2021-03-07, 07:48
Medlem
Han som hittade kvarlevorna höll också på att trilla i fällan. Man kan ju undra hur många gånger det varit nära att folk trillat ner där!
Särskilt om det nu hänt två personer nära varandra i tiden såvida det nu är DA man hittat.

När de nu ska identifiera personen, tänk om det trillat ut två underkäkar ur säcken eller tre fötter. Hur som helst,Jag tror inte det är DA.

På den första av bilderna som elektrikern från Polen hade tagit, är det på den man högt upp till vänster ser grottöppningen/skrevan? Bilden är bortagen ur länken nedan men backar man ett steg så finns den i artikelns rubrik.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/M3E68J/han-hittade-kvarlevorna-i-nationalparken
Citera
2021-03-07, 07:50
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Med risk för att bli bortmodererad, så förstår jag inte intresset för denna tråd.

En kille har försvunnit. Han är militär. Han återfinns inte.

Sen hittar man mänskliga kvarlevor som kan vara militären. Men kvarlevorna är inte identifierade.

Och...?

Är du med på skillnaden i att Orvar, pensionär 79 försvinner och hittas dagen därpå i sommarstugan avliden av naturlig orsak. Och att en person som är "odödlig" Deniz, Officer, 31 försvinner och möjligen hittas död i en bergsskreva? Det första exemplet är enligt mig helt ointressant.

Jag följde bara sporadiskt tråden i början, för så intressant tycker jag heller inte det är. Men jag tror det är Deniz som hittats då jag menar bilden som publicerats på skorna ser äkta ut.
Citera
2021-03-07, 07:57
Medlem
Jag har haft många teorier om vem det är...men vet en enstöring som bor i den skogen.och när han fick veta att MISSING People skulle härja runt där.så kanske han valde att försöka gömma sig i den lilla grottan .det är en svensk kille
Citera
2021-03-07, 07:58
Medlem
Han ska ha haft ett par ljusblå Salming Enroute 2 modell 2018 enligt sökgruppen på facebook.
Sök på modellen.
Kolla undersidan på modellens sula.
Jämför med sko-bilden från skrevan..
Senast redigerad av katthane 2021-03-07 kl. 08:04. Anledning: Felskrivning
Citera
2021-03-07, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katthane
Han ska ha haft ett par ljusblå Salming Enroute 2 modell 2018 enligt sökgruppen på facebook.
Sök på modellen.
Problemet är väl bara att bilden kommer från en person som samtidigt påstår sig ha sett Deniz kidnappad i en brun Volvo, påstå att polisen ligger bakom försvinnandet och se hemliga paralleller till Pongo och de 101 dalmatinerna. Han har också googlat vilken skomodell det rör sig om och därför är den den sulan och ingen annan som syns på bilden. Att det är rätt sko är alltså på inget sätt ett bevis för att bilden är äkta.
Citera
2021-03-07, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katthane
Sök på modellen.

Japp, och hur lätt är det att plantera sådana skor bredvid kroppen om man vill att den döda mannen ska se ut att vara DA? Tänk om skorna saknar DA's DNA! Var det för arbetsamt att sätta skorna på den döda kroppen? Var det t.o.m. fel stl? 😅 (raljerar liksom)

Att utredningen är tyst om identiteten kan vara för att det är DA - mördad? - eller annan person - mördad!
Förklarar lååååång tystnad, iallafall för mig.
Citera
2021-03-07, 09:33
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Att utredningen är tyst om identiteten kan vara för att det är DA - mördad? - eller annan person - mördad!

Precis, det kan omöjligen vara så enkelt att man bara inte fått provsvar på DNA-testet ännu
Citera
2021-03-07, 09:37
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Lite som att go down the Internet rabbit hole.
Konspirationsteoretiker deluxe.

Han vet vem som
mördade Palme. Polisen ligger bakom Ardas försvinnande. Det är ingen hejd på galenskaperna.

Borde finnas en varningstriangel på hans kanal.

Jag brukar undvika fejjan avsiktligt. Många orsaker. Nej. Jag menar tråden om Denniz Arda som ligger först under "Äldre än en vecka". Den vilade visst i går kväll, sent. I dag är den tillbaks igen.
Citera
2021-03-07, 09:41
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Japp, och hur lätt är det att plantera sådana skor bredvid kroppen om man vill att den döda mannen ska se ut att vara DA? Tänk om skorna saknar DA's DNA! Var det för arbetsamt att sätta skorna på den döda kroppen? Var det t.o.m. fel stl? 😅 (raljerar liksom)

Vad är omöjligt?

Finns ingen tidstämpel på det beskurna sko-fotot

Polisen släppte avspärrningarna kl 15 i tisdags och lämnade platsen

Någon som är tillräckligt störd, fixerad vid fallet, och uppmärksamhetskåt kan ha fått tag på likadana skor och arreangerar bilder i grottan, fotograferar den och langar upp bilden här. Alternavt har tagit foto av klippskrevan/grottan och med hjälp av bildredigering klipp o klistrat dit skon, flera bilder på sulan finns online.

Jag säger inte att detta gjorts. Bara att ingenting är omöjligt
Citera
2021-03-07, 09:46
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Jag brukar undvika fejjan avsiktligt. Många orsaker. Nej. Jag menar tråden om Denniz Arda som ligger först under "Äldre än en vecka". Den vilade visst i går kväll, sent. I dag är den tillbaks igen.

Märkte jag inget av då jag läste och skrev i dessa båda trådar samtidigt under hela dan och kvällen, till i natt. Det brukar dessutom vara en hänglåsikon på låst tråd.
Citera
2021-03-07, 10:03
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vad är omöjligt?

Finns ingen tidstämpel på det beskurna sko-fotot

Polisen släppte avspärrningarna kl 15 i tisdags och lämnade platsen

Någon som är tillräckligt störd, fixerad vid fallet, och uppmärksamhetskåt kan ha fått tag på likadana skor och arreangerar bilder i grottan, fotograferar den och langar upp bilden här. Alternavt har tagit foto av klippskrevan/grottan och med hjälp av bildredigering klipp o klistrat dit skon, flera bilder på sulan finns online.

Jag säger inte att detta gjorts. Bara att ingenting är omöjligt
Det är det mest troliga, speciellt när man ser vem postaren är.
På bilden syns skorna.
Den som hittade kvarlevorna såg först benen (kanske var det också fötterna, med skor).
Benen syns inte alls till på fotot så för mej är det typiskt fake.

Dessutom tvivlar jag på att upphittaren skulle ha delat ett foto med någon okänd person.
Citera
2021-03-07, 10:11
Medlem
Imorgon eller tisdag får vi nog svar.vem det är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här