Jag har skrivit om det förhöret förut. Citerar det för dom som inte kan/vill ladda ner fup.
Citat:
Ja jösses en film på det hade varit klart sevärd. Där sitter Karin och tror hon går säker och så kommer det att encron är knäckt... RIDÅ En av de mest tillfredställande FU jag läst. I synnerhet när Karin konfronteras med uppgifterna från Encrochat.
Då börjar hon gapa om hur inkompetenta förhörsledarna är och drar alla möjliga hot om både det ena och det andra.
Det ögonblicket på film hade varit ljuvligt.
Då börjar hon gapa om hur inkompetenta förhörsledarna är och drar alla möjliga hot om både det ena och det andra.
Det ögonblicket på film hade varit ljuvligt.
Citat:
I förhöret är hon tyken, förhörsledaren är usel, åklagaren ska söka nytt jobb osv.
Inte ett ord om sjukdom, hjärnblödningar eller svårt att minnas. Hon vill inte svara.
I rätten är hon helt annorlunda och gråter krokodiltårar lite då och då och är så mild och tycker synd om Cecilia och försöker svara på allt men minns för det mesta inget eller så minns hon fel.
Dom som inte vet hör en snurrig människa och har inte sett den andra sidan av Karin.
Skulle hon visa den i rätten så blev nog bilden av henne klarare.
I rätten är det bara ett beräknande spel från Karins sida.
Det förhöret som finns i aktbilaga 370 från sidan 312 är intressant.
https://docdro.id/5rCHmec
Karin hatar förhörsledaren och åklagaren.
Det är en ren njutning att läsa det förhöret när Karin är inträngd i ett hörn
Speciellt dom här meningarna är en njutning i förhöret.
Karin: Jag har haft tålamod med dig så, så länge…
FL: Det är ömsesidigt, Karin.
I förhöret 28 sep 2020 får Karin veta att Encro Chat är knäckt, att det finns inspelade samtal mellan henne och andra och mycket mer. Karin är körd.
Förhörsledaren läser upp vad han har och Karin bryter in med sånt här...
Karin: Nähä, därför så…
… det är därför jag säger till dig nu att det är… det är när… det är en förundersökning som innehåller så mycket och många övertramp, så att du ska…
… du ska inte prata in olika sammanfattande analyser och så vidare av… och få det och låta som fakta som inte finns.
Nej. Så…
… tänk på vad du säger.
Förhörsledaren ställer frågor till Karin och hon svarar...
… Jag säger ingenting.
… Jag har inte tänkt svara.
För… för du håller ju på obstruerar hela den här förundersökningen hela tiden med diverse olika… när kameran… och det här är avstängt, så håller du på före och efter med olika saker.
Så säg mig, varför jag ska svara på en enda fråga som du ställer?
För du är frukt…
Ja. Du är fruktansvärt, inte bara oförskämd när den där är av, utan… och du… vid flera tillfällen så ljuger du rakt upp mig i ansiktet, och…
Förhörsledaren, FL, fortsätter och Karin blir mer och mer irriterad och förbannad.
FL: Nu går jag vidare med förhöret, Karin, så kan du få lämna dina omdömen om mig vid ett
senare tillfälle, för det har inte heller med förhöret att göra.
Karin: Nej. Och jag tror att andra, när den här förundersökningen kommer granskas, kommer ha
väldigt, väldigt många synpunkter på hur du har hanterat det här, väldigt många.
FL: Det är dom välkomna att ha synpunkter på. Jag tänker…
Karin: Mm, till exempel din chef.
Karin kör sin vanliga stil, orkar inte.
Karin: Nej, men jag orkar inte lyssna på det här.
FL: Du säger så här: Listen, I am here…
Karin: Nej, men snälla, jag orkar…
FL: Nu gör jag det här på…
Karin: … inte.
FL: … mitt sätt, Karin.
