2021-03-07, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Nja, om du missat det ska vi inte träffa 89 åringar även om vi håller avstånd. Och jag har svårt att se att de satt på två meters från varandra och hojtade.
Dessutom var ju Ebbas barn med. Barn är värdelösa på avstånd.
Dessutom bör ju Ebba föregå med gott exempel.
Jag vet med säkerhet att hade någon annan gjort detta hade Ebba spelat upp en scen där hon med tårfyllda ögon höll ett brandtal.
Bara häromdagen på twitter hade hon ett inlägg om hur viktigares äldre är för henne.
Facit är väl att han inte blev smittad? Man gjorde alltså allt rätt.
2021-03-07, 07:30
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Vi vet fortfarande inte vem den gemensamma bekanten är. ”Ebba vill träffa dig för hon har en sak hon vill fråga dig” vi vet ju inte alls hur frågan från denna gemensamma bekanta gick till. Han kände sig kanske smickrad att en partiledare ville träffa honom det är ju inte alls likställt med att han vill sälja

J
Citat:
ag har varit noggrann med att säkerställa att allt ska gå korrekt och schysst till. Jag har kontaktat ägaren via bekanta med min initiala förfrågan om att köpa tomten.
Läs gärna allt!
2021-03-07, 07:30
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Sprida ut att en politiker bor tillsammans med pedofil som har avtjänat sitt straff är inte förtal. Att politiker sprider ut att jurist är typ densamma är förtal?
Fast vem var det som sa det? Jag vet att det är så, man för att få till ett förtal sommaren vi ju ha en namngiven oerson som säger det.
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Som jag skrev förut tror jag inte alls att Esbjörn i rätten har lämnat ett helt annat bud än vad ombudet skrev i senaste inlagan, att han står för egna kostnader och lite till om affären blir ogjord. Eftersom Ebbas svar kallas motbud låter det som att det är fortfarande är ett ogiltigförklararande av affären som det förhandlas om.

Hade Ebbas bud kallats för ett kontrabud hade det mer legat i sakens natur att hon fortfarande ville köpa och sockrade sitt bud.

Tror Ebba är innerligt trött på affären och vill bara komma ifrån den. Inte vill hon bo i ett hus som DN har filmat med drönare. Det finns en anledning till att hon har det Säpo-skyddet hon har. Det är inte bara rutin.
Tror du inte Ebba vill ha huset längre? Det är nog inga problem att lösa ska du se.

Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Är det här inte en desperat vinkel? Esbjörn har skrivit på, alldeles själv och frivilligt. Det är ju redan avklarat.

Det som inte är utrett juridiskt, är huruvida han vid tillfället var kapabel att skriva på, om priset var oskäligt och om Ebba hade uppsåt att lura honom.
men det är ju inte riktigt avklarat att Esbjörn skrev på själv. Nu är du där igen, kallar din vinkel för sanningen.
2021-03-07, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Så du menar att reportern Leif Brännström på Expressen med medföljande fotograf gjorde fel som träffade Esbjörn i huset? Om inte, förklara gärna så att jag förstår logiken. Expressen har träffat Esbjörn flera gånger.
Brännström lär få permanent time-out denna gång. Man sprider inte förtal ostraffat flera gånger.
https://www.dagensmedia.se/nyheter/leif-brannstrom-gor-comeback-pa-expressen-6228704
2021-03-07, 07:32
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Men åh nu börjar den utbildade men aldrig varit yrkesam e mäklaren förstå vad för krav som en mäklare måste göra i VARJE uppdrag, förmedling som skrivuppdrag.

Det jag menar är att hade det gjorts riktigt hade aldrig Ebba hamnat här. Eftersom Theo inte träffade Esbjörn så krävs en vidimerad kopia på id-handling. Då hade någon i hans närhet behövt intyga att han är han och skriva under kopian och därmed blivit upplyst om affären och kunnat stötta Esbjörn i den. Alt hade The kunnat träffat honom irl. Det hela hade väl sett betydligt bättre ut för Ebba då tycker du inte?

