2021-03-07, 04:14
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Ebba verkar psykiskt störd. Hon borde avgå efter förlorade väljare pågrund av personliga intressen.
2021-03-07, 04:20
Medlem
Ankan-mannens avatar
Sprida ut att en politiker bor tillsammans med pedofil som har avtjänat sitt straff är inte förtal. Att politiker sprider ut att jurist är typ densamma är förtal?
2021-03-07, 04:29
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Allt går emot Binninge nu:

- den neuropsykiatriska utredningen slutade i att Esbjörn inte är att anse såsom eljest

- värderingen som inkom inidikerar ett pris på ca 10 % från Notars oberoende värdering som gjordes ett halvår tidigare på en kraftigt stigande marknad och där Densia friskriver sig från ansvar och samtidigt meddelar att den inte får användas i en rättstvist

- Esbjörn sitter i nationell linjär-TV och ändrar sin historia inför rullande kameror. Tidigare artiklar har innehållit uppgifter om att han ångrade sig ”direkt” och ”dagen efter”. Nu säger han att det var först vid trädfällningen det hände.
Fast han säger att undertecknandet skedde samma dag som trädfällningarna.
2021-03-07, 04:42
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Fast det är väl egentligen inte viktigt. För hon valde ju att aggets på ett sätt som inte skyddar de äldre. Jag har inte träffat min mamma inomhus på över ett år. För att vi har en pandemi och jag aldrig skulle förlåta mig själv om hon blev sjuk och det var jag som smittat henne. Men oxå för att mitt land bett mig att avstå samtliga icke nödvändiga kontakter för att sjukvården ska mäkta med.
Att Ebba sitter och kuttrasjuar med en över 80-årig man för egen vinning. Är faktiskt att pissa på all sjukvårdspersonal och alla åldringar i detta land.
Höll de inte avstånd menar du? Vad baserar du det på?
2021-03-07, 04:48
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Någon som vet vad de båda förslagen till förlikning innebär? Esbjörn skulle som bekant hem och fundera över "motbudet" som han fått.

Jag tolkar det som att nu handlar det om pengar. Esbjörn ville ju inte sälja, men vad handlar bud och motbud om ifall det inte är pengar? Så därför gissar jag att Esbjörn/Binninge nu är beredda att sälja, men att den nya värderingen på 4,6 miljoner (istället för 4,2) ska ligga till grund för det nya priset. Gissningsvis vill nu Esbjörn sälja, men vill ha 400000 mer än tidigare och det är budet. Ebba har kommit med ett motbud.

Då är frågan om Esbjörn verkligen vunnit något? Han har sina kostnader för sitt ombud och hur hanteras Ebbas kostnader för hennes advokat? Om vi antar att det går till huvudförhandling kommer Ebbas advokat att sopa banan med Binninge. Ebba kommer att vinna den juridiska delen av tvisten. I så fall kommer Esbjörn att få betala både för sina egna och Ebbas rättegångskostnader. Men om vi antar att Ebba av politiska skäl vill ha ett snabbt slut på det hela för att få politisk ro igen. Hur mycket kan hon då gå med på? Kan hon lägga några hundratusen till samt att båda bär sina egna kostnader för ombud/advokat?

Esbjörn ville inte sälja och det sa han senast några dagar innan de möttes i rätten. Vad skulle få honom att helt plötsligt ändra sig? Ett högre pris, men pengar som han ändå måste betala sitt ombud Binninge med?
Som jag skrev förut tror jag inte alls att Esbjörn i rätten har lämnat ett helt annat bud än vad ombudet skrev i senaste inlagan, att han står för egna kostnader och lite till om affären blir ogjord. Eftersom Ebbas svar kallas motbud låter det som att det är fortfarande är ett ogiltigförklararande av affären som det förhandlas om.

Hade Ebbas bud kallats för ett kontrabud hade det mer legat i sakens natur att hon fortfarande ville köpa och sockrade sitt bud.

Tror Ebba är innerligt trött på affären och vill bara komma ifrån den. Inte vill hon bo i ett hus som DN har filmat med drönare. Det finns en anledning till att hon har det Säpo-skyddet hon har. Det är inte bara rutin.
2021-03-07, 05:13
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Omröstning om utfall av fastighetstvisten (översiktligt) = Advokat Flashback har talat!:

1/3 tror att Ebba´s sockrade bud kommer att accepteras av Esbjörn och Ebba får huset inom kort
2/3 tror Ebba får huset efter Tingsrättens avdömning om knappt ett år.
Ingen tror att Esbjörn får tillbaka huset

Det är intressant slutsats av knappt 40-talet personer. Jag trodde själv att Esbjörn skulle kasta in handduken nu...