Här är Karin riktigt trängd
FL: För och sammanfatta lite. Du skriver att du har tänkt att Luigj ska komma och sen lämna en kort men mycket viktig information till Micke. "Till vår vän". "Our friend". Att det inte är farligt för Luigj själv, men att det är riskabelt att prata om det på telefon, att du tror att du är buggad, eller avlyssnad, som man får förstå det. Att åklagaren är farlig. Att polisen sannolikt vet var…
Karin vill inte svara men så kommer det.
Karin: Jag kan lämna en kommentar, och det är att nu har jag absolut ingenting ÖVERHUVUDTAGET, med versaler, med åklagarens gärningsbeskrivning att göra ÖVERHUVUDTAGET.
FL: Mm. Varför nämner du åklagaren i det här meddelandet då?
Karin vill inte svara men går till angrepp på åklagaren. Han bör söka nytt jobb.
Karin: Åklagaren är ju faktiskt… och visat än mer prov på det med… Ja, för jag antar att åklagaren har godkänt den utskickade förundersökningen, som är en fullständig… ett…
FL: Mm. Vem är det som har skrivit meddelandet då, om det inte är du? Eller är det du som
har skrivit det?
Karin: Så att… den som har skrivit det här, "Åklagaren is too dangerous". Han är… han är så omdömeslös så att… ja han… jag anser att han är farlig…
FL: Är det du som har skrivit…
Karin: … i sitt arbete som…
FL: … meddelandet?
Karin: … åklagare.
FL: Är det du som har skrivit meddelandet?
Karin: Jag anser… på så sätt anser jag att Lucas Eriksson borde se sig om efter ett nytt jobb i framtiden.
FL: Är det du som har skrivit meddelandet, Karin?
Karin: Jag tror att han behöver göra det, för…
FL: Hörde du frågan?
Karin: … andras skull.
Nu angriper Karin förhörsledaren.
Karin: Jag har sagt till dig att mitt tålamod med, främst med dig, har… jag har försökt ha tålamod med ditt sätt att totalt missköta den här utredningen. Och det… du fick en liten chans till nu när du kom klockan ett, och även det förstörde du helt och hållet.
Karin: Så… jag kommer inte svara på en enda fråga som du ställer, varken nu eller någonsin.
FL: Okej. Då vet jag det. Då fortsätter jag och läsa ett annat meddelande.
Karin: Jag har ingen som helst respekt för dig i ditt yrke.
FL: Det behöver du inte ha heller.
Karin: Nej, jag vet att jag inte behöver ha det, och du behöver inte tala om för mig vad jag behöver och inte behöver.
FL: Nej, då kanske vi kan hålla oss till frågor och svar här.
Karin: Mm. Och då kanske…
FL: Jag ska läsa upp ett till meddelande, också skrivet på engelska. 1.Do you know if he still
has company when he goes out?
Karin: Och det är extra allvarligt att du ljuger så otroligt mycket när kameran är avstängd.
Karin fortsätter i samma stil, vill inte svara. Förhörsledare fortsätter att läsa upp från chatten och Karin säger att förhörsledaren är opålitlig.
FL: Ja, jag… jag frågar igen. Vad menar du med frågan till Micke?
Karin: Du har ställt frågan, och jag kommer inte svara på några frågor…
FL: Nej.
Karin: … av ren princip…
FL: Jag förstår.
Karin: … därför att du är fullkomligt opålitlig.
FL: Jag förstår. Jag förstår att det är din uppfattning. Varför skulle Micke veta någonting om Henrik Olsson Lilja har sällskap, eller polisbeskydd?
Karin vill inte svara.
Lägger förhöret om samtalet med sonen för sig för det blir för långt inlägg.
FL: Mm. Om vi sammanfattar det så här då, Karin, du vill inte i det här förhöret uttala dig om huruvida det är du som har skrivit dom här meddelandena på engelska, som jag läste upp, eller inte. Har jag förstått det rätt då?
Karin: (Tystnad 12 sek).
FL: Det här är en fråga så att jag verkligen förstår vad du menar. Du vill alltså inte svara på det om det är du som har skrivit dom här meddelandena eller inte?
