att han inte ville sälja till människor i sin omgivning som han känner? Varför föll han till föga för Ebba?
2021-03-07, 20:09
Medlem
V-Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
B-2645-05 Göta Hovrätt, dom mot Johann Binninge

https://anonfiles.com/J2w4reN0qe/B-2646-05_pdf. funkar f.n....

Uppenbart att "någon" städar, dessutom specifika dokument såsom Binninges bravad och Monicas "fullmakter" samt "godman". Då dom började med att ta bort facebook-inläggen där planen dryftades var dom alltså tvungna att städa efterkommande, ifall någon åklagare skulle bli nyfiken på deras cirkus.
Eftersom folk i systertråden börjat snoka mer ingående i Binninge-tråden där hans "sambo" kör med falsk namn, tror jag att vi har en kombo av Johan och Monica i farten.

Verkligen.... fräsch.... kille.... Fy fan. Jag hoppas han fick rejält med stryk och påsatt varje dag på kåken.
2021-03-07, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Alkohol kanske har ihjäl coronaviruset. Fråga Ebba.

Hoppas Esbjörn lystrade till GW's råd och sparkar Binninge.
Ja,han sa han var en sorglig skit
Undrar hur många ”advokatkompisar”som vill hänga med honom på krogen hädanefter..
2021-03-07, 20:12
Medlem
Citat:
Hur kommer det sig att han inte ville sälja till människor i sin omgivning som han känner? Varför föll han till föga för Ebba?

Har läst något om att en i närheten bjöd 2 miljoner vilket han tackade nej till.
Ebba bjöd "lite" mera.
2021-03-07, 20:13
Medlem
Xius avatar
Citat:
Du lägger stor vikt vid procenten. Vad tycker du om lilla miljöpartiet. Har dom nån påverkan på politiken?

Hur var det med elen när avtalet skrevs där vid köksbordet. Var den påslagen?

Hade elen varit ett problem för någon att läsa, så är jag övertygad om att de kunde varit vuxna nog att gå ut i solskenet kl 15 i augusti.
2021-03-07, 20:14
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ananias
Ja,han sa han var en sorglig skit
Undrar hur många ”advokatkompisar”som vill hänga med honom på krogen hädanefter..
Jag hoppas att hans offer befinner sig utomlands och slipper bli påmind om honom varje dag via pressen, nu, när alla vet Måste vara fruktansvärt.
2021-03-07, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
B-2645-05 Göta Hovrätt, dom mot Johann Binninge

https://anonfiles.com/J2w4reN0qe/B-2646-05_pdf. funkar f.n....

Uppenbart att "någon" städar, dessutom specifika dokument såsom Binninges bravad och Monicas "fullmakter" samt "godman". Då dom började med att ta bort facebook-inläggen där planen dryftades var dom alltså tvungna att städa efterkommande, ifall någon åklagare skulle bli nyfiken på deras cirkus.
Eftersom folk i systertråden börjat snoka mer ingående i Binninge-tråden där hans "sambo" kör med falsk namn, tror jag att vi har en kombo av Johan och Monica i farten.
Pedofilgängets trollfabrik

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/direktor-anklagas-styra-falsk-profil
2021-03-07, 20:16
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-Kint
Verkligen.... fräsch.... kille.... Fy fan. Jag hoppas han fick rejält med stryk och påsatt varje dag på kåken.

Han blev giftig först när ha slog ihop sig med den "stora strategen", hon som bara matar Esbjörn med utprintningar från"stoppa pressarna", och nu styr Monica att fixa in Esb på ett gruppboende. Här strategen själv med dottern som ska ta över "koncernen", varning för stark bild.....
https://ibb.co/CwrpC2h
2021-03-07, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Är du faktaresistent? Är det inget som fastnar i din skalle?

Om man är rädd om en äldre kulturmiljö ringer man definitivt inte Lasses kranbil för att ta ner träd. Man använder inte tunga fordon. Man anlitar en arborist som klättrar upp i trädet och tar ner de grenar som ska bort. Hela träd tas ner försiktigt med hjälp av rep, i sektioner. Allt sker med precision.

Man kör inte ner tomtmark med tunga fordom som förstör marken. Kranbilar kan jag tänka mig att en privatperson använder om träden står så att kranbilen inte behöver komma in på fastigheten. Då måste den ha en långpinne som kapar.

Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det är inte en "äldre kulturmiljö"... Det är en misskött tomt.
Du har verkligen ingen aning om hur saker funkar va?
Om du kört nu vintern när det varit tjäle så hade du utan problem kunnat köra på tomten.
Det finns mer än en anledning till att man vill avverka på vintern - en är just tjälen för att minimera risken för körskador.

Kan inte vara tyst.

Det är inte konstigt om folk missuppfattar det hela.
Tidningarnas skriverier.
Det startade med en släktgård och kulturmiljö.
I dag är det ett starkt försummat och eftersatt hus på en liten tomt utan ett V/A som fungerar. (kanske sommarvatten till toan) Ingen släktgård, inköpt nån gång på 40 talet har jag för mig, Esb kom dit som tonåring.
De bilder jag set har visat på hus i väldigt dåligt skick samt absolut inte någon trädgård att bevara utan snarare att fälla och röja för att kunna ta sig in till huset samt att inget träd rasar på huset.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in