2021-03-04, 11:50
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Kan det räcka för att det ska ses som en jävsituation?
Vem skulle vara jävig här menar du?
Citera
2021-03-06, 03:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Man får väl ha vilket advokat man vill? De flesta som har en bra advokat i familjen passar på att nyttja det. Däremot blir det jäv om KL velat dejta åklagaren eller domaren. 😅
Citera
2021-03-06, 08:44
Medlem
Citat:

Absolut inte. Möjligen att du och HOL vill få det till det men så är inte fallet.

HOL är helt uppslukad vid att både Ola Salomonsson och Kristoffer Stahre ska vara jäviga. Redan tidigt i october 2020 låg han på om detta. HOL menar dom är jäviga för att han jobbat på samma byrå som dom långt tillbaka i tiden.

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/samfundet-utredde-flera-advokater-for-jav-i-olsson-liljaarendet/

HOL kan absolut inte släppa sin ilska mot att han fick ett nej från advokatsamfundet vad gäller jäv gällande bl a OS.

https://youtu.be/Q3pKMvJ3fnw?t=2245

KL fick nobben av flera advokater som valde att inte bli hennes ombud p g a "jäv". Skulle inte förvåna mig om HOL ligger bakom det då han fullständigt gått i taket för att Ola S inte tackade nej till KL.
Senast redigerad av iLivid 2021-03-06 kl. 09:18.
Citera
2021-03-06, 08:56
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Vem skulle vara jävig här menar du?

Nej, glöm det. Jag tänkte helt fel och blandade ihop titlarna. Sorry.
Citera
2021-03-06, 09:13
Medlem
Dessutom sitter HOL och indirekt hotar Billy öppet i vittnesbåset.

https://youtu.be/Q3pKMvJ3fnw?t=2120

Och vad fan menar HOL med "försvinner jag så försvinner även mina barn"
Citera
2021-03-06, 09:49
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid

Har inte hängt med i allt i detta fall så kan ha fel här, men var det inte så att KL inte ens hade umgängesrätt med barnen, men att HOL tillät dom träffas ändå? i såna fall är det kanske det han syftar på, att just han tillåtit att de träffas, men om han dör och någon annan blir ansvarig för barnen så kanske de väljer att stoppa ev umgänge (=barnen försvinner) ?
Citera
2021-03-06, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Har inte hängt med i allt i detta fall så kan ha fel här, men var det inte så att KL inte ens hade umgängesrätt med barnen, men att HOL tillät dom träffas ändå? i såna fall är det kanske det han syftar på, att just han tillåtit att de träffas, men om han dör och någon annan blir ansvarig för barnen så kanske de väljer att stoppa ev umgänge (=barnen försvinner) ?

Nej det tror jag inte. Barnen är väl snart 18 och får bestämma själva och dessutom sitter KL inlåst än så länge så... nej det tror jag inte han menar.

I min mening avlägger HOL ett illa dolt hot i rätten när han hälsar till gärningsmannen BR att han har egna barn tänk på det säger HOL.
Varför drar HOL ens upp gärningsmannens egna barn om inte för att skrämma honom? HOL är uppebart riktigt bitter och det lyser igenom i rätten. Han kanske inte heller är så god som han utger sig för att vara. Vilket normalt brottsoffer hotar sin förövares barn i rättsalen?
Citera
2021-03-06, 10:12
Medlem
Citat:

Du menar att du har svårt att förstå HOLs känslor inför allt detta?!?
Att nära kollegor/ fd chef till honom blir de som försvarar hans fru som försökt ta honom av daga känns naturligtvis märkligt.
Jag håller inte med dig om att han "hotat" Billy Riellof men tänker du att han skulle ha ljumma känslor inför den som var oerhört nära att mörda honom?
Citera
2021-03-06, 10:17
Medlem
Citat:
Precis så!
Citera
2021-03-06, 13:54
Medlem
StyleWarss avatar
Undrar hur många som Cecilia det finns i Sverige. Obehagsrysningar av förhören, en väldigt sjuk människa.

Och då har man inte hört förhören med Karin.

Kvinnor måste lära sig personligt ansvar, släppa sin patologiska narcissism och sluta onanera med tusentals upplevda offerkoftor.
Men ingen gör något, för ibland suger de kuken bättre än en porrstjärna. That's it.

Psykhälsan måste rustas upp med möjlighet till inlåsning.
Senast redigerad av StyleWars 2021-03-06 kl. 14:39.
Citera
2021-03-06, 15:43
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Nej det tror jag inte. Barnen är väl snart 18 och får bestämma själva och dessutom sitter KL inlåst än så länge så... nej det tror jag inte han menar.

I min mening avlägger HOL ett illa dolt hot i rätten när han hälsar till gärningsmannen BR att han har egna barn tänk på det säger HOL.
Varför drar HOL ens upp gärningsmannens egna barn om inte för att skrämma honom? HOL är uppebart riktigt bitter och det lyser igenom i rätten. Han kanske inte heller är så god som han utger sig för att vara. Vilket normalt brottsoffer hotar sin förövares barn i rättsalen?
Ja dom är väl 17 och 19, men detta började ju för längesen så han funderar väl hur hon/dom tänkt egentligen under hela den här tiden.

Det du uppfattar som hot går nog tolka på flera sätt. Endera så menar han som han säger, att han är brydd att en människa som själv har barn kan utsätta andras barn för detta, och att han bör tänka till lite. Eller så är det ett förtäckt hot, men det känns väl som att han har nog med att ha den där dår-kärringen efter sig, han vill nog inte dra på sig fler dårar genom att hota folk.

Att han är bitter har åtminstone jag full förståelse för, hans ruttna ex har ju inte bara förstört flera år för honom, utan även för de gemensamma barnen. Men nu blir det väl lugnt ett tag. Kanske.
Citera
2021-03-07, 08:30
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ja dom är väl 17 och 19, men detta började ju för längesen så han funderar väl hur hon/dom tänkt egentligen under hela den här tiden.

Det du uppfattar som hot går nog tolka på flera sätt. Endera så menar han som han säger, att han är brydd att en människa som själv har barn kan utsätta andras barn för detta, och att han bör tänka till lite. Eller så är det ett förtäckt hot, men det känns väl som att han har nog med att ha den där dår-kärringen efter sig, han vill nog inte dra på sig fler dårar genom att hota folk.

Att han är bitter har åtminstone jag full förståelse för, hans ruttna ex har ju inte bara förstört flera år för honom, utan även för de gemensamma barnen. Men nu blir det väl lugnt ett tag. Kanske.

Kan han mena att om han dör, ärver barnen honom. Om barnen då "försvinner", vem ärver barnen? Karin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in