• 1
  • 2
2021-03-06, 01:13
Medlem
En vän var på bussen. Enligt han så stämmer det folk sagt, han skrek ”Jag ska döda alla Islamister”. Dock kände min vän sig egentligen aldrig hotad utan tog det mer som ett skämt trots att han är både muslim och invandrare.
Citera
2021-03-06, 06:58
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Ganska kul att en polack gör det ingen svensk riktigt vågar. Synd att han inte gick hela vägen dock.

Vad menar du med det? Snarare är det så att de flesta svenskar inte är hjärndöda idioter som går bärsärk på en buss med uppsåt att döda massa muslimer eftersom det med stor sannolikhet leder till repressalier.

Och dessutom så lyckades uppenbarligen inte denna "hjälte" med det han skulle göra eftersom inga islamister dog. Vilken idiot.
Citera
2021-03-06, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cafum
En vän var på bussen. Enligt han så stämmer det folk sagt, han skrek ”Jag ska döda alla Islamister”. Dock kände min vän sig egentligen aldrig hotad utan tog det mer som ett skämt trots att han är både muslim och invandrare.

Din vän har ingen mer info om personen?
Citera
2021-03-06, 09:22
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaytanicShredder
Vad menar du med det? Snarare är det så att de flesta svenskar inte är hjärndöda idioter som går bärsärk på en buss med uppsåt att döda massa muslimer eftersom det med stor sannolikhet leder till repressalier.

Och dessutom så lyckades uppenbarligen inte denna "hjälte" med det han skulle göra eftersom inga islamister dog. Vilken idiot.

Nej, de flesta svenskar är istället sådana idioter att man låter sig själva och sina kvinnor bli våldtagna av araber, negrer och zigenare utan pardon. (Finns undantag)

Just det du skrev om repressalier visar hur djupt rotad den svenska hanrejeriet och fegheten är. Du vågar alltså inte göra något mot någon som gjort dig illa av rädsla för vad denna person kan göra efteråt. Patetiskt.

Nu var ju denna denna polack handling symbolisk, troligen hade han satt yxan I huvudet på någon muslim som försökt leka Mangas men tur att det inte skedde, finns ingen anledning till att han ska behöva sitta o fängelse för sådana ynkryggar som dig. Men det bevisar att det fortfarande finns stolta vita européer som är villiga att ta till vapen även för ett grannland.
Citera
2021-03-06, 15:11
Citat:
Nej, de flesta svenskar är istället sådana idioter att man låter sig själva och sina kvinnor bli våldtagna av araber, negrer och zigenare utan pardon. (Finns undantag)

För det första är de folkgrupper du nämnde inte alls så illa som du tycker. Det är Afghaner som är de som ställer till mest skit överallt de kommer. Inte araber, inte zigenare och definitivt inte svarta.

Citat:
Just det du skrev om repressalier visar hur djupt rotad den svenska hanrejeriet och fegheten är. Du vågar alltså inte göra något mot någon som gjort dig illa av rädsla för vad denna person kan göra efteråt. Patetiskt.

Snackade mer om repressalier från rättsväsende och inte från någon människa, speciellt inte från någon som gjort mig illa. Och självklart vågar jag göra det men jag skulle inte hämnas i efterhand utan det sker ju vid tillfället i så fall för det är ingen mening att hämnas för något, det gör bara saken värre.

Citat:
Nu var ju denna denna polack handling symbolisk, troligen hade han satt yxan I huvudet på någon muslim som försökt leka Mangas men tur att det inte skedde, finns ingen anledning till att han ska behöva sitta o fängelse för sådana ynkryggar som dig. Men det bevisar att det fortfarande finns stolta vita européer som är villiga att ta till vapen även för ett grannland.

Så du tycker alltså det är rätt att slå ihjäl oskyldiga människor på grund av vad en minoritet gjort? Då är man inte bättre än dom själv. Varför skulle han sitta i fängelse på grund av mig? J Var och en svarar väl för sina handlingar. Trodde inte jag skulle vara orsaken bakom en racistisk yxmördares handlingar. Och ja, det var tur för alla inblandade att han inte högg ner någon. Även för honom själv.

