2021-03-07, 17:10
Medlem
AreYouBacks avatar
Lyssnade på en Youtuber som påstår att GM inte fick flygbiljett för att hälsa på sin bror i Afghanistan. Blev vansinnig och gick till attack. https://youtu.be/BrjQee9yQsU

Killen har alltså familj i Afghanistan men bor i Sverige?
Citera
2021-03-07, 17:15
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Lyssnade på en Youtuber som påstår att GM inte fick flygbiljett för att hälsa på sin bror i Afghanistan. Blev vansinnig och gick till attack. https://youtu.be/BrjQee9yQsU

Killen har alltså familj i Afghanistan men bor i Sverige?

Jag har sett uppgifter om att han:

(1) ville återvandra permanent
(2) åka hem till familjen på semester

Detta är två olika uppgifter som gör skillnad i sammanhanget. Någon som vet hur det faktiskt förhåller sig?
Citera
2021-03-07, 17:20
Medlem
Malacodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Vidrigt hur ni hetsar mot Afghaner här i tråden. Som om att detta var det normala.

Detta var en extremt sällsynt händelse som orsakades av en person som troligen blivit traumatiserad sidan tidigare, kanske i sitt hemland eller via flashback som hetsar mot sådana som han.

Tar inte ifrån något av offrens rätt att ha fått sin säkerhet kränkt men att inte kunna se saker ifrån ett annat håll är tydligen extremhögerns stora problem.

Jag tycker synd om alla inblandade i det här.

Killen mår uppenbarligen inte bra och jag gissar på att han kommer få vård.

Breiviks attack på oskyldiga var också en extremt sällsynt händelse. Förtjänar han också att behandlas med silkesvantar?
Citera
2021-03-07, 17:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Breiviks attack på oskyldiga var också en extremt sällsynt händelse. Förtjänar han också att behandlas med silkesvantar?

Brukar inte svara på whataboutism.
Citera
2021-03-07, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Aluminiumindustri!
Har kanske missat, men: vilka reaktioner fick du från arbetsgivaren och omgivningen, om du nu uppgav dådet och islamisering som ett av skälen till att du sa upp dig? 😎😉antar att du hade ett annat jobb på lut...
All heder till dig, och lycka till!
Citera
2021-03-07, 17:40
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Som Vetlandabo måste jag bara skriva av mig lite och påpeka den stora ironin i att Vetlanda, som ligger i hjärtat av Småland och som är den region av alla regioner i Sverige som närmast kan beskrivas som motsvarigheten till USA:s bibelbälte, har ett så oändligt mycket större problem med muslimska extremister snarare än kristna extremister.

Skulle jag bränna en bibel utanför en av våra missionskyrkor respektive bära en t-shirt med en Muhammed-karikatyr på stan så inser ALLA vad som skulle vara det farligaste alternativet.

Attentatet fick mig bl.a. att säga upp mig från jobbet i Torsdags, då jag jobbar med flera muslimer och åtminstone en av dom är en uttalad islamist som stolt erkänt för mig att det är hans plikt som muslim att skära halsen av alla som vanhedrar profeten Muhammed (i höstas, i samband med mordet på Samuel Paty i Frankrike).
Jag är avlägset bekant med ett av offren, en äldre man som blev knivhuggen i halsen utanför Willys, och attentatet fick mig att sätta ned foten och omedelbart säga upp mig själv.

Alla svenskar förstår instinktivt hur livsfarligt det är att stöta sig med muslimer, och då vi på papperet lever i ett sekulärt samhälle kan jag bara konstatera att åtminstone Vetlanda har resignerat inför islams och muslimers våldskapital.

Vår inkompetenta statsministers ord att "...rädsla och skräck ska aldrig bli en del av vår vardag..." i samband med attentatet är fullkomligt verklighetsfrånvänt och ihåligt. I praktiken har vi nämligen redan böjt oss för en reaktionär religion, och det sekulära samhälle vi påstås leva i håller på att erodera sönder, och svenskar är så snälla och undergivna att vi bara accepterar det.

Jag tycker att det är vidrigt!

ett inlägg från verkligheten, mitt i all lögnaktig sörja som sossetrollen häver ur sig i tråden. läsvärt!
Citera
2021-03-07, 17:42
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Brukar inte svara på whataboutism.

Om flera svenskar hade åkt till Afghanistan och gjort samma sak så hade nog inte svenskar varit speciellt populära där heller. Det har ju hänt flera våldsdåd med afghaner inblandade.
Citera
2021-03-07, 17:55
Avslutad
Citat:
Som Vetlandabo måste jag bara skriva av mig lite och påpeka den stora ironin i att Vetlanda, som ligger i hjärtat av Småland och som är den region av alla regioner i Sverige som närmast kan beskrivas som motsvarigheten till USA:s bibelbälte, har ett så oändligt mycket större problem med muslimska extremister snarare än kristna extremister.

Tack för ett riktigt bra och läsvärt inlägg.

Citat:
Vidrigt hur ni hetsar mot Afghaner här i tråden. Som om att detta var det normala.

Detta var en extremt sällsynt händelse som orsakades av en person som troligen blivit traumatiserad sidan tidigare, kanske i sitt hemland eller via flashback som hetsar mot sådana som han.

Tar inte ifrån något av offrens rätt att ha fått sin säkerhet kränkt men att inte kunna se saker ifrån ett annat håll är tydligen extremhögerns stora problem.

Fan vad den här tråden förorenas av troll som försöker försvara vad som skett. Vete fan om jag sett det till denna grad förut, faktiskt.

Egentligen poänglöst att svara såna som dig, men för att göra ett undantag kan man ju påpeka att killen är en analfabet som inte kan svenska, så att han skulle ha radikaliserats genom flashback förefaller ju inte särskilt troligt, minst sagt.

Plus: "offrens rätt att ha fått sin säkerhet kränkt" Folk höggs i halsen med en jävla kniv, och du vill omskriva det som att någons "säkerhet" blivit "kränkt".

Vämjeligt, om det nu inte vore så genomskinligt att du inte ens tror på det du skriver.
Citera
2021-03-07, 18:00
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl

Fan vad den här tråden förorenas av troll som försöker försvara vad som skett. Vete fan om jag sett det till denna grad förut, faktiskt.

förklaring finnes här: (FB) Sossarna har egna trollfabriker enligt KD
Citera
2021-03-07, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Skendiskussion och dimridåer.

Poängen med hela min diskussion är individer som har fel i huvudet skall isoleras långt borta från allmänheten.

Mina argument:

* Vi kan i dagsläget inte bota fel i huvudet.
* Vi kan bara dämpa symptomen medelst psykofarmaka och/eller div. halvskumma behandlingsformer som inte är särskilt långt från kalla bad för hundra år sedan.
* Individen kan när som helst slarva med medicinen och få återfall.
* Den friska majoritetens välmående väger mångfallt tyngre än en enstaka sjuks välmående.

Om du vill fortsätta diskussionen så angrip mina argument, inget annat.

Har du inga motargument, så knip.

Mot detta ligger att även de sjuka faktiskt har vissa rättigheter. Vi har faktiskt idag en ganska ny bra lagstiftning som ger möjlighet att ha folk under tvångsvård fast de är hemma. Man kan då tvinga dem att ta emot nödvändig medicininering som håller de psykotiska symtomen borta.

Att bara säga att man skall hålla alla med psykossjukdom inspärrade för all framtid att man inte kan bota dem är du nog rätt ensam om. Att man skulle ha en hårdare och bättre dimensionerad verksamhet finns det säkert ett mycket större stöd för.
Citera
2021-03-07, 18:06
Medlem
Har man gjort någon medicinsk åldersbedömning av den knarkande, muslimske afghanen?

Han ser betydligt äldre ut än vad han utger sig för att vara.

Danska socialstyrelsen gick ju ut med att över 2 av 3 ensamkommande ljög om sin ålder. Lär knappast se bättre ut här i Sverige.
Citera
2021-03-07, 18:10
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny-JanObama
Mot detta ligger att även de sjuka faktiskt har vissa rättigheter. Vi har faktiskt idag en ganska ny bra lagstiftning som ger möjlighet att ha folk under tvångsvård fast de är hemma. Man kan då tvinga dem att ta emot nödvändig medicininering som håller de psykotiska symtomen borta.

Att bara säga att man skall hålla alla med psykossjukdom inspärrade för all framtid att man inte kan bota dem är du nog rätt ensam om. Att man skulle ha en hårdare och bättre dimensionerad verksamhet finns det säkert ett mycket större stöd för.

Man kan ju också hindra dem från att komma in i landet så kanske man spar några oskyldiga människoliv. Psykvård är ju inte heller något vi som litet land ska behöva försörja hela världens psyksjuka med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in