Karin: Ja. Och för min del så förstörde du den sista viljan att försöka driva en bra och by the book och reglerna, förundersökning, till… faktiskt till allas bästa, inte bara för mitt bästa, utan till allas b… för allas bästa, så att jag bestämde mig innan att vad han än ställer för frågor så tänker jag inte svara på det.
FL: Så den frågan som jag precis ställde vill du inte svara på?
Karin: …
FL: Har jag förstått det rätt då?
FL: Förnekar du att du har skrivit dom där meddelandena?
Det är en njutning att läsa när Karin är inträngd i ett hörn och inte kan eller vill svara.
Dom har ju henne fast där och det förstår hon.
Inte ett ord om sjukdom, hjärnblödningar eller svårt att minnas. Hon vill inte svara.
I rätten är hon helt annorlunda och gråter krokodiltårar lite då och då och är så mild och tycker synd om Cecilia och försöker svara på allt men minns för det mesta inget eller så minns hon fel.
Dom som inte vet hör en snurrig människa och har inte sett den andra sidan av Karin.
Skulle hon visa den i rätten så blev nog bilden av henne klarare.
I rätten är det bara ett beräknande spel från Karins sida.
Det förhöret som finns i aktbilaga 370 från sidan 312 är intressant.
https://docdro.id/5rCHmec
Karin hatar förhörsledaren och åklagaren.
Det är en ren njutning att läsa det förhöret när Karin är inträngd i ett hörn
Speciellt dom här meningarna är en njutning i förhöret.
I förhöret 28 sep 2020 får Karin veta att Encro Chat är knäckt, att det finns inspelade samtal mellan henne och andra och mycket mer. Karin är körd.
Förhörsledaren läser upp vad han har och Karin bryter in med sånt här...
Karin: Nähä, därför så…
… det är därför jag säger till dig nu att det är… det är när… det är en förundersökning som innehåller så mycket och många övertramp, så att du ska…
… du ska inte prata in olika sammanfattande analyser och så vidare av… och få det och låta som fakta som inte finns.
Nej. Så…
… tänk på vad du säger.
Förhörsledaren ställer frågor till Karin och hon svarar...
… Jag säger ingenting.
… Jag har inte tänkt svara.
För… för du håller ju på obstruerar hela den här förundersökningen hela tiden med diverse olika… när kameran… och det här är avstängt, så håller du på före och efter med olika saker.
Så säg mig, varför jag ska svara på en enda fråga som du ställer?
För du är frukt…
Ja. Du är fruktansvärt, inte bara oförskämd när den där är av, utan… och du… vid flera tillfällen så ljuger du rakt upp mig i ansiktet, och…
Förhörsledaren, FL, fortsätter och Karin blir mer och mer irriterad och förbannad.
FL: Nu går jag vidare med förhöret, Karin, så kan du få lämna dina omdömen om mig vid ett
senare tillfälle, för det har inte heller med förhöret att göra.
Karin: Nej. Och jag tror att andra, när den här förundersökningen kommer granskas, kommer ha
väldigt, väldigt många synpunkter på hur du har hanterat det här, väldigt många.
FL: Det är dom välkomna att ha synpunkter på. Jag tänker…
Karin: Mm, till exempel din chef.
Karin kör sin vanliga stil, orkar inte.
Karin: Nej, men jag orkar inte lyssna på det här.
FL: Du säger så här: Listen, I am here…
Karin: Nej, men snälla, jag orkar…
FL: Nu gör jag det här på…
Karin: … inte.
FL: … mitt sätt, Karin.
Här är Karin riktigt trängd
FL: För och sammanfatta lite. Du skriver att du har tänkt att Luigj ska komma och sen lämna en kort men mycket viktig information till Micke. "Till vår vän". "Our friend". Att det inte är farligt för Luigj själv, men att det är riskabelt att prata om det på telefon, att du tror att du är buggad, eller avlyssnad, som man får förstå det. Att åklagaren är farlig. Att polisen sannolikt vet var…
Karin vill inte svara men så kommer det.
Karin: Jag kan lämna en kommentar, och det är att nu har jag absolut ingenting ÖVERHUVUDTAGET, med versaler, med åklagarens gärningsbeskrivning att göra ÖVERHUVUDTAGET.