"Så få har ställt till med så mycket oreda på så kort tid...."
Mitt bud är att Esbjörn får behålla huset efter att ha betalt rättegångskostnader.
2021-03-07, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Nu gissar du som vanligt igen !!!

Det ska komma från trådens största gissare.

Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Hela området runt sjön kommer att utvecklas, vatten och avlopp redan klart.
Det kommer att byggas exklusiva bostadsrätter, det kommer att byggas exklusiva hyresrätter., nya exklusiva villaområden kommer att anläggas.
Marielund kommer att bli ett överklassområde, ett område för de välbeställda.
Närheten till Uppsala och allt ovan gör att alla fastigheter i området kommer att rusa i värde, detta visste Ebba så väl när hon började bearbeta Esbjörn att sälja.
Så att Esbjörns sjötomt inte skulle vara värd SEX MILJONER är inget annat än lögner!
2021-03-07, 06:43
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Kontroll av identitet på distans (när man aldrig personligen träffar parten)
Kontroll ska ske av:

Tillförlitlig elektronisk legitimation, eller
personens namn, personnummer, samordningsnummer eller motsvarande nummer och adress mot externa register, intyg eller andra oberoende och tillförlitliga källor och efter det inhämta en vidimerad kopia av kundens identitetshandling. Om kunden saknar en identitetshandling ska en liknande tillförlitlig, vidimerad handling som innehåller kundens namnteckning inhämtas och kontrolleras.

Med vidimering menas att minst en person intygar att kopian av identitetshandlingen är riktig. Personen som vidimerar ska ha sett både originalhandlingen och kopian. Personen intygar sedan med sin namnteckning, namnförtydligande och kontaktuppgifter (direkt på kopian) att kopian stämmer med originalhandlingen. Fastighetsmäklaren jämför sedan kundens namnteckning i uppdragsavtalet eller köpekontraktet mot den vidimerade kopian.

Det var ju här allt började, vet du att det finns en vidimerad identitetshandling och VEM var det då som vidimerade denna. För det kan ju inte varit någon i Esbjörns närhet för då hade ju dem blivit upplysta om affären!

Är det här inte en desperat vinkel? Esbjörn har skrivit på, alldeles själv och frivilligt. Det är ju redan avklarat.

Det som inte är utrett juridiskt, är huruvida han vid tillfället var kapabel att skriva på, om priset var oskäligt och om Ebba hade uppsåt att lura honom.
2021-03-07, 06:48
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jo jo, men att hänvisa till att faktan finns att hämta någonstans långt bak i tråden är ju lätt. Var har du läst expertutlåtande son säger att Esbjörns kognitiva funktionshinder inte försämrats sedan 2010?

Tyvärr får du inte all fakta serverad på silverfat när du vill ha det. Kommer man sent in i tråden, så får man läsa ikapp för att hitta informationen som alla andra refererar till.

Varför ska vi leta upp informationen åt dig?
2021-03-07, 06:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Sprida ut att en politiker bor tillsammans med pedofil som har avtjänat sitt straff är inte förtal. Att politiker sprider ut att jurist är typ densamma är förtal?

Du har en poäng och det inser expressens ledarredaktion också och har därför gjort en pudel och nu tar tydligt parti för Ebba Busch i förtalsfrågan.
https://www.expressen.se/ledare/nej-ebba-busch-ar-ingen-brottsling/

Parallellt håller KD-toppen Lars Adaktusson på att förbereda två stämningsansökningar mot Dagens Nyheter om förtal. Media vill inte bli bakbundna av ständiga förtalsmål.
2021-03-07, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Det var Esb som gick till EB och inte hon som gick till honom första gången.
Detta efter en gemensam bekant frågat om han var intresserad av att sälja

Du kan läsa på innan du postar dina påstående
Varför vet vi inte vem denna gemensamma bekanta är? Likaså den vännina till Ebba som var m vid kontraktsskrivning?
2021-03-07, 07:01
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
https://www.docdroid.net/k0ccf68/scan-pdf#page=16

Intressanta bilder. Det verkar onekligen som riktiga träd har fällts vid röjningen.

Men också intressant att se en äldre stubbe som bevis. Vad bevisar den? Att det fällts träd där tidigare och att trädfällning i sak inte är så heligt för Esbjörn.

Den färgmärkta granen såg inte rolig ut. Rätt ful. Inte mycket till empiri, men märkningen indikerar vad som ska bort, tror jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in