2021-03-07, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
SPA-badet betalades i januari -18. Det finns inget SPA på polisens bilder i FUP och vid tiden för mordet fanns inte utbyggnaden från altanen där badet är placerat idag. Firman som badet köptes ifrån ägs av den Pett*r som mailar till SD kl 23.04 under mordkvällen. SPA-företaget får inte de bästa kundomdömena eftersom 52% graderar "Mycket dålig" Exempel: https://se.trustpilot.com/reviews/5f200c491a5a6907a4750b78

Jag har funderat på var SPA-badet kan ha stått innan mordet och kommer fram till att det möjligen stod på altanen längst till höger intill husväggen innan det flyttas till den nya och utbyggda altandelen under hösten -18.

Om det betalades 2018, kan polaren inte rimligtvis flyttat det 2017..
Citera
2021-03-07, 10:42
Medlem
Citat:
SPA-badet betalades i januari -18. Det finns inget SPA på polisens bilder i FUP och vid tiden för mordet fanns inte utbyggnaden från altanen där badet är placerat idag. Firman som badet köptes ifrån ägs av den Pett*r som mailar till SD kl 23.04 under mordkvällen. SPA-företaget får inte de bästa kundomdömena eftersom 52% graderar "Mycket dålig" Exempel: https://se.trustpilot.com/reviews/5f200c491a5a6907a4750b78

Jag har funderat på var SPA-badet kan ha stått innan mordet och kommer fram till att det möjligen stod på altanen längst till höger intill husväggen innan det flyttas till den nya och utbyggda altandelen under hösten -18.

Under mordkvällen? Ett av SDs "måsten"? Känns inte bra i magen.
Citera
2021-03-07, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Dömdes inte JJ rätt nyligen för något brott? Men om han har något med detta fall att göra är inget som har framkommit. Han är väl med i ett av alla vittnesförhör (på ljudbandl) man kan lyssna på hos jonehrson.se? Om jag inte missminner mig. Kan dock inte kolla det själv just nu.
Nej han är inte inblandad, om han vore inblandad så vore jag inte förvånad.
Konstig umgängeskrets.
PW även vidnamn Mossb*rg och Amz*ll.
19770306
Citera
2021-03-07, 10:55
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam

Är det betalat kontant? Det kanske betalades på faktura? 30 dagar? 3 månader? Det finns ju många sådana erbjudande.
Citera
2021-03-07, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Är det betalat kontant? Det kanske betalades på faktura? 30 dagar? 3 månader? Det finns ju många sådana erbjudande.
Det kan vara svårt med när var och hur
Citera
2021-03-07, 11:00
Medlem
Citat:
Vet du mer om det?

Du får lyssna på ljudbandet.
Senast redigerad av zilvereko 2021-03-07 kl. 11:30.
Citera
2021-03-07, 11:01
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det spelar väl ingen roll.
Läs tidigare inlägg.

Sammanfattning:
PW påstår att den flyttades 2017 och SD säger 2018.
Bilder visar att den inte var flyttad sommaren 2018.
Finns det någon orsak till att PW säger fel eller har han bara dåligt minne?
Citera
2021-03-07, 11:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Kontentan blir i alla fall att poliskompisen som uppgav att den flyttades 2017 lämnade fel info.
Ett litet misstag här och ett där, kan vara misstag eller kan vara medvetet.
Problemet som jag ser det är att det finns alldeles för många sådana små misstag, men inga direkt allvarliga.

Honan är nog den som grävde mest i det där. Tyvärr minns jag inte alla vändor och vad man kom fram till.

Badtunnan kan ha flyttats flera gånger, den senaste i samband med att en poolterass byggdes?

Man får lyssna noga på TRs förhöret, för att höra om PW sa slutet på 2018 eller om det var NA som refererat fel.

I förhör under utredningen nämner PW HT-17 och som jag minns min snabbspolning av TRs förhör så kan det varit jan- 18, dvs före mordet.

Man ska inte glömma att förhören i TR är flera år efter mordet och det är fler vittnen som blandar ihop årtalen. De behöver lite hjälp på traven för att minnas. Det kan bli tankefel.

Men visst, om man får frågan (vilket han inte fick vad jag minns) flyttade du badtunnan före eller efter mordet, då kanske den bilden skulle klarna.

Nu minns jag inte riktigt vad fokus var för åklagaren när hon frågade PW. Kan det ha varit dels utebelysningen och dels på vilken nivå PW kände SD?

Vet inte om jag hinner lyssna igen på förhöret med PW.

Helt klart är ändå att SD och PW har haft kontakt efter mordet. Vem som har tagit kontakt? Känns mest som SD. Minns också att @EnGodTanke nämnde att någon sett SD prata med en polis efter mordet och att stämningen dem emellan hade varit god. De hade skrattat och sett glada ut (fritt ur minnet), vilket fick EGT att tänka att en polis som pratar och skrattar med den misstänkte inte kan tro att SD är skyldig.

