Citat:
Tycker inte man har parkerat bussen på det sätt som Mou gjorde med laget under Ole. Man har beroende på var motståndare varit antingen haft en hög intensiv press eller när den inte fungerat haft bra täckning bakåt. Poängmässigt kanske det ser sämre ut än under Jose men spelmässigt är det helt annorlunda. Det börjar även komma ljusglimtar i anfallsspelet även mot lag som står lägre men är man lite realistisk så inser man att det kommer komma i omgångar innan man är där man vill vara.Tycker du det är rätt av Ole att spela som ni gör mot topplagen, ligga lågt och hoppas en kontring fixar målet? Ni var ju t.ex. närmast segern mot LFC senast i fråga om chanser men Alisson räddade poängen. Spelmässigt bjöd United inte direkt upp till dans dock, bara ett lag som ville spela fotboll.
Som United-supporter hade jag haft högre önskemål på mitt lag, jag hade önskat att man försökte spela sitt eget spel istället för att spela destruktivt och reaktivt. Det finns ju kvalitet i truppen. Sen är frågan om man som United-supporter tänker ett steg i taget (det kommer), bara är nöjd med läget i tabellen, eller önskar att Ole vågade släppa på tyglarna redan nu?
Som United-supporter hade jag haft högre önskemål på mitt lag, jag hade önskat att man försökte spela sitt eget spel istället för att spela destruktivt och reaktivt. Det finns ju kvalitet i truppen. Sen är frågan om man som United-supporter tänker ett steg i taget (det kommer), bara är nöjd med läget i tabellen, eller önskar att Ole vågade släppa på tyglarna redan nu?
Tar vi matchen senast så har United två riktigt bra lägen som går utanför, för 8v sedan satt de bollarna. Där har du den stora skillnaden. Att medias hets med VAR även börjar ge utslag (3 solklara straffar i tre matcher som ändras med VAR och två gånger där motståndare med armarn i ansikte drar sig förbi som är helt ok plötsligt) är ju med rätt monumentala.
En annan sak som någon redan varit inne på, det saknas vissa pusselbitar. Ja, det finns mycket kvalite i truppen och det är därför man blev 3a ifjor och ligger 2a nu.
Men, Pogba är Pogba - han kan vara nästintill osynlig 10v i rad. Får däremot säga att innan den senaste skadan så gjorde han det bra.
Martial, står oftast helt stilla med rygg mot mål och tittar.
Innermittfältet med antingen McTominay-Fred-Matic, det är för långsamt. De två förstnämda så är det i princip bara McTominay som försöker slå passningar GENOM motståndarna. De andra två spelar sidled eller bak till CB's 98% av gångerna. Det fungerar om man vill spela av tiden men inte med 0-0 eller 0-1.
Mittbackar, VNL/Maguire/Bailly. Var för sig med en Rio/VvD/Cannavaro etc bredvid sig så hade de presterat bättre. Tillsammans så nej. De är dugliga och ok men det vinner inte titlar.
Jag håller dock med om att ibland är man alldeles för trögstartade och ser inspirationslösa ut och detta lägger jag på coach-staben.