Kalla mig inte ynkrygg igen när du inte ens vet vem jag är.
Citera
2021-03-06, 17:09
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
För det första är de folkgrupper du nämnde inte alls så illa som du tycker. Det är Afghaner som är de som ställer till mest skit överallt de kommer. Inte araber, inte zigenare och definitivt inte svarta.

Snackade mer om repressalier från rättsväsende och inte från någon människa, speciellt inte från någon som gjort mig illa. Och självklart vågar jag göra det men jag skulle inte hämnas i efterhand utan det sker ju vid tillfället i så fall för det är ingen mening att hämnas för något, det gör bara saken värre.

Så du tycker alltså det är rätt att slå ihjäl oskyldiga människor på grund av vad en minoritet gjort? Då är man inte bättre än dom själv. Varför skulle han sitta i fängelse på grund av mig? J Var och en svarar väl för sina handlingar. Trodde inte jag skulle vara orsaken bakom en racistisk yxmördares handlingar. Och ja, det var tur för alla inblandade att han inte högg ner någon. Även för honom själv.

Kalla mig inte ynkrygg igen när du inte ens vet vem jag är.

Antingen är du inte äldre än 16 år eller så är du tappad bakom en hästvagn. Afghanerna började inte dyka upp i drivor förens för ungefär 10 år sedan. Tror du Sverige har haft problem med Islamism, våldtäkter, personrån och andra gatubrott bara I 10 år? Araber. Kurder, zigenare och negrer är minst lika goda kålsupare om inte bättre. De våldtar och rånar minst lika mycket som afghaner med den lilla skillnaden att de har lyckats organisera sig bättre än böghoreafghanerna, men oroa dig inte, det kommer, det med.

Kolla bara på alla överfallsvåldtäkterna, där har du i stort sett enbart arabiska namn, protip: man kan urskilja afghanska namn från arabiska ganska enkelt.

Rättsväsendet kan du köra upp i röven, det slutade fungera när vittnen blev skrämda till tystnad, när hela förorter anammat tystnadskultur och när vänstern infiltrerat ämbetet. Hade du vetat hur liten uppklarningsprocenten är när det kommer till våldtäkter, personrån osv så hade du förstått vad jag menar. Att åberopa civilitet är så beta-hanne som man kan komma. Civiliserade metoder fungerar mot civiliserade människor, har du att göra med barbarer så är det endast barbariska metoder som fungerar.

Jag ska ge dig ett exempel:

Ett skick med araber drev en kebaberia i en Polsk mellanstad. Araber är ett sällsynt begrepp i Polen men de finns, håller en extremt låg profil men just denna skock knivhögg en Polsk grabb till döds. I ärlighetens namn hade denna polska grabb jävlas med dom men förtjänade verkligen inte att bli knivad till döds. Det slutade med att hårdbarkade män och kvinnor från denna staden bokstavligt talat jagade ut hela denna familjen från staden. Man slog sönder restaurangen och hotade dessa kräken till den graden att man flydde landet. Därför har inte Polen de problemen man har i Sverige, därför kan en Polsk kvinna gå runt full klockan 4 på natten i en stadspark utan att vara rädd för att en mörkerman ska attackera henne. Som sagt mot barbarer fungerar endast barbariska metoder, käka eller bli käkad.

Det som hände i Malmö var att en Polsk yxman utmanade islamister, inte vanliga människor utan han skrek klart och tydligt att han var ute efter islamister. Är en islamist oskyldig enligt dig? Svaret är nej. Så kom inte med det där lama och ursäktande skitsnacket. Hade fler gjort som polacken hade man hållet den islamistiska delen av muslimerna i schack. De är inte några ubermänniskor, de är som alla andra, de känner både skräck och smärta och just detta är medicinen mot dessa avarter. De ska känna sig rädda, de ska känna sig osäkra, annars händer det som hände i Vetlanda. De vet att man inte får några som helst repressalier.

