2021-03-07, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
Jag antar att polisen har egna verktyg för att kolla felaktigt beteende
Så jag anser att det vore väldigt fel att kolla upp poliser, vad det än gäller.
Något genomsyrar LenaW/StefanD fallet, vad det är vet jag inte än..
Skulle inte bli förvånad om Jörgen Jansson var inblandad och vän till SD.

SD beklagar sig för någon och får det att låta som att han är fruktansvärt i kläm ("utpressad") och får hjälp av någon? Är det en gångbar teori som ger enbart mindre besudlingar, bl a i plösen på skorna?
Citera
2021-03-07, 09:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Tack för att du klargör.
Här är ett av de inlägg som handlar om badtunnan och när den flyttades.
Jag tror att någon senare hänvisade till foton, google eller något annat för att visa att tunnan inte var flyttad före mordet men hittar inte mer just nu.
Någon som vet VART tunnan stod från början?
Citera
2021-03-07, 09:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
SD beklagar sig för någon och får det att låta som att han är fruktansvärt i kläm ("utpressad") och får hjälp av någon? Är det en gångbar teori som ger enbart mindre besudlingar, bl a i plösen på skorna?
Gällande skorna så var det kraftig reagens med förprövningsmedel under skosnörena, även under skorna. Mer än att det skulle runnit från ett sår på steffes ben 2017,
Citera
2021-03-07, 09:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jag tror inte att grannarna var så nedlåtande. SD och polisbekantingen, ja, men de flesta normala beter sig inte så. Övriga manliga vänner tror jag var högst normala.
När jag tänker efter så undrar jag starkt om ens SD skulle uttrycka sig så. HD ligger närmare till hands.
Fast han sa i rätten att han uttryckt sig nedlåtande, citerat från en film, mot Lena " kinesh*ra"
Citera
2021-03-07, 09:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Tack för att du klargör.
Jag tror att någon senare hänvisade till foton, google eller något annat för att visa att tunnan inte var flyttad före mordet men hittar inte mer just nu.

Ja, det har varit mycket diskussioner och förvirring runt badtunnan/poolen:

Och här är ett citat från NA:

Från NA:
"Målsägarbiträdet ställer nu frågor kring var 45-åringens pool var placerad och om den har flyttats på. 45-åringen berättar att han flyttade poolen i slutet av 2018."

https://www.flashback.org/sp72185926

Sedan såg vi också att från FUP A 157B/249 ser man en bild på SDs hus från norra sidan och där finns ingen badtunna synlig 16 maj.

Medan från Google maps syns en utbyggnad med badtunna ståendes utifrån själva den inglasade verandan.

Förvirrande.
Citera
2021-03-07, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Fast han sa i rätten att han uttryckt sig nedlåtande, citerat från en film, mot Lena " kinesh*ra"

Ja det stämmer. Skulle han också sprida det andra uttrycket? Vet ej men kan PW ha myntat ordet på egen hand?
Citera
2021-03-07, 10:05
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Tack för att du klargör.

SPA-badet betalades i januari -18. Det finns inget SPA på polisens bilder i FUP och vid tiden för mordet fanns inte utbyggnaden från altanen där badet är placerat idag. Firman som badet köptes ifrån ägs av den Pett*r som mailar till SD kl 23.04 under mordkvällen. SPA-företaget får inte de bästa kundomdömena eftersom 52% graderar "Mycket dålig" Exempel: https://se.trustpilot.com/reviews/5f200c491a5a6907a4750b78

Jag har funderat på var SPA-badet kan ha stått innan mordet och kommer fram till att det möjligen stod på altanen längst till höger intill husväggen innan det flyttas till den nya och utbyggda altandelen under hösten -18.
Citera
2021-03-07, 10:10
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det har varit mycket diskussioner och förvirring runt badtunnan/poolen:

Och här är ett citat från NA:

Från NA:
"Målsägarbiträdet ställer nu frågor kring var 45-åringens pool var placerad och om den har flyttats på. 45-åringen berättar att han flyttade poolen i slutet av 2018."

https://www.flashback.org/sp72185926

Sedan såg vi också att från FUP A 157B/249 ser man en bild på SDs hus från norra sidan och där finns ingen badtunna synlig 16 maj.

Medan från Google maps syns en utbyggnad med badtunna ståendes utifrån själva den inglasade verandan.

Förvirrande.
Kontentan blir i alla fall att poliskompisen som uppgav att den flyttades 2017 lämnade fel info.
Ett litet misstag här och ett där, kan vara misstag eller kan vara medvetet.
Problemet som jag ser det är att det finns alldeles för många sådana små misstag, men inga direkt allvarliga.
Citera
2021-03-07, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Frågan var vad grannarna kan ha sett. De kan ha sett LW och SD i soffan. Och börjat kalla henne för porrpastorn.

Citat:
Tack för att du klargör.

Datumet badtunnan flyttades är rätt viktigt. Tänker på att det kan finnas något intressant i marken där den står nu.
Citera
2021-03-07, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
Jag antar att polisen har egna verktyg för att kolla felaktigt beteende
Så jag anser att det vore väldigt fel att kolla upp poliser, vad det än gäller.
Något genomsyrar LenaW/StefanD fallet, vad det är vet jag inte än..
Skulle inte bli förvånad om Jörgen Jansson var inblandad och vän till SD.

Dömdes inte JJ rätt nyligen för något brott? Men om han har något med detta fall att göra är inget som har framkommit. Han är väl med i ett av alla vittnesförhör (på ljudbandl) man kan lyssna på hos jonehrson.se? Om jag inte missminner mig. Kan dock inte kolla det själv just nu.
Senast redigerad av zilvereko 2021-03-07 kl. 10:27.
Citera
2021-03-07, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Dömdes inte JJ rätt nyligen för något brott? Men om han har något med detta fall att göra är inget som har framkommit. Han är väl med i ett av alla vittnesförhör (på ljudbandl) man kan lyssna på hos jonehrson.se? Om jag inte missminner mig. Kan dock inte kolla det själv just nu.
Vet du mer om det?
Citera
2021-03-07, 10:38
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Tänker du kanske på Jörg*n Johans*on?
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-03-07 kl. 10:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in