FL: Mm. Varför nämner du åklagaren i det här meddelandet då?
Karin vill inte svara men går till angrepp på åklagaren. Han bör söka nytt jobb.
Karin: Åklagaren är ju faktiskt… och visat än mer prov på det med… Ja, för jag antar att åklagaren har godkänt den utskickade förundersökningen, som är en fullständig… ett…
FL: Mm. Vem är det som har skrivit meddelandet då, om det inte är du? Eller är det du som
har skrivit det?
Karin: Så att… den som har skrivit det här, "Åklagaren is too dangerous". Han är… han är så omdömeslös så att… ja han… jag anser att han är farlig…
FL: Är det du som har skrivit…
Karin: … i sitt arbete som…
FL: … meddelandet?
Karin: … åklagare.
Karin: Jag anser… på så sätt anser jag att Lucas Eriksson borde se sig om efter ett nytt jobb i framtiden.
FL: Är det du som har skrivit meddelandet, Karin?
Karin: Jag tror att han behöver göra det, för…
FL: Hörde du frågan?
Karin: … andras skull.
Nu angriper Karin förhörsledaren.
Karin: Jag har sagt till dig att mitt tålamod med, främst med dig, har… jag har försökt ha tålamod med ditt sätt att totalt missköta den här utredningen. Och det… du fick en liten chans till nu när du kom klockan ett, och även det förstörde du helt och hållet.
Karin: Så… jag kommer inte svara på en enda fråga som du ställer, varken nu eller någonsin.
FL: Okej. Då vet jag det. Då fortsätter jag och läsa ett annat meddelande.
Karin: Jag har ingen som helst respekt för dig i ditt yrke.
FL: Det behöver du inte ha heller.
Karin: Nej, jag vet att jag inte behöver ha det, och du behöver inte tala om för mig vad jag behöver och inte behöver.
FL: Nej, då kanske vi kan hålla oss till frågor och svar här.
Karin: Mm. Och då kanske…
FL: Jag ska läsa upp ett till meddelande, också skrivet på engelska. 1.Do you know if he still
has company when he goes out?
Karin: Och det är extra allvarligt att du ljuger så otroligt mycket när kameran är avstängd.
Karin fortsätter i samma stil, vill inte svara. Förhörsledare fortsätter att läsa upp från chatten och Karin säger att förhörsledaren är opålitlig.
FL: Ja, jag… jag frågar igen. Vad menar du med frågan till Micke?
Karin: Du har ställt frågan, och jag kommer inte svara på några frågor…
FL: Nej.
Karin: … av ren princip…
FL: Jag förstår.
Karin: … därför att du är fullkomligt opålitlig.
FL: Jag förstår. Jag förstår att det är din uppfattning. Varför skulle Micke veta någonting om Henrik Olsson Lilja har sällskap, eller polisbeskydd?
Karin vill inte svara.
Lägger förhöret om samtalet med sonen för sig för det blir för långt inlägg.
FL: Mm. Om vi sammanfattar det så här då, Karin, du vill inte i det här förhöret uttala dig om huruvida det är du som har skrivit dom här meddelandena på engelska, som jag läste upp, eller inte. Har jag förstått det rätt då?
Karin: (Tystnad 12 sek).
FL: Det här är en fråga så att jag verkligen förstår vad du menar. Du vill alltså inte svara på det om det är du som har skrivit dom här meddelandena eller inte?
Karin: Ja. Och för min del så förstörde du den sista viljan att försöka driva en bra och by the book och reglerna, förundersökning, till… faktiskt till allas bästa, inte bara för mitt bästa, utan till allas b… för allas bästa, så att jag bestämde mig innan att vad han än ställer för frågor så tänker jag inte svara på det.
FL: Så den frågan som jag precis ställde vill du inte svara på?
FL: Har jag förstått det rätt då?
FL: Förnekar du att du har skrivit dom där meddelandena?
Det är en njutning att läsa när Karin är inträngd i ett hörn och inte kan eller vill svara.
Dom har ju henne fast där och det förstår hon.