Om du beter dig som en ybkrygg, pratar som en ynkrygg och resonerar som en ynkrygg, då är du en ynkrygg. Men du verkar såpass ung och blöt bakom öronen att du kan ändra dig.
Citera
2021-03-07, 07:08
Citat:
Antingen är du inte äldre än 16 år eller så är du tappad bakom en hästvagn. Afghanerna började inte dyka upp i drivor förens för ungefär 10 år sedan. Tror du Sverige har haft problem med Islamism, våldtäkter, personrån och andra gatubrott bara I 10 år? Araber. Kurder, zigenare och negrer är minst lika goda kålsupare om inte bättre. De våldtar och rånar minst lika mycket som afghaner med den lilla skillnaden att de har lyckats organisera sig bättre än böghoreafghanerna, men oroa dig inte, det kommer, det med.

Kolla bara på alla överfallsvåldtäkterna, där har du i stort sett enbart arabiska namn, protip: man kan urskilja afghanska namn från arabiska ganska enkelt.

Rättsväsendet kan du köra upp i röven, det slutade fungera när vittnen blev skrämda till tystnad, när hela förorter anammat tystnadskultur och när vänstern infiltrerat ämbetet. Hade du vetat hur liten uppklarningsprocenten är när det kommer till våldtäkter, personrån osv så hade du förstått vad jag menar. Att åberopa civilitet är så beta-hanne som man kan komma. Civiliserade metoder fungerar mot civiliserade människor, har du att göra med barbarer så är det endast barbariska metoder som fungerar.

Jag ska ge dig ett exempel:

Ett skick med araber drev en kebaberia i en Polsk mellanstad. Araber är ett sällsynt begrepp i Polen men de finns, håller en extremt låg profil men just denna skock knivhögg en Polsk grabb till döds. I ärlighetens namn hade denna polska grabb jävlas med dom men förtjänade verkligen inte att bli knivad till döds. Det slutade med att hårdbarkade män och kvinnor från denna staden bokstavligt talat jagade ut hela denna familjen från staden. Man slog sönder restaurangen och hotade dessa kräken till den graden att man flydde landet. Därför har inte Polen de problemen man har i Sverige, därför kan en Polsk kvinna gå runt full klockan 4 på natten i en stadspark utan att vara rädd för att en mörkerman ska attackera henne. Som sagt mot barbarer fungerar endast barbariska metoder, käka eller bli käkad.

Det som hände i Malmö var att en Polsk yxman utmanade islamister, inte vanliga människor utan han skrek klart och tydligt att han var ute efter islamister. Är en islamist oskyldig enligt dig? Svaret är nej. Så kom inte med det där lama och ursäktande skitsnacket. Hade fler gjort som polacken hade man hållet den islamistiska delen av muslimerna i schack. De är inte några ubermänniskor, de är som alla andra, de känner både skräck och smärta och just detta är medicinen mot dessa avarter. De ska känna sig rädda, de ska känna sig osäkra, annars händer det som hände i Vetlanda. De vet att man inte får några som helst repressalier.

Om du beter dig som en ybkrygg, pratar som en ynkrygg och resonerar som en ynkrygg, då är du en ynkrygg. Men du verkar såpass ung och blöt bakom öronen att du kan ändra dig.

Afghganer har kommit hit sen tidiga 2000-talet min vän. Och varför är det alltid så att så fort någon har motargument och börjar diskutera med såna som dig ska ni dra upp detta här med ålder? Spelar det någon roll om jag inte är äldre än 16? Åldern har ingenting med intelligens att göra eller för den saken att man skulle vara mindre trovärdig i sina argument.

Håller med om att den polska killen du berättar om inte förtjänade att dödas men det gör inte de människor från dessa länder som sköter sig heller. Alla drabbas för såna som du gör inte skillnad på folk som begår brott och folk som sköter sig.

Afghaner är de som begår flest våldtäkter. Och islamister är inte oskyldiga nej men hur många islamister finns i Sverige egentligen? Och det är snarare du som är rädd som sprider skräck med ditt skit. Sverige är inte så illa som såna som du får det att verka. Och du säger man hade hållit islamisterna i schack på detta viset? Tror snarare alla muslimer hade varit oroliga för att drabbas av såna idioter som t.ex. polacken i Malmö. Det är upp till Polisen att förhindra och stoppa islamister inte nån civil snubbe som supit bort sina hjärnceller.