Om nu inte det fans en agenda från dom som drev detta, dvs att släpa EB i skiten genom Expressen.
Var får du allt ifrån?
Deras agenda fans innan det kom i tryck officiellt
https://imgur.com/a/Hjp72if
Senast redigerad av braattha 2021-03-07 kl. 07:54.
2021-03-07, 07:33
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Facit är väl att han inte blev smittad? Man gjorde alltså allt rätt.
Har du någon aning om hur Corona restriktioner fungerar. Det är ju knappast upp till individen att bestämma.
Tycker du att det är okey att köra bil full, om man inte krockar?
2021-03-07, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Om nu inte det fans en agenda från dom som drev detta, dvs att släpa EB i skiten genom Expressen.
Var får du allt ifrån?
Men är du på riktigt? Det är Ebba som satt sig i denna situation själv! Hade snålEbba betalat en seriös och oberoendet mäklare för ett riktigt skrivuppdrag som träffade båda parterna hade delen kring hur kontraktets uppkomst och påskrivande inte funnits!
2021-03-07, 07:43
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Men är du på riktigt? Det är Ebba som satt sig i denna situation själv! Hade snålEbba betalat en seriös och oberoendet mäklare för ett riktigt skrivuppdrag som träffade båda parterna hade delen kring hur kontraktets uppkomst och påskrivande inte funnits!

Jag är på riktigt och du borde verkligen läsa på! ditt blidstyre.
Det var inte EB som ville undvika mäklare utan Esb.
Samt att tingsrätten EJ har funnit avtalet felaktigt, så du kan somna om nu.
2021-03-07, 07:51
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Fast vem var det som sa det? Jag vet att det är så, man för att få till ett förtal sommaren vi ju ha en namngiven oerson som säger det.
Tror du inte Ebba vill ha huset längre? Det är nog inga problem att lösa ska du se.

men det är ju inte riktigt avklarat att Esbjörn skrev på själv. Nu är du där igen, kallar din vinkel för sanningen.

läs på det är det han säger själv, varför gav jag dig en massa länkar då du ej läser det?

Nu har du ingen ursäkt att kommentera fel, förutom om du har lässvårigheter
2021-03-07, 07:52
Medlem
Citat:
Det var Esb som gick till EB och inte hon som gick till honom första gången.
Detta efter en gemensam bekant frågat om han var intresserad av att sälja

Du kan läsa på innan du postar dina påstående

Citat:
Ja det har jag:

Det första är från hennes första inlägg i Facebook som publicerades här i sinhelhet den 10/10, den dagen var du även här och kommentera,men du kanske inte läste andras utan bara skrev?.
det andra är från 1:a inlägget i Expressens tidning där du har kommenterat flera inlägg dagen till ära ang det. den 9/10

Citat:
Vi vet fortfarande inte vem den gemensamma bekanten är. ”Ebba vill träffa dig för hon har en sak hon vill fråga dig” vi vet ju inte alls hur frågan från denna gemensamma bekanta gick till. Han kände sig kanske smickrad att en partiledare ville träffa honom det är ju inte alls likställt med att han vill sälja

Ska man vara petig så skrev Ebba ”via bekanta”, dvs. i plural. Det där ”gemensamma” måste komma från något annat inlägg/intervju än det som anges ovan. Sen har hon ju i ett senare FB-inlägg låtit som om det var hon själv som kontaktade Esbjörn, vilket försvarats och viftats bort frenetiskt.

Tänk om hon hade kunnat vara tydlig och inte presterat olika versioner från gång till gång. Då hade kanske fler kunnat ta henne på allvar. Hur var det nu igen med de två värderingarna som bara var en när det hamnade i domstol? Och varför kallar hon nedsågade träd för att röja sly? Eller är det bara infama lögner som sprids om henne?
2021-03-07, 07:54
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Han har ju sagt det själv, att han skrev på. Att han kände sig pressad att skriva på.

Alltså ingen annan än han som skrev på.

Han har också vid ett senare tillfälle sagt att han inte var tvingad att skriva på.
2021-03-07, 08:00
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Ska man vara petig så skrev Ebba ”via bekanta”, dvs. i plural. Det där ”gemensamma” måste komma från något annat inlägg/intervju än det som anges ovan. Sen har hon ju i ett senare FB-inlägg låtit som om det var hon själv som kontaktade Esbjörn, vilket försvarats och viftats bort frenetiskt.

Tänk om hon hade kunnat vara tydlig och inte presterat olika versioner från gång till gång. Då hade kanske fler kunnat ta henne på allvar. Hur var det nu igen med de två värderingarna som bara var en när det hamnade i domstol? Och varför kallar hon nedsågade träd för att röja sly? Eller är det bara infama lögner som sprids om henne?

Du menar övertydlig, ja vissa måste ju märka ord, att hon säger att det var hon som kontaktade Esb stämmer ju i båda fallen skillnad att det skedde genom en gemensam bekant.

Det är ju inte som en viss person som hela tiden ändrar sig Typ Binninge
"Huset är värt 5-6 miljoner" sen lämna in ett som visar att det endast skilde 125k från EBs värdering från Notar

svårt att hita halmstrå att dra i nu?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in