Ur förhör med PW:
A 151/135 ff

Som polis borde PW känna att SD tar kontakt med honom på olämpligt sätt. SD pratar ju om saker som har direkt med mordet att göra, även om kontakten ser ut att vara av särskilda skäl:
- första gången för att förklara att han var oskyldig och för att fråga om de ska ha fortsatt vänskap, ha varandra kvar som fb- vänner
- andra gången skickar S bilder på grävmaskin
- tredje gången bilder på Telegram på ett flyfält för modellflygplan
- fjärde gången frågor om kopplingsschema för belysning, men samtidga uttalanden från SDs frustration om utredningen, ondgörande över en person (!) som inte lämnar ut skor (skumt hur han vet namnet på personen?).
Här borde väl PW känna att SD går över gränser som PW måste tydligt klargöra att de inte kan varken prata om eller att det olämpliga att de ens har kontakt efter mordet?

För mig känns det solklart att PW tagit ställning för att SD är oskyldig!
Han kan nog bara inte tro att han är en mördare. Men som polis inblandad i ärendet, ska han hålla sig på mer än en armlängds avstånd från SD, även om jag tror att PW varit så ärlig som man kan vara genom att berätta om allt det här. Han har lagt korten på bordet.

SD känns ju tydligt manipulativ, genom det sätt han kontaktar PW, hur han fräckt nämner personer i utredningen (L*sa (hon vet vad jag gör, semester), L*otta) som att de vore personer som PW och han känner gemensamt. Sååå manipulativt, för att sedan glida in på utredningen.
Senast redigerad av notknapparen 2021-03-07 kl. 11:55.
Citera
2021-03-07, 11:12
Medlem
Citat:

Jag misstänker att SPA-badet inte blev inkopplat och nyttjat förrän efter mordet på LW.
SD berättade inte att det kunde finnas blod från LW i den och i FUP har de väl inte stått något om kontroll av avlopp från den. Iof blev den städad vid den stora städdagen men det kan ha varit en urtorkning även om den inte var inkopplad.
Citera
2021-03-07, 11:15
Medlem
Honan6s avatar
Citat:

Kanske badet först installerades hösten -17 och flyttades till altanutbyggnaden hösten -18? Det som inte låter bra i rättssalen är att PW får en svävande röst när han svarar på frågan om när han hjälpte till med att flytta på det.

De som har badat i SD:s SPA måste ha varit fullt synliga för grannar och förbipasserande efter det kom på nuvarande plats höst/vinter -18. Personligen skulle jag nog välja en mer insynsskyddad plats, men SD verkar ju gilla att visa upp sig och dela med sig av sina upplevelser.
Citera
2021-03-07, 11:24
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Kanske badet först installerades hösten -17 och flyttades till altanutbyggnaden hösten -18? Det som inte låter bra i rättssalen är att PW får en svävande röst när han svarar på frågan om när han hjälpte till med att flytta på det.

De som har badat i SD:s SPA måste ha varit fullt synliga för grannar och förbipasserande efter det kom på nuvarande plats höst/vinter -18. Personligen skulle jag nog välja en mer insynsskyddad plats, men SD verkar ju gilla att visa upp sig och dela med sig av sina upplevelser.

Man kan bada sent och släcka fasadbelysningen (berättar HD i förhör. Det minns hon att man kan göra.)
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-03-07 kl. 11:28.
Citera
2021-03-07, 11:25
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det spelar väl ingen roll.
Läs tidigare inlägg.

Sammanfattning:
PW påstår att den flyttades 2017 och SD säger 2018.
Bilder visar att den inte var flyttad sommaren 2018.
Finns det någon orsak till att PW säger fel eller har han bara dåligt minne?

Här har du ett tidigare inlägg att läsa.

Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Att det pågått länge gör det inte mer sant. Jag trodde att jag ev. hade missat något eftersom jag inte hade lyssnat på det förhöret, men nu tycker jag att hela den diskussionen är totalt orelevant. Det finns väl inget konstigt med vittnesmålet? Han säger, som sagt, både i polisförhöret (2018-10-02) och senare i TR att badtunnan kom på plats hösten 2017. Och att han och ett par andra badade i den "ett par veckor" därefter. Han får frågan om badet kan ha ägt rum i januari 2018 och bekräftar att de nog kan ha varit så. Både placeringen av badtunnan och det efterföljandet badet har ju skett månader innan L*na mördas så alla konstiga teorier om att han ska ha hjälpt till med att gömma mordvapnet under badtunnan verkar helt orealistiska. Dom som vill kan ju fortsätta att spekulera, men till vilken nytta? Det verkar lika givande som diskussionen att SD skulle ha murat in mordvapnet i J*rrys trappa - INNAN - L*ena blev mördad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in