Och du får det att verka som att Polen är värsta meccat för västlänningar utan islamister, stor del invandrare m.m. Men du ska veta att Polen har mycket problem med annat. Jag har släktingar i Polen så börja inte med mig.
Citera
2021-03-07, 10:50
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Afghganer har kommit hit sen tidiga 2000-talet min vän. Och varför är det alltid så att så fort någon har motargument och börjar diskutera med såna som dig ska ni dra upp detta här med ålder? Spelar det någon roll om jag inte är äldre än 16? Åldern har ingenting med intelligens att göra eller för den saken att man skulle vara mindre trovärdig i sina argument.

Håller med om att den polska killen du berättar om inte förtjänade att dödas men det gör inte de människor från dessa länder som sköter sig heller. Alla drabbas för såna som du gör inte skillnad på folk som begår brott och folk som sköter sig.

Afghaner är de som begår flest våldtäkter. Och islamister är inte oskyldiga nej men hur många islamister finns i Sverige egentligen? Och det är snarare du som är rädd som sprider skräck med ditt skit. Sverige är inte så illa som såna som du får det att verka. Och du säger man hade hållit islamisterna i schack på detta viset? Tror snarare alla muslimer hade varit oroliga för att drabbas av såna idioter som t.ex. polacken i Malmö. Det är upp till Polisen att förhindra och stoppa islamister inte nån civil snubbe som supit bort sina hjärnceller.

Och du får det att verka som att Polen är värsta meccat för västlänningar utan islamister, stor del invandrare m.m. Men du ska veta att Polen har mycket problem med annat. Jag har släktingar i Polen så börja inte med mig.

Afghaner har kommit hit sedan 80-talet men nu pratar jag om när den största delen började komma, när våldtäktsafghanerna började komma. Detta började ske för drygt 10 år sedan.

Jag drar upp din ålder därför att du drog till med en väldigt korkad kommentar som unga personer brukar dra av ren okunskap. Du påstod att afghaner är de onda medan övriga MENA-folk är skötsamma. Det är totalt skitsnack. Afghaner Araber, kurder, turkar, negrer osv är alla lika goda kålsupare som afghaner. Så kolla upp saker innan du gör bort sig själv med sådana valpkommentarer. Det är inte bara våldtäkter som förpestar Sverige, våldtäkter som för övrigt araber och negrer är extremt duktiga på. Det finns som sagt en undersökning som gjordes av en privatperson, istället för att skjuta från höften så rekommenderar jag dig att kolla upp den, då kanske du inte kommer med så korkade kommentarer som du gör.

Med ålder får du erfarenhet, med ålderns ser du nyanser, förstår du? Saker och ting blir inte lika svartvita.

Hur många islamister som finns i Sverige är en svår fråga att besvara men per capita är Sverige i topp, du har moskéer som under helt offentliga former bedriver hatpredikan, du har islamister som infiltrerat den svenska politiken, skolsystemet osv. Det har blivit till en patologi. Svenska staten är dessutom villiga till att ta hem ISIS-krigare som sitter i Irakiska och Syriska fängelse. Att du inte ser detta är troligen därför att du bor i någon liten håla där ni håller upp handhjärtan. Eftersom du är en liten valp så minns du inte hur Sverige såg ut för 20 år sedan kontra mot hur det ser ut idag. Därför påstår du att Sverige minsann inte alls är så illa som folk utmålar det som. Fattar du att Sverige ligger på 2:a plats i Europa sett till otrygghet? Sverige som på 80-90 talet ansågs vara ett av världens säkraste länder. Men visst, en liten valp som dig som är såå intelligent säger att det inte alls är så illa, då måste det ju givetvis vara så, o stora orakel.

Du har släktingar i Polen Hahaha so what? Polen är ett Shangri La sett till säkerhet. Det största problemet polackerna har är kriminella som blåser staten på momsbedrägerier. Samtliga våldsbrott är på en extremt låg nivå, en av de lägsta i hela Europa. Vet du varför? Därför att man inte bara gjorde sig av med sina egna kriminella men att man dessutom inte importerar nya. Så berätta gärna va du skulle kunna lära mig om Polen, grabben?

