2021-03-07, 12:22
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hon betalade ett marknadsmässigt pris för ett hus.
Du tycker inte du förenklar "fastighetsbråket"?
2021-03-07, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
det är ju precis just DET som folk ifrågasätter inte huruvida själva fysiska avtalet är korrekt eller inte. Det är ingen som ifrågasätter att själva det fysiska avtalet inte är korrekt, utan processen för att få underskriften, avsaknad av anhörig till Esbjörn, avsaknad av en närvarande mäklare som tar på sig ansvar för uppdraget etc.
Finns det något som talar för att Esbjörn har hindrats från att anlita mäklare eller ha med en anhörig när han kom för att skriva under avtalet?
2021-03-07, 12:23
Medlem
Citat:
jag vill minnas 4,6 +- 400.000 kr kanske ngn vet var man kan finna värderingen i tråden?
https://www.docdroid.net/3kCLqn4/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-43-pdf
2021-03-07, 12:24
Medlem
Citat:
det är ju precis just DET som folk ifrågasätter inte huruvida själva fysiska avtalet är korrekt eller inte. Det är ingen som ifrågasätter att själva det fysiska avtalet inte är korrekt, utan processen för att få underskriften, avsaknad av anhörig till Esbjörn, avsaknad av en närvarande mäklare som tar på sig ansvar för uppdraget etc.
Fast "folks" åsikt är ofta inte värd ett skit - det är ju bara läsa här...
Domstolen har däremot redan accepterat att kontraktet är giltigt - vi är alltså långt förbi den punkten. Domstolen har dessutom hela tiden utgått från det och det man ska pröva är varför Esbjörn inte fullgjort sina åtagande. Detta hade inte gått att pröva om man inte haft som utgångspunkt att kontraktet är giltigt.
2021-03-07, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Du tycker inte du förenklar "fastighetsbråket"?
Tvisten handlar om Esbjörns vägran att fullfölja ett ingånget avtal. Det är egentligen inte så krångligt. Att en del sedan tycker att man även ska diskutera skicket på farstukvisten eller hur tjocka träd som fällts spelar egentligen ingen roll.
2021-03-07, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Var har du funnit den uppgiften att han bor tillsammans med yngre man kvinna? och NÄR fann du dessa upgifter?

Det hittar man på mrkoll eller ratsit, där vi alla finns reggade med bostad, hur länge bott där, samt hur många fordon, ägande av företag, styrelseuppdrag, antal hundar, kvm yta i boendet mm mm
2021-03-07, 12:35
Medlem
Citat:
https://www.docdroid.net/3kCLqn4/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-43-pdf
ok ett bedömt marknadsvärde på 4,6 miljoner.

Man gör även bedömningen att renovering för 2,5-3 miljoner och i den kostnaden ingår röjning och iordningställande av tomten så har man ett hus och fastighet i mkt gott skick som är värt runt 8 miljoner.
Det är ju ingen dålig affär för Ebba om hon då lägger 6,4-6,9 miljoner (priset till Ebsjörn + bedömda kostnader att få hela fastigheten i mkt gott skick) är det värt runt 8 milj sen. så där har hon redan gjort ett klipp på runt 1,6 miljoner på bara ngr månader genom att köpa fastigheten och renovera den, ett renoveringsarbete hon bedömde inte skulle ta mer än ett par månader, inte illa!
Senast redigerad av sandraso 2021-03-07 kl. 12:42.
2021-03-07, 12:38
Medlem
Vi kanske alla borde tänka på att inte skriva ut namnen på de inblandade även fast deras namn synts i media bland annat.

Jag har precis nu, helt rätteligen blivit anmäld för att jag skrivit ut någons namn.
Det namn som har nämnts ett otal gånger i denna tråden så jag blev förvånad.
Men rätt ska vara rätt.

Försvinner jag nu så vet ni varför
2021-03-07, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Vi kanske alla borde tänka på att inte skriva ut namnen på de inblandade även fast deras namn synts i media bland annat.

Jag har precis nu, helt rätteligen blivit anmäld för att jag skrivit ut någons namn.
Det namn som har nämnts ett otal gånger i denna tråden så jag blev förvånad.
Men rätt ska vara rätt.

Försvinner jag nu så vet ni varför
det var för att du påstod att jag var en av de inblandade. men det var inte jag som anmälde jag fick också en granskning på mig bara för att jag svarade på ditt påstående att jag var en viss person.
2021-03-07, 12:42
Medlem
Citat:
ok ett bedömt marknadsvärde på 4,6 miljoner.

Man gör även bedömningen att renovering för 2,5-3 miljoner och i den kostnaden ingår röjning och iordningställande av tomten så har man ett hus och fastighet i mkt gott skick som är värt runt 8 miljoner.
Det är ju ingen dålig affär för Ebba om hon då lägger 6,4-6,9 miljoner (priset till Ebsjörn + bedömda kostnader att få hela fastigheten i mkt gott skick) är det värt runt 8 milj sen. så där har hon redan gjort ett klipp på runt 1,6 miljoner på bara ngr månader genom att köpa fastigheten och renovera den, ett renoveringsarbete hon bedömde inte skulle ta mer än ett par månader, inte illa!
Det är ganska självklart att värdet på en fastighet stiger om man renoverar huset och gör i ordning tomten. Det var förmodligen inte ett färdigrenoverat hus hon förväntade sig på ett par månader, tror du det?

Hon har tänkt bo i huset, den dagen hon säljer det så kan man säga om hon har gjort ett klipp eller inte. Generellt har fastighetspriserna stigit under lång tid i Sverige så många har tjänat bra på sitt boende. Men det är iofs ingen naturlag att det måste vara på det sättet.

Jag har förstått att hon söker ett boende, inte att hon har tänkt börja extraknäcka med att köpa och renovera hus till försäljning.
2021-03-07, 12:44
Medlem
Citat:
Det är ganska självklart att värdet på en fastighet stiger om man renoverar huset och gör i ordning tomten. Det var förmodligen inte ett färdigrenoverat hus hon förväntade sig på ett par månader, tror du det?

Hon har tänkt bo i huset, den dagen hon säljer det så kan man säga om hon har gjort ett klipp eller inte. Generellt har fastighetspriserna stigit under lång tid i Sverige så många har tjänat bra på sitt boende. Men det är iofs ingen naturlag att det måste vara på det sättet.

Jag har förstått att hon söker ett boende, inte att hon har tänkt börja extraknäcka med att köpa och renovera hus till försäljning.
men med den slutsatsen så kan vi nog konstatera att det är ett klipp hon har gjort. att säga något annat är ren lögn. Hur många som ens köper fastigheter på spekulation i syfte att renovera och sedan sälja kan ens göra dessa vinster på så kort tid?
2021-03-07, 12:46
Medlem
Citat:
det var för att du påstod att jag var en av de inblandade. men det var inte jag som anmälde jag fick också en granskning på mig bara för att jag svarade på ditt påstående att jag var en viss person.

Det sa jag ju med smileys bakom och som ett skämt och du tog det som ett skämt också med smileys.
Ruskar på mitt blonda huvud
Nää, kan inte bara vara det?? Måste vara att jag har haft med ett visst namn i mina inlägg, vilket jag sett i över 800 inlägg tidigare.

Och visst ska vi inte nämna namn men jag trodde det var så välkända namn då de finns överallt i inläggen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in