2021-03-07, 16:00
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selamo
Tar ovanligt lång tid att ta detta jurybeslut!

Annars brukar ju ett avgörande komma ganska snabbt.

Nja, ibland kommer beslut som sedan ändras flera gånger.

Grunden till detta är otydligehetn hos FIS angående regler. Det är uppenbart att Bolsjunov satsade allt på att vara först in på upploppet och sedan försökte göra en Mäki (med stöd från de idiotiska FIS-reglerna).

FIS måste ändra detta rent galna sätt att se på hur åkare ska förhålla sig till varandra på upploppet. Ingen åkare ska kunna stänga andra eller att ha rätt till att ta en annans spår bara för att man råkar ligga några centimeter före. Mäki borde ha diskvalificerats i Lahti.
Senast redigerad av HerrGickhan 2021-03-07 kl. 16:02.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Fredriksson tycker att det är ett konstigt spårval av Bollen. Jag tycker det är ett konstigt argument.
Förstår inte heller det. Iversen som är långt bakom driver också ut på ett liknande sätt mot samma spår som Bollen.
Citera
Medlem
Scalpings avatar
Så bryter de för skidskytte när man vill veta hur det blev.. nötter!
Citera
Medlem
Ny runde inn til jury.
Citera
2021-03-07, 16:01
Medlem
timeistheseasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det är upp till dig.

Vad jag visade var bara att det inte är konspirationsteorier.

Nu har du haft fel fyra gånger på raken och fortsätter hissa din naziflagga.

Är norrbaggen så djupt i dig att du tappat all förmåga att avgöra vad som är rätt och fel.

Och det är ju inte bara Johaug, utan också diverse andra indicier.

Du får ta på dig dumstruten och inse att ingen skäms. Man skäms bara över att det finns människor som du. Det är inget du kommer att kunna ändra på, och det är dags att inse det.

Men snälla du, att Johaug blev dömd pågrund av en inkompotent landslagsläkare där hon fick i sig en extremt liten mängd anabola steroider igenom en läppsalva är ingen evidens för att det ska pågå systematiskt fusk i norska landslaget. Du lägger det hela på en absurd nivå och skämmer ut dig.
Citera
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Inte framåtböjda?

Jo
Citera
Medlem
Är beredd att hålla med om Blomman.
Det måste väl finnas någon annan person i landet som klarar av det jobbet mer än Blomman?
Jag vet inte hur länge han har varit med..men det måste vara mera än tjugo år.

Jag skulle efter denna långa tidsperiod uppskatta att höra NÅGON annan..men Blomman sitter väl på SVT vis på livstid tyvärr.
Citera
Medlem
selamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Fredriksson tycker att det är ett konstigt spårval av Bollen. Jag tycker det är ett konstigt argument.

Om man är aningen före, och har konkurrenten snett bakom på sin högersida, får man då välja det högraste spåret? Känns som det görs bara för att stänga Kläbo.

Men jag vet inte... juryn får döma.
Citera
2021-03-07, 16:02
Medlem
Han blir diskad. Vafan
Citera
Medlem
Drinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Bollen brøt egen stav.
Det var Kläbo som puttade in den mellan benen. Tydligt på svts repris bilder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Är beredd att hålla med om Blomman.
Det måste väl finnas någon annan person i landet som klarar av det jobbet mer än Blomman?
Jag vet inte hur länge han har varit med..men det måste vara mera än tjugo år.

Jag skulle efter denna långa tidsperiod uppskatta att höra NÅGON annan..men Blomman sitter väl på SVT vis på livstid tyvärr.

Blomman är folkkär och dessutom extremt kunnig. Varför ändra på ett vinnande koncept?
Citera
Medlem
Discgears avatar
Det enda juryn behöver titta på, och ryssarna överklaga, är det febrila skejtandet av både Iversen och Kläbo på och inför upploppet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in