Kontentan av det jag skriver är att du ännu inte är tillräckligt torr bakom öronen för att förstå vad som är det enda du kan göra mot dessa barbarer. Du börjar dra de sedvanliga floskler om att inte göra skillnad på folk. Fattar du hur pantad du låter? Givetvis gör man skillnad på folk. Du gör skillnad på en människa som är nazist och en människa som är liberal. Du gör skillnad på människor som driver domedagssekter och människor som är pacifister. Så kom inte med skitsnacket om att man inte ska göra skillnad på folk. Det har du inkodad I ditt DNA som en försvarsmekanism. Det kallas för tribalism och hur många handhjärtan du än håller upp, hur många neger fötter du än pussar på så kommer du ändå alltid att göra skillnad på folk. Gör man inte detta så är man mentalt efterbliven.

Nu har jag aldrig sagt att man ska ge sig på vanliga människor utan det jag skrev är att folk borde aktivt motarbeta islamister och annat pack som rättsväsendet inte kan göra ett skit åt. Normala muslimer (de fåtal som finns) har absolut inga som helst problem med att man går åt hårt mot islamister, och det ligger i deras egna intressen att de håller sig på mattan. Återigen drar jag upp Polen som exempel. Det finns muslimer i Polen, finns till och med muslimer som bott i Polen i hundratals år och som aktivt hjälpte polackerna att kriga MOT islamister och annat muslimskt pack som försöka erövra Europa. Muslimerna sköter sig, därför att muslimerna vet att om de inte sköter sig väntar stygga konsekvenser. Det är det jag menar behövs göras i Sverige. Muslimer ska kännas sig så rädda så att de själva är villiga att rensa upp bland de egna. Nu skiter man fullständigt I Sverige och svenskarna därför att sådana sittkissare som du skiter knäck bara av tanken på att sätta hårt mot hårt. Fattar du hur mesig du och andra låter? Fattar du hur allt och alla ser ner på Sverige och svenskarna just pga eran mjäkiga inställning till yttre fiender.

BTW, det är inte Polisens uppgift att jaga islamister din valp.
Citera
2021-03-11, 10:41
Medlem
Någon som vet vem som är yxmannen? Låter som kamelmannen/motorsågsmannen/ hustrumisshandlarmannen. Han är numer skriven i skurup. Inte så långt från Malmö.
Citera
2021-03-11, 11:11
Medlem
Londiniums avatar
Citat:
Det är inte bara våldtäkter som förpestar Sverige, våldtäkter som för övrigt araber och negrer är extremt duktiga på.

. . .

Med ålder får du erfarenhet, med ålderns ser du nyanser, förstår du? Saker och ting blir inte lika svartvita.

. . .

Eftersom du är en liten valp så minns du inte hur Sverige såg ut för 20 år sedan kontra mot hur det ser ut idag. Därför påstår du att Sverige minsann inte alls är så illa som folk utmålar det som. Fattar du att Sverige ligger på 2:a plats i Europa sett till otrygghet? Sverige som på 80-90 talet ansågs vara ett av världens säkraste länder.

. . .

Polen är ett Shangri La sett till säkerhet. Det största problemet polackerna har är kriminella som blåser staten på momsbedrägerier. Samtliga våldsbrott är på en extremt låg nivå, en av de lägsta i hela Europa. Vet du varför? Därför att man inte bara gjorde sig av med sina egna kriminella men att man dessutom inte importerar nya.

. . .

Det är det jag menar behövs göras i Sverige. Muslimer ska kännas sig så rädda så att de själva är villiga att rensa upp bland de egna. Nu skiter man fullständigt I Sverige och svenskarna därför att sådana sittkissare som du skiter knäck bara av tanken på att sätta hårt mot hårt. Fattar du hur mesig du och andra låter?

Lite konstigt då att polacker ses som Europas mexare - de är ökända för att jobba svart, svina, supa och begå brott. Eller menar du att det handlar om de "icke önskvärda" som polackerna "jagat bort" från sitt eget land?

Jag är över 40 år gammal och jag delar inte alls din syn. Visst är Sverige mycket annorlunda mot hur det var på 80-tal, 90-tal, 00-tal och så vidare, men problemen har bara olika namn/skepnad. Det finns inga enkla lösningar - bara idioter med enkla hjärnor, som tror de sitter på lösningen.

Den gamla tiden kommer inte tillbaka - förstår du inte det och anpassar dig så är du en av de som går under först.
Därav min gissning att du är 1) ynkrygg i verkligheten; tuff på nätet, och 2) antingen utan jobb eller tjänar mindre än du borde för att leva ett gott, balanserat liv.
Lätt att bli bitter på allt då, och skylla sitt misslyckande på andra.

Den dagen vi lämnar de civiliserade metoderna kan vi lika gärna ge upp - då blir Sverige något liknande Syrien eller valfritt annat skithål i Mellanöstern eller Afrika, som i sin tur leder till att orättvisor, korruption, nepotism, extremism, klansamhällen, rasism, svält, våld, våldtäkter och dödande kommer explodera. Du förstår inte att det delvis är din hållning som behövs för att vi till sist ska hamna där?
Citera
2021-03-12, 00:34
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Londinium
Lite konstigt då att polacker ses som Europas mexare - de är ökända för att jobba svart, svina, supa och begå brott. Eller menar du att det handlar om de "icke önskvärda" som polackerna "jagat bort" från sitt eget land?

Jag är över 40 år gammal och jag delar inte alls din syn. Visst är Sverige mycket annorlunda mot hur det var på 80-tal, 90-tal, 00-tal och så vidare, men problemen har bara olika namn/skepnad. Det finns inga enkla lösningar - bara idioter med enkla hjärnor, som tror de sitter på lösningen.

Den gamla tiden kommer inte tillbaka - förstår du inte det och anpassar dig så är du en av de som går under först.
Därav min gissning att du är 1) ynkrygg i verkligheten; tuff på nätet, och 2) antingen utan jobb eller tjänar mindre än du borde för att leva ett gott, balanserat liv.
Lätt att bli bitter på allt då, och skylla sitt misslyckande på andra.

Den dagen vi lämnar de civiliserade metoderna kan vi lika gärna ge upp - då blir Sverige något liknande Syrien eller valfritt annat skithål i Mellanöstern eller Afrika, som i sin tur leder till att orättvisor, korruption, nepotism, extremism, klansamhällen, rasism, svält, våld, våldtäkter och dödande kommer explodera. Du förstår inte att det delvis är din hållning som behövs för att vi till sist ska hamna där?

Det är precis det jag menar. Dock har de inte blivit bortjagade utan har självmant stuckit till väst då man vet hur hanrejade de flesta västländer är. Detta har resulterat i att Polen är ett av de säkraste länderna i Europa. Polackerna jublar åt att ha blivit av med sitt trash medan väst intalar sig själv att man nu äntligen kan sänka lönerna inom olika branscher. Detta kallar jag för quid pro quo.

Sedan ska du nog inte prata om svineri då svennar är ökända för sitt odrägliga beteende när de semestrar i diverse turistorter, och då ska vi inte prata om de svenska pedofiltendenserna när ni knulla småpojkar i Thailand.

Att du försöker trivialisera problemen i Sverige visar just på att allt jag sagt om svenskar stämmer. Att problemen i Sverige bara bytt skepnad visar på din extrema kognitiva dissonans, en förnekelse som bara är löjlig. Vilka brott från 80-talet kan du sätta i paritet med massvåldtäkterna? Mot terror och Islamistbrotten, mot alla åldring och fönedringsrånen? Berätta nu och låt oss alla få ett gott skratt åt din idioti.

Någon dag kommer du och dina gelikar inse att barbari aldrig kan bekämpas med kärlek, förståelse eller till och med en västerländskt straffsystem. Svenskarnas patologiska altruism och tro på sin egna godhet och förträfflighet har satt er i den situationen ni befinner er i och nu är ni fast, med låg inhemsk befolkningsväxt medan muslimerna förökar sig som kaniner kommer ni att vara minoritet över en överskådlig framtid. Vad händer då? Vänta bara tills muslimerna börjat nästla in sig i den svebska politiken på allvar.

Skrämsel, aggression och avskräcka muslimer från att verka i detta landet är det enda sättet ni kan vända denna äckliga trend.
Citera
2021-04-02, 18:48
Medlem
Harmandas avatar
Nu när han är åtalad borde det gå att få lite mer info om mannen. Är det någon som känner sig manad?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in