2021-03-07, 15:39
Medlem
timeistheseasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det är inte konspirationsteorier. Är dum, eller är du bara norrman?

Konrad Sundlo fanns, Quisling fanns, och norska ministrar har ägt laxodlingar.

Du kanske skulle ta en titt på vad ordet konspirationsteori egentligen betyder, eller sluta slänga dig med ord som du inte förstår.

Om något, skäms man som svensk för dig.

Att du tar upp Quisling när vi pratar vintersport säger en hel del
Citera
2021-03-07, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Du skulle höra hur det faktiskt låter när "Svennebanan" sitter i soffan. Många avgudar norrmännen.
Knappast. På anonyma forum som här på Flahsback så får man den gemene mans egentliga åsikter.
Men jag gillar det, extremt underhållande att se folk bryta ihop mentalt och all logik försvinner så fort en norsk syns på TV rutan.
Citera
2021-03-07, 15:40
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Trodde detta va klassisk stil i dag. Ja tycker mig se ganska många skateskär på slutet.
Ska man ignorera reglerna så kan man gärna lika skita i att åka klassiskt.
Det var ännu värre igår. FIS har rätt mycket hemläxa att göra kring regler/regeltolkningar. Både vad gäller spårval och vad gäller hur man får skejta i klassisk stil.
Sen är det värt att kommentera att när Kläbo kommer fram och klappar om Bolshunov är det inte självklart att det är något Bolshunov uppskattar och frågan är om Kläbo gör det av skuldkänslor (Kläbo ser allt annat än lycklig ut efter segern, ju mer jag tittar på incidenten ju mindre självklart är det hur man borde döma).
Blommans kommenterande är dock helgens bottennapp.
Citera
Medlem
Fabulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Här kan man se upploppet igen mellan Klaebo vs Bolshunov, döm själva

https://streamable.com/0jvv9r

Helt unødvendig av Bols.
Han forsøkte å gjøre akkurat det samme som Mäki gjorde. Det er en forbannet uting jeg ikke vil se uansett hva løperen heter. Det er overhodet ikke synd på russeren. Han tapte sølvet med dette.
Citera
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweti
Spelar ingen roll vad du syftar på, du har fel ändå.

Du är pinsam nu
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johl
Det fanns inget spår utanför ryssen, trots det försökte norrsken tränga sig förbi. Solklar diskning på norsken
Det är inte så att ryssen försöker stänga till på yttersidan, men misslyckas och bryter staven i stället?
Citera
Medlem
Uppenbart varför Kläbo inte avgjorde i sista sprintbacken. Bollen hade bättre glid och skulle ha kommit in på upploppet med högre fart.
Citera
2021-03-07, 15:42
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drini
Jag tycker att Bolshunov är först in på upploppet och väljer spår. När Kläbo inser att han inte har någon ytter kvar att gå på försöker han ändå tränga sig in utanför spåret där det inte finns någon plats.

Kläbo kommer då omedvetet åt Bolshunovs arm vilket leder till att Bollen sätter sin stav mellan sina egna ben.

Helt klart trist som fan men jag tycker inte det är bollens fel, vad ska han göra? han försöker bara skapa fart och välja det bästa spåret när han är först.

Det kan ju inte vara någon stängning om man är först in på upploppet.

Väldigt trist slut på en rolig femmil och jag tycker att svenskarna gjorde bättre ifrån sig än vad jag hoppades på. Bådar ändå lite gott inför framtiden.

Precis
Konstigt spårval av 2an Kläbo
Han får ta ett annat spår
när 1an valt sitt
Citera
Medlem
katws avatar
Vore ju värre om gaphalsen Iversen skulle få guldet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabulator
Helt unødvendig av Bols.
Han forsøkte å gjøre akkurat det samme som Mäki gjorde. Det er en forbannet uting jeg ikke vil se uansett hva løperen heter. Det er overhodet ikke synd på russeren. Han tapte sølvet med dette.
Synd att inte Bolshunov tog det. Hade varit en mycket värdig vinnare.
Dopinggänget vill ingen se på pallen.
Citera
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabulator
Helt unødvendig av Bols.

Kan tycka att det är juryn man har att beskylla i första hand. Det var ett stort felbeslut att inte diska Mäki, och eftersom man tog det beslutet öppnar det ju upp för andra att åka på samma fula sätt som Mäki gjorde. Nu var det Bolshunov gjorde inte lika grovt, så han bör inte bli diskad oavsett, men det är en annan femma...
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timeistheseason
Att du tar upp Quisling när vi pratar vintersport säger en hel del

Vad det säger är att du inte har något problem med hans beteende, liksom du inte har något problem med något annat som Norge gör.

Det var bra att du inte skrev mer om konspirationsteorier. Nu vet vi att din språkliga förmåga är bristfällig och att du accepterar det.

Vi får nog fortsätta skämmas lite över dig. Quisling är nämligen inte